[Film] Brother Bear!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mike, 14 feb 2004.

1. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3

Brother Bear, de nieuwste animatiefilm van Disney, is in de bioscoop verschenen en het is echt een toppertje! Nu de 'oude' sprookjes als Pinokkio en Sneeuwwitje op zijn, moeten er nieuwe verhaallijnen bedacht worden. Dat ze dat kunnen bewijzen ze echt met deze film. Finding Nemo, in samenwerking met Pixar, was al geweldig en vooral lachen, maar dit is echt weer zo'n film die de nodige emoties kan opwekken wanneer je er goed in verdiept zit. Voor de jongere jeugd is deze film al helemaal geweldig, zelf leef ik voor het motto: Voor Disney ben je nooit te oud! Phil Collins heeft net als in Tarzan de soundtrack weer voor zijn rekening genomen en is er uitstekend in geslaagd!

Het verhaal:

We schrijven kort na de laatste IJstijd. Drie broers jagen op wild en als een beer de oudste broer om het leven brengt maakt de jongste broer, Kenai, de beer dood uit wraak. Kenai verandert echter in de beer en de middelste broer, Denami, denkt dat de beer ook Kenai heeft vermoord en zweert wraak. Nu jaagt een broer op de andere, en Kenai's enige hoop op overleving is om vrienden te worden met zijn grootste vijand: beren. Hij ontmoet een jonge grizzly, Koda, en Koda is vastberaden Kenai te laten zien wat broederschap echt inhoudt.

Een verhaal wat de moeite waard is, goed over nagedacht! Voor mij zaten er twee echt ontroerende momenten in de film:

Het eerste moment was wanneer Kenai Koda vertelt zijn moeder dood is, en dat onder het nummer 'No Way Out' van Phil Collins. Zo mooi hoe dat gebracht is, het raakte me echt. En vervolgens natuurlijk het eind, waarbij Kenai opnieuw kiest om beer te worden, en te zien hoe alles toch weer goed afloopt. *pinkt traantje weg*

In mijn ogen een must see film, zeker als je van animatie houdt, van Disney in het bijzonder!

Voor een voorproefje op de film kun je hier de trailer bekijken en breng zeker ook een bezoekje aan de officiële website.

2. remco320

remco320 350Z lover

Leuk Bevonden:
    1
    Zeker wel, vooral de soundtracks zijn heel cool! Allemaal van Phil Collins, de mooiste is Take a look through my eyes. En die film ziet er wel vet mooi uit

3. Verita

Verita Hoer.

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke film dit. Disney ownt. :D!

4. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb de film ook al gezien en ik vindt het ook een goede film, phil collins heeft echt goed werk gedaan:p

5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    lijkt me wel een leuke film, download em of huur em wel een keer als ie op DVD uit is

6. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb t niet zo met die normale disney cartoons ik hou meer van die films zoals finding nemo,ice age,monsters inc. enzo.

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Illegale praktijken bespreek je maar elders, ik heb de betreffende reply's even verwijderd.

@Tha Great One: Mja, smaken verschillen. Ik vind dit wel een sterke film, echt een mooie verhaallijn, zit zelfs een moraal in. Niet dat ik die moraal ook toepas in het echte leven, maar vind het wel leerzaam voor de kinderen. :)

8. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1

;) geef maar toe..

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hmmm ik weet het niet hoor met deze film. Disney loopt nu echt al jarenlang achter de feiten aan met hun nog grotendeels handgemaakte animatiefilms. Qua succes zijn ze echt niets meer in vergelijking met de 3D computergeanimeerde films van Pixar. Ik kan dan ook begrijpen waarom Pixar nu van hun samenwerking met Disney afwil en solo wenst te gaan. De Disney animatiefilms hebben imo gewoonweg dat "speciale" niet meer waarmee ze zichzelf konden onderscheiden van de rest. Creatief kan ik ze ook niet echt meer noemen. Van wat ik tot nu toe heb gezien en gehoord leent Brother Bear een groot aantal zaken uit andere (succesvolle) Disney films in de hoop eindelijk weer eens een succesje te behalen. Wat gezien de tegenvallende opbrengsten in Amerika alweer mislukt is. Ook qua gewone films lijkt Disney niet echt meer creatief te zijn. Ze baseren die films nu op attracties uit DisneyWorld. In het geval van Pirates of the Carribean pakte dat geweldig uit met een fantastische film, terwijl het met The Haunted Mansion alweer mis ging. Misschien moeten ze bij Disney toch nog maar eens goed nadenken over hun toekomst en de vele miljarden dollars aannemen die onlangs zijn geboden door Amerika's grootste kabelmaatschappij voor een overname. Misschien dat ze onder een nieuw management de bezem er eens goed doorheen kunnen halen en wat meer creatieve mensen kunnen aannemen met nieuwe ideeen.

Misschien een ideetje voor een carrieremove voor [Munch] aangezien die nogal gek is op Disney. ;)

10. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Don't fok met Disney ja! :mad:

Disney cool! Vooral Broedertje beer! Echt wel schattig! Ik kijk nog heel vaak de trailers. Hier in Heerlen draait ie alleen in NL versie |:- maar ga volgende week met mijn zus naar Maastricht en gaan we hem daar kijken! Ik verheug me er al vanaf vorig jaar op :cool:

11. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    :p mee eens

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Wow, wat is dit een goede film :eek:

*pinkt traantje weg

Echt weer een Disney topper! Ik had er eerst mijn twijfels over, en vond het aan het begin ook wat saai, maar het einde is écht goed. En het raakt je echt!
    Goed gedaan Disney! (en Phil Collins)

13. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    meer vals sentiment van disney, na de lion king is het hard achter uit gegaan...

14. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Heb je de film al wel gezien? Ik vind de film evengoed als The lion king, al niet beter. Is echt een coole film mensen _O_

15. mieke

mieke me is a jedi

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 'm nog niet gezien maar ik ga nog wel.... lijkt me leuk

16. Overjoyed

Overjoyed XBW Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde 'r met mijn vriendin heen, maar hij draait hier alleen om kwart over 4 's middags :+
    We gaan nu maar op Zondag, morgen dus! :D
    Het zou wel vol zitten met kleine kinderen, hahaha :D

17. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoop wel dat je naar de engelstalige versie gaat...:eek:

18. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ik was blij verrast!
    De start is nogal traag, vooral de openingsscene met de hele stam is nogal doorsnee, maar aan het einde weet de film wel effectef de gevoelige snaar te raken. Vooral de scene met Koda en zijn moeder op het einde was erg erg mooi.
    Ik weet nog niet of het een klassieker wordt voor mij, maar het was heel wat beter dan Treasure Planet bijvoorbeeld...

Mijn recente disney toppers blijven nog steeds:
    - emperor's new groove - de ultieme komedie
    - tarzan - minnie driver als stem was super
    - the hunchback - decors, muziek, allemaal top!!!

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Afgezien van Tarzan heeft Disney de laatste tijd niks overtuigends uitgebracht. Het is toch te gek voor woorden dat ze keer op keer dezelfde crap blijven uitbrengen. Kijk naar het narratief: men neme een heldhaftige hoofdpersoon, een (kleine) grappige side partner, een eendimensionale slechterik en een 'amerikaanse' moraal die er duimendik bovenop ligt. Disney zou zijn metgezel Pixar niet zo moeten schofferen die het wél aandurft vernieuwend te zijn (alhoewel Finding Nemo een beetje een tegenvaller was t.o.v. Monsters Inc.). Geen vernieuwende tekenstijl, dezelfde grapjes en onderwerpen. Disney films: van hetzelfde laken 10.000 pakken aub...:mad:

20. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Finding Nemo was echt wel lache man :cool: En met het maken van die film zijn er echt wel vernieuwende dingen gebruikt zoals de realistische waterweerspiegeling om hiermee de kijker een zo pakkende mogelijke onderwaterwereld voor te schotelen. Tenminste, zoiets heb ik in een making of mogen waarnemen...

Deel Deze Pagina