[Film] Collateral

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door RiFF, 2 okt 2004.

1. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zeg, ik ben gisteren naar deze film geweest met niet al te veel verwachtingen. Ik had met opzet niét van te voren op imdb.com gekeken naar de score, dus ik ging er vrij "neutraal" en onbeinvloed heen. Maar goddomme wat een goeie film man! Echt super. Tom Cruise speelt super goed, er zit een PERFECTE cinematografie in de film en de soundtrack is echt heel chill.

Het is géén doorsnee film, onvoorspelbaarheid speelt een hele goeie rol en de sfeer die in het totaalbeeld wordt opgeroepen is SUPER.

De film gaat over de huurmoordenaar Vincent (Tom Cruise). Als hij een serie moorden moet plegen op dezelfde avond (maar liefst 5 stuks), neemt hij een taxi en vertelt de chauffeur Max (Jamie Foxx) dat hij langs wat "vrienden" gaat. Het loopt echter anders. Het eerste slachtoffer van Vincent valt door het raam en landt recht op de taxi. Max wordt gedwongen mee te helpen en Vincent naar de overige vier slachtoffers te rijden...

Dat is eigenlijk het verhaal, meer kan ik niet vertellen.

Jullie MOETEN deze film zien, echt je zult NIET teleurgesteld zijn. GAAN!!

9,5/10

2. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ja deze film lijkt me ook erg leuk. Al een paar tv programma's gezien waar ze deze film ook in lieten zien en het zag er erg groep uit.

3. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    De film leek mij eerlijk gezegd maar niks maar nu ik jouw zo hoor....

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb hem afgelopen donderdag in de bioscoop gezien, en het is idd een erg goede film. Tom Cruise zet een geweldige koelbloedige killer neer, terwijl Jamie Foxx het briljant doet als ietwat naïeve taxichauffeur met mislukte ambities. Er zitten idd erg gave plotwendingen in de film, enkele onverwachte gebeurtenissen, de film blijft je gewoon van begin tot eind boeien. Ik vind de 'band' die tussen Foxx en Cruise ontstaat erg boeiend, er zitten echt erg goeie dialogen in als ze samen in de taxi zitten.

Ik heb gelezen dat deze film helemaal met experimentele digitale camera's is opgenomen, waardoor bepaalde nachtscenes (de film speelt zich grotendeels 's nachts af dus dat zijn er nogal wat ;)) zonder extra belichting konden worden gefilmd wat echt hele mooie plaatjes oplevert. Moet je maar eens op letten als je hem nog niet gezien hebt :)

Idd zeker een aanrader!

5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb m ook gezien. Vooral de afwisseling tussen 'semi sperituele, dieper over het leven gaan nadenken' gesprekjes gevolgd door keiharde actie. Je hoorde vooral een wow toen tommie 2 punks aanpakte toen ze een koffertje van m pakte...niet dat je t niet verwachte wat er zou gaan gebeuren...maar echt heel goed uitgewerkt.

6. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dit is absoluut een wereld film, maar hij is dan ook van regisseur Michael Mann, ook wel bekend van de film Heat, hetgeen natuurlijk met stip het beste actie epos van de 90's is. Zowieso Tom Cruise als bad guy is natuurlijk al te cool, maar ik vond vooral Jamie Foxx erg goed. En de pistool geluiden in deze film zijn ook te vet, net als in Heat, ongeevenaard als je t mij vraagt, zo lekker rauw met goede nagalm.

7. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond het wel een goeie film, alleen vond ik dat de werkwijze van TC niet helemaal klopte, for instance mensen moorden op straat zonder silencer of het niet georganiseerd werken (laptop niet meegerend). En soms zat ik ook te denken van : als ik TC was had ik die klootzak JF allang vermoord; maar voor de rest een goeie film :+

8. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    ja egt een goede film,vooral toen ik met riff erheen ging want er was namelijk een gast in de zaal die de hele tijd super overdreven lachte, egt super melig....deze film moet je zien...en ja, de pistool geluiden zijn egt té gek!

9. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Pfff, kvond hem juist erg tegenvallen...Tom Cruise acteerde op zich wel ok, maar Jamie Foxx vond ik niet zo. Verder was de film juist zo voorspelbaar (je kan al op het moment van dat TC in de taxi stapte, raden hoe het gaat aflopen) echt niks bijzonders. En ongeloofwaardig. Als professionele hitman, neem je een taxichauffeur als rijder, jaja. En dan loopt JF hem idd nog tegen te werken....als hitman is 1 lijk meer of minder geen probleem. Ik geef de film een 7.

10. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eindelijk iemand die me begrijpt (thumbs up)

11. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Jep...ik begrijp jouw helemaal en iemand die de film een 9,5 geeft totaal niet ;). En vooral als je hem vergelijkt met Heat (topper), dan is het klasseverschil niet te overbruggen.

12. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging mij niet zozeer om hoe de hitman werkt of hij leip hij wel niet is. Gewoon de hele sfeer van de film sprak me super aan.
    Tom Cruise was dan wel een harde bink, maar hij kon JF niet killen. Anders had hij ook wel geschoten toen ze door die tunnel over de weg renden. De relatie tussen die twee was juist super en sloot perfect aan op de sfeer. Het gaat niet alleen om de actiescènes.......

Laatst bewerkt: 3 okt 2004
  13. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Zullen we spoilers gaan gebruiken jongens? Dank u. :)

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Wat ik zo leuk vond was de apparte camera (net als Darkwing zei).Ik had soms meer het gevoel dat ik naar een docomentaire zat te kijken(kwa stijl van filmen), vooral toen de taxi s' nachts door de straten reed en die wolf langs kwam.

Wat was eigenlijk het nu van die wolf??Dat snap ik niet echt goed

15. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Fantastische film, meer woorden zijn niet nodig.

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De wolf is symbolisch:

De wolf staat symbool voor eenzaamheid. Zowel van Max die nog steeds vrijgezel is en z'n nachten in z'n taxi slijt, als van Vincent, die als huurmoordenaar een loner is.

Vond dat trouwens een van de mooiste scenes van de film. Vooral als dan de muziek van Audioslave begint.. woah.

17. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, dat vond ik nou net de mooie stukjes.

18. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, heb het aangepast ;)

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik ga 'm woensdag checken. Lijkt me een zeer strakke film.

Ben ook een groot fan van Michael Mann als regisseur. HEAT is 1 van de beste films van de jaren '90 en The Insider heb ik ook met veel plezier gekeken.

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Wat een goeie film.
    En dan de muziek... :eek:

Heerlijk.

Deel Deze Pagina