Film-Kenner?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 2 mei 2004.

1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik mag een stuk of vijf dvd's kiezen maar ik ken ze echt niet...
    Het enigste dat ik weet is dat Apocalypse now goed is.
    En die Marco-Polo serie krijgt op de ene site hele goede kritieken en op de andere site slechts een 3.5/10...
    Ik weet het echt niet meer!
    Als je dus een van onderstaande films heel goed(of heel slecht) vond, mag je me dat altijd zeggen!
    Ik zal u zeer dankbaar zijn:

The Last Don
    Stephen Kings Golden Years (2dvd, 360 minuten)
    Chicken Run (2DVD, special edition)
    The Deer Hunter
    Marco Polo (3DVD, miniserie, 451 minuten)
    Bonanza (3DVD, miniserie, 500 minuten)
    Apocalypse Now
    1492: Conquest of Paradise
    Interview with the Vampire
    Tales from the darkside (4 horrorverhalen in 1)

Best of Moviepower 1 (4dvd's; Liberty Stands Still, 51st state, Bandits, The Watcher)

Best of Moviepower 2 (4dvd's; Monster's ball, Original Sin, The unsaid, Killing me softly)

Comedybox (4dvd's; Large, Honeymoon in Vegas, Get well soon, Don't tell mom the babysitter is dead)

Disasterbox1 (Epicenter, Avalance)

MP actionbox 1 (2dvd's/4films, Storm Catcher, The silencer, The Last Patrol, Rage against time)

MP actionbox 2 (2dvd's/4films, gone in 60 seconds, China Strike Force, Inferno, Redemption)

(@Mods, sluit deze aub niet & als hij gesloten moet worden(zou niet weten waarom) wacht dan tenmiste tot ik wat reacties gekregen heb, dank bij voorbaat)

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tales from darkside is van stephen king. Zijn best aardig om een keer te zien. Verfilmingen zijn vaak geen superfilms en meer iets voor liefhebbers ervan.
    Hoop films ken ik qua naam maar weer ik niet meer of ik ze gezien heb en zoja, waar ze over gingen. Actionbox 1 en 2 lijken me ook aardige dvd's. Heb de meeste wel gezien en zijn wel aardige films. Comedybox zitten ook leuke films bij.

3. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Interview with a vampier is een echte klassieker. Als je die nog niet gezien hebt zou ik die zeker nemen. The Last Don is ook niet slecht, maar best saai (meer een film voor ouwe mensen). The Deer Hunter is ook een klassieker/aanrader. Als je van horror houdt is Tales from the darkside ook wel cool, maar het is een hele reeks en niet elk deel is de moeite waard. Het zijn ook vrij korte films en die zijn vaak maar leuk om 1x te zien.

51st state is ook goed met Samuel L Jackson, maar ik zie dat The Watcher in dezelfde box zit en die vond ik weer weinig aan. Die comedybox zou ik laten liggen..leuke films maar een beetje te oud

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    www.imdb.com <-- zoek dan op de door jouw te kiezen films kan je zelf kijken of je deze jou leuk lijkt of niet

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vijf films zeg je? Ik ben bang dat ik maar aan vier goede fims kan komen als ik het lijstje zo eens bekijk. Al is dit natuurlijk maar een persoonlijke mening :)

Apocolypse Now is zoals je zelf al zegt een goede film en daarnaast zou ik gaan voor The Deer Hunter, Chicken Run en Interview with the Vampire. The Deer Hunter is net als Apocolyps Now een echte klassieker. Een geweldige dramafilm met zeer goed acteerwerk met topacteurs als Robert de Niro en Christopher Walken. Chicken Run is een zeer goede en grappige klei-animatie film waarbij men van die oude Tweede Wereldoorlog gevangenkamp ontsnappingsfilms parodieert maar dan met kippen ipv met mensen en Interview with the Vampire is zoals je al kunt raden een vampierfilm. En dat doet het bij mij altijd goed. :cool: Overigens zeer sfeervol gemaakt met goede rollen van Brad Pitt, Tom Cruise en een nog jonge Kirsten Dunst. Die filmboxen lijken me iig niet veel soeps. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Laatst bewerkt: 2 mei 2004
  6. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Apocalypse now & interview with vampire ben ik bijna zeker van.
    Maar chicken run heb ik al 2x gezien & deer hunter heb ik thuis op dvd.
    Die gast zei dat hij nog meer films had dus zal ik die hier ook eens posten.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Ik zal ze morgen es goed overlezen(nu moet ik gaan: band of brothers op tv:))

7. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    chicken run is zeker een aanrader! het is echt een goede film, knap gemaakt die moet je gewoon hebben!!

8. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    The Last Don is ook een goeie film....
    tenminste als je van mafia films houd, ala God father, donnie brasco, enzo

9. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    The Golden Years is een film die heel traag op gang komt. Heel statisch is gefilmd, vrij amateuristich op film gezet ook. Maar toch heeft hij wel wat. Die 6 uur heb ik in 3 delen gekeken ofzo, vond The Stand ook een stuk beter.

Deer Hunter en Apocalypse now zijn beide klassiekers. Je moet ervan houden, maar het acteerwerk en verhaal zijn sowieso van hoge kwaliteit. Interview with the vampire is gewoon tof. Vampierenfilms zijn gewoon tof! (From Dusk till Dawn 1 _O_)

En als je voor een box wilt gaan, dan vind ik The best of Moviepower 1 de beste. 51st State is echt tof. Samuel Jackson als bad-ass motherfocker als gewoonlijk. Heerlijk op dreef, in een film die het typische Amerikaanse met het typische Engelse goed weet te combineren. Die film verraste me positief! The Watcher is saai, maar Bandits was wel weer ok (met o.a. Bruce Willis)

Chicken Run moet ik nog zien, maar lijkt me ook leuk :)

Ik heb trouwens niet alles gezien. Zo lijkt The Last Don me zeer ok en ben ik heel benieuwd naar Tales of the Darkside. Ben gek op horror. Geen goedkope B-splatter horror - al kan dat ook erg leuk zijn, juist om de b-feel - maar de suspense horror, waarbij veel juist aan de verbeelding wordt overgelaten en niet constant alle ingewanden en gruwelijkheden vol in beeld worden gebracht.

10. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Als je the Last Don met The Godfather en Donnie Brasco vergelijkt schep je denk ik een beetje te hoge verwachtingen. Kost trouwens maar een eurootje of 6 bij FRS

11. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    zelf zou ik deze 4 kiezen
    Apocalypse Now
    1492: Conquest of Paradise
    Interview with the Vampire
    the deer hunter

waarom deze films goed zijn heb je hier boven al kunnen lezen.
    ik weet zeker dat deze films een mooie aanvulling van je collectie zullen zijn,
    en dat je er zeker meerdere keren naar zult kijken.

12. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou gaan voor:
    Apocalypse Now- Een hele goede film.
    The Deer Hunter-Russisch Roulette
    Interview with a Vampire- Leuke film, niet echt een meesterwerk. Maar wel beter dan andere films in hetzelfde genre.
    Chicken Run- Hele komische film, en nog een SP ook.
    1492: Conquest of Paradise- Niet gezien, maar wel een film van Ridley Scott. En dat zijn meestal goede films.

Die moviebox dingen lijken mij echt niks. Alleen maar b-actiefilm, erotische thrillers en andere troep.

13. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    De meesten wel ja. Maar 51st state is echt een aanrader! Beetje in de straat van Snatch en Lock Stock 'n Smoking Barrels. (niet hetzelfde, wel diezelfde engelse humor op momenten en dezelfde grove, maar coole sfeer / settings)

14. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet, uit trailers lijkt mij 51st State niet veel aan. Maar Snatch en Lock, Stock and Two Smoking Barrels zijn echt toffe films. En Sam Jackson is ook vaak goed(Pulp Fiction).

15. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ik vergelijk ze kwa genre....
    het verhaal is wel wat minder, maar ik vond het een zeer vermakelijke film..

51st state is ook wel vermakelijk, gaat over drugs en placebo effect

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Alleen Interview komt in de buurt van kwaliteit.. Maar zelfs die vind ik niet geweldig. Ik vind het maar een erg magere keuze.

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeeehm, the Deer Hunter is dus geen kwaliteit....? Owwkeeeeee

Is zo'n beetje de meest intense oorlogsfilm ooit gemaakt. Kopen!

18. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Band of Brothers op TV?! :confused:

19. Undergrounder

Undergrounder .

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, die komt dacht ik op Canvas(Belgiƫ 2).

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    film-kenner??
    waar is munch??
    degene met 618 DVD's

Deel Deze Pagina