Voelde echt aan als een anti climax. Chani is maar een lame karakter, niet omdat Zendaya haar speelt, maar gewoon zo van: Wat wil je nu in vredesnaam? En dan is er in eens die plottwist aan het einde, dat voorgestelde huwelijk. Kan wel in de boeken voorkomen, maar met die Fremen die er getuige van waren, snap ik niet dat Stilgar dat ook pikte, waanzinnig of niet. Heel erg open einde, maar vond het naar het einde toe ook veel te snel gaan in eens. Ze gingen naar het zuiden, toen naar het Noorden en toen was er die veldslag, onderhandelen en klaar... totale oorlog, maar dat huwelijk dan? Eerlijk waar vond ik deel 1 een stuk duidelijker. De motivatie van de karakters in deze film ontgingen mij meer dan in het eerste deel. Had ook steeds het gevoel van wat plotgaten. Maar goed. Komt wel in de collectie, het meeste keek wel lekker weg. Zonde van Lanville trouwens, die had meer tijd moeten krijgen. Het was ook amper duidelijk hoeveel tijd er tussen deel I en II zat. Voor mijn gevoel jaren. Misschien toch maar eens het boek verder lezen om te zien of ik gelijk had.