Brother Bear, de nieuwste animatiefilm van Disney, is in de bioscoop verschenen en het is echt een toppertje! Nu de 'oude' sprookjes als Pinokkio en Sneeuwwitje op zijn, moeten er nieuwe verhaallijnen bedacht worden. Dat ze dat kunnen bewijzen ze echt met deze film. Finding Nemo, in samenwerking met Pixar, was al geweldig en vooral lachen, maar dit is echt weer zo'n film die de nodige emoties kan opwekken wanneer je er goed in verdiept zit. Voor de jongere jeugd is deze film al helemaal geweldig, zelf leef ik voor het motto: Voor Disney ben je nooit te oud! Phil Collins heeft net als in Tarzan de soundtrack weer voor zijn rekening genomen en is er uitstekend in geslaagd!
Het verhaal:
We schrijven kort na de laatste IJstijd. Drie broers jagen op wild en als een beer de oudste broer om het leven brengt maakt de jongste broer, Kenai, de beer dood uit wraak. Kenai verandert echter in de beer en de middelste broer, Denami, denkt dat de beer ook Kenai heeft vermoord en zweert wraak. Nu jaagt een broer op de andere, en Kenai's enige hoop op overleving is om vrienden te worden met zijn grootste vijand: beren. Hij ontmoet een jonge grizzly, Koda, en Koda is vastberaden Kenai te laten zien wat broederschap echt inhoudt.
Een verhaal wat de moeite waard is, goed over nagedacht! Voor mij zaten er twee echt ontroerende momenten in de film:
Het eerste moment was wanneer Kenai Koda vertelt zijn moeder dood is, en dat onder het nummer 'No Way Out' van Phil Collins. Zo mooi hoe dat gebracht is, het raakte me echt. En vervolgens natuurlijk het eind, waarbij Kenai opnieuw kiest om beer te worden, en te zien hoe alles toch weer goed afloopt. *pinkt traantje weg*
In mijn ogen een must see film, zeker als je van animatie houdt, van Disney in het bijzonder!
Voor een voorproefje op de film kun je hier de trailer bekijken en breng zeker ook een bezoekje aan de officiële website.