[Film] Final Fantasy: The Spirits Within

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door snike888, 5 jun 2005.

1. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb gisteren (20:30, RTL 5) de proef op de som genomen om toch maar de animatie film Final Fantasy te kijken, ik vond het op zich best een aardige film maar op sommige punten snapte ik er opeens niks meer van. misschien komt dit doordat ik eigenlijk nooit een FF game heb gespeeld, maar toch vind ik het zo dat als je een film uitbrengt hij ook voor mensen te begrijpen moet zijn die nog nooit zo'n game hebben gespeeld. dus wat vonden jullie van deze film? en snapten jullie hem helemaal?

Snike.

2. Mozilla

Mozilla Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snapte heb ook nie helemaal maar wel mooi gemaakt

3. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    vond ik ook die gezichten waren echt zo mooi gemaakt, het leek net echt!

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Film heeft volgens mij niets met de spellen te doen, dus daaran ligt het niet dat je het niet snapt ;)

5. sammetje

sammetje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb m ook gezien, was een mooie film maar was wel een beetje wazig, het ging over gaia dat was als je dood ging dan ging je ziel terug naar de aarde, en de aarde leefde, en ze probeerde met een groot kanon(zeus) die zielen te stoppen.

6. xb360

xb360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaia verhaal komt ook in FF deel 7 voor net zoals een groot kanon.

7. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Heel moeilijk is het niet te snappen, maar je moet hem misschien nog een keer zien en dan zonder reclame. Ik geloof dat ik hem de eerste keer ook niet helemaal begreep.

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik ben een enorme fan van de Final Fantasy videogames en tevens een science fiction en animation liefhebber, en wat betreft die laatste twee punten scoort The Spirits Within zeer hoog. De animatie is prachtig gedaan en kent een degelijk (weliswaar op veel punten nergens echt origineel te noemen) sci-fi verhaal dat mij behoorlijk kon vermaken. Het enige probleem is echter dat het juist teveel op die sci-fi kant leunt en er nauwelijks sprake was van de fantasie kant die de videogames juist kenmerken. Inhoudelijk vond ik het vehaal verder ook niet echt moeilijk om te volgen, maar wellicht komt dat ook omdat er een aantal zaken in voorkomen (zoals het hele Gaia gebeuren) die ook in de games terug zijn te vinden.

Over het algemeen heeft het dus buiten die paar kleine inhoudelijke dingetjes en de naam vrij weinig met de Final Fantasy wereld te maken zoals we die uit de games reeks kennen. Op zich wel logisch aangezien de makers natuurlijk een breder publiek wilde aanspreken dan alleen de FF fans, maar het leverde uiteindelijk een film op die voor beide kanten niet helemaal geslaagt is te noemen.

Laatst bewerkt: 5 jun 2005
  9. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet wrom de meeste mensen deze film zo slecht vinden, ik vind dt hij beter is dan de films die de laatste tijd uitkomen (op uitzondering van een paar andere films dan). En het verhaal ik heb de film 8x of zo gezien dus die snap ik nu wel (maar dat is wel lang geleden).

10. Underdog

Underdog Only Community

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze film ongeveer 2 weken geleden gekocht, ik heb hem nog niet gezien en hoop dat ie ook niet teveel op de FF gaat lijken. Ben best wel benieuwd naar deze film en kan me ook nauwlijks voorstellen dat deze gaat tegenvallen.

11. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Vooral Aki's (k geloof dat ze zo heet) droom is erg vet vind ik.

12. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb hem net gezien (gisteren opgenomen)
    en begreep de hele film wel...
    Met de geesten die ronddoolden en een tegenmiddel die ze proberen te vinden om het "vreedzaam" op te lossen.

En die gezichten/bewegingen van AKI en friends.. WTF zo realistisch !

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zette hem even op en vervolgens kon ik hem moeilijk afzetten. Ik vond het verhaal wel makkelijk te volgen. Ik vond het een heel mooie film, niet per sé een heel goeie, maar gewoon letterlijk mooi. Hele mooie beelden (niet alleen animaties, ook camerastandpunten e.d.) met hele mooie muziek. Enige minpunt vond ik dat het verhaal een beetje cliché was. De goede die niet worden geloofd en de slechte ergens van moeten weerhouden. En die scène waar Aki en die Captain zoenen in dat ruimteschip, dat was wel te verwachten.

14. sammetje

sammetje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja die gezichten in zo'n scene dat ze in een ruimteschip stappen, lijken net gewoon op de realtiteit

15. Iron Maiden

Iron Maiden kikkE op jezelf.....

Leuk Bevonden:
    1
    tijd geleden dat ik deze film heb gezien, ik vind het wel een behoorlijk goede film met mooie animatie zoals hier al word gezegt.
    verhaal is best lastig maar is meer een kwestie van goed opleten, denk ik.

16. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vond het een goede film, knap gemaakt en strak verhaal. Enige minpuntje vind ik dat er weinig (spannende) muziek in zat.

17. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Heb deze film zelf op DVD, en ik vind dit echt een pareltje onder de animatiefilms.
    Het verhaal is inderdaad een beetje wazig, maar wel te begrijpen.
    Er zit een hoog antroposofische (Rudolf Steiner) zweefgehalte aan deze film, maar dat moet je maar voor lief nemen, vooral omdat er twee superfragmenten in deze film zitten.
    De eerste is inderdaad die droom, en dan vooral dat shot wat van onder het water is genomen, dat je haar zo rimpelig ziet staan.
    Die schitterende lucht op de achtergrond, echt zo mooi gemaakt.
    Tweede pareltje is in het begin van de film als ze door de donkere stad loopt en dan zo'n lichtgevend iets de lucht inschiet, wat dan als zeg maar lichtgevende pluisjes naar beneden dwarreld.
    Een hoogtepunt in animatietechniek, wat mij betreft heeft deze film echt een soort cultstatus verworven.

18. Assault Trooper

Assault Trooper Living in heaven

Leuk Bevonden:
    0
    was zker wel relax jammer dat ik hem niet helemaal gezien heb misschien een keertje huren

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb hem helaas niet gezien. Was met andere dingen bezig en toen ook nog eens voetbal op tv bleek te zijn (wat ik ook lang niet altijd kijk), heb ik zowel de film als tv weinig meer gekeken. Qua animatie zag het er zeer goed uit, verwacht ook wel wat van de volgende film, gebaseerd op FF7 als ik me niet vergis.

20. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Op zich wel een aardige film, heb m zelfs nog in de bioscoop gezien, maar het heeft gewoon niets met final fantasy te maken.
    Als je echt een film wil die wél op final fantasy gebaseerd is, moet je tot 31 december wachten op Advent Children voor de PSP. (Of gewoon voor die tijd importeren natuurlijk)

Laatst bewerkt: 5 jun 2005

Deel Deze Pagina