[film] Kill Bill vol. 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 24 apr 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wie is er heen geweest en wat vonden jullie ervan?

Ik vond hem iets minder dan het vorige deel, hoofdzakelijk omdat ik meer de actie persoon ben, in vol 2 wordt meer gepraat en minder gevochten. :)

2. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, ik vond 'm ook minder. Wel goed, dat wel, maar minder actie, en een paar dingen die ik wel had willen weten maar die niet werden toegelicht.
    Bijvoorbeeld: Hoe en waarom heeft ze die 5 drukpuntsshit geleerd? Bill zelf had dat niet eens geleerd, terwijl hij haar 'meester' was...

3. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem gehuurd , maar vondt er echt niks aan...

*edit , dan heb ik deel 1 gehuurd :D

Laatst bewerkt: 24 apr 2004
  4. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan je deel 2 nou huren als deel 2 net in de bios is?

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    deel 1 was meesterlijk.....begon al bij introlied
    "bang bang i shot u bang bang"
    ik gaat deel 2 in de bios zien _O_

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Kill Bill vol.1 was echt super geweldig !!! Echt hard van genoten.. En deel 2 is voor mij veel belovender aangezien ik gek ben op de dialogen in Quentin Tarantino films :cool: Ik wil hem zeker in de bioscoop gaan bekijken.. :)

7. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    i hit the ground bang bang

0wnag3

8. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er zondag heen, had Kill Bill 1 in de Tarantino-marathon gezien, op 7 november.

Eigenlijk moet je ook beide delen samen als één film zien, aangezien Kill Bill ook oorspronkelijk als 1 film gemaakt werd. Denk dat ik Kill Bill als geheel (beide delen dus) de beste film vind van QT op Pulp Fiction na. Als Kill Bill 2 tenminste ongeveer net zo goed is als Vol. 1 :).
    Kan aan mij liggen, maar volgens wordt er toch echt "bang bang, you shot me down, bang bang" gezongen, maar okay.

Laatst bewerkt: 24 apr 2004
  9. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, volgens mij is het zelfs "he shot me down, bang bang". Kill Bill 1 vond ik heel vet, maar ik hoop dat 2 die nog overtreft. Gewoon een lekker lang eindgevecht ofzo. :9 Yum!

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind eigenlijk iedere film van QT van hetzelfde niveau.. Zowel Resevoir Dogs als Jacky Brown, als Pulp Fiction, en nu dan Kill Bill.. Ik vind ze allemaal evengoed en superieur aan de andere films :)

11. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    AMEN DUDE!!!!

12. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij uitleggen waarom hij ze zo goed vind. Want ik vind ze zelf ook zeer goed, alleen ik snap niet waarom ik het vind. Vraag me niet hoe het komt, maar ik vind ze echt vet, ook al snap ik dan niet waarom :confused:

13. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

mwah niet echt mee eens. Zowiezo heeft die kerel al meer films gemaakt dan dat je nu opnoemt die zkr niet diezelfde kwaliteit hebben. Ook vond ik Jacky Brown toch echt 't minst leuk van die 3.
    Maar op 1 of andere manier kan ik die films totaal niet vergelijken met Kill Bill. Tuurlijk herken je duidelijke Tarantino dingen erin maar tis gewoon een totaal andere film dan die andere 3.

14. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Keb ze nog niet gezien, maar als vol. 1 al te huur is ga ik die deze week of volgende week wel ff huren. Verder wat ik ervan gehoord heb van mensen van school, is de film saai en slecht. Maar als ik dat hier lees is hij top! Dan moet ik het zelf maar is gaan ondervinden.

15. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook een zeer grote van tarantino films maar ook al vind ik kill bill wel leuk maar toch zeker niet in het rijtje passen van (in mij ogen de toppers) pulp fiction, reservoir dogs , jackie brown klein beetje (from dusk till dawn). Ik vind kill bill ook een totaal andere film, maar wel zeer vermakelijk8). Er zijn nog meer films van dan de boven genoemde die ik zo snel niet ff weet maar de top drie blijft voor mij.

1. Pulp fiction
    2. reservoir dogs
    3. from dusk till dawn

en kill bill is leuk maar vindt ut nie egt een tarantino film.

16. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen het script is van Tarantino bij From dusk till Dawn.

Kill Bill vond ik leuk, vermakelijk, maar ook niet meer. Te weinig dialogen en een beetje over the top actie. Deel 2 ga ik zeker wel kijken.

Ik vind eik alle films van QT erg goed. Reservoir Dogs vind ik de beste, Pulp Fiction vind ik erg goed maar ook niet dé film die iedereen het bijna vind. Jackie Brown heeft gewoon een goed verhaal, maar is te langdradig. Ik vond hem wat saai worden op het eind.

17. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat weet ik dus maakt ut tog een tarantino film, ook al heeft die hem niet geregiseerd. vind dat toch ook een film die vernoemd mag worden vanwege de ultiem goede plotwisseling die erin zit. maarja de topic gaat over kill billl dus hier houdt ik het bij

18. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Nope, die kerel heeft met Kill Bill vol.2 maar 5 films gemaakt.
    Hij heeft wel invloeden gehad bij andere films, oa From Dusk Till Dawn, maar dat zijn niet zijn films.

Kill Bill vind ik wel in het rijtje thuis passen, ook al zijn de andere 3 misdaad films en dit meer actie/kungfu/western is. Maar het zijn de elementen die Tarantino toevoegt die de films gelijk maakt. Zal er zo verder op in gaan.

19. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, ok ik denk ik zeg het maar even.:p

Maar FdtD vind ik zelf ook echt een super leuke film. Het eerste deel is gewoon goed, en na de plotwisseling werd het gewoon grappig. Clooney was toch wel meester in deze film.

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Idd, FdtD vind ik ook inhoudelijk veel kwaliteit bevatten. Echt een geweldige film :)

Dus de elementen die Tarantino oa allemaal invoegt zijn:
    -de dialogen (echt geheel zijn stijl)
    -de volgorde van scenes
    -nuchterheid over grote mate van geweld door 1 of meerdere karakters
    -iets pervers (in Kill Bill oa het japanse schoolmeisje dat nogal op ingewanden kickte, in resevoir dogs bijv die kerel die dat oor eraf snijdt en die agent veel pijn wil laten hebben)

En dan nog meer elementen wat het geheel tot een Tarantino film maakt :) Daarom is het goed te onderscheiden of een film helemaal van Tarantino is, of niet. FdtD mist enkele elementen die je wel terug ziet in de 5 Tarantino films. En dat merk je toch duidelijk.

Deel Deze Pagina