Je kan ook een Pinnacle Dazzle 80 of 90 kopen. Hier zit Pinnacle Studio 9 bij, zelf heb ik dit ook, hiermee kan je zeer goed opnemen op de PC. Kosten rond de 90 euro. Tevens kan je hier je video recorder etc... op aansluiten. Zelf ben ik er erg te spreken over, en werkt beter (beeld kwaliteit, geluid etc...) dan dat je het op een TV kaart oid gaat aansluiten. Er zijn 2 versies van de Dazzle, 1 met hardwarematige beeldverwerking en Softwarematige beeldverwerking. Je bent wel een redelijke PC nodig voor de Dazzle. En een de USB 2.0 versie is echt een aanrader!!
Mijn god, aan al dit ongetwijfeld goed bedoelde advies wordt die arme jongen absoluut niet geholpen. Jullie proberen hem knollen voor citroenen te verkopen! Een overgeprijsde unit als de Dazzle is echt nergens voor nodig als je een digitale camera hebt. Tuurlijk, een Dazzle is ideaal als je een analoog apparaat - van toch al inferieure kwaliteit - wilt aansluiten, maar alles wat Basovich nodig heeft is een simpel firewire kabeltje van nog geen 10 euro (waarschijnlijk van 4- naar 6-pins) en een stukje software. Dat is alles. Dus ga nou geen dure onnodige dingen aansmeren, want dat is gewoon overbodig.
Een stukje software... Ik zou het wel interessant vinden om te weten welk stukje software "niet duur of onnodig" is, maar wel de mogelijkheden biedt om je beelden digitaal naar je PC te halen, waar nodig te dubben, netjes op volgorde zetten, fijne menu's toevoegen en een export-mogelijkheid kent naar DVD of in ieder geval naar .TS
nja, als hij daadwerkelijk zo duur is download ik die software wel, maar ik moet hem dus echt via m'n videorecorder aansluiten en dan heb ik slecht beeld. dus een firewire kabeltje werkt helaas niet.
Voor dat geld heb je software(met licentie ) en het kastje. Beeld wordt wel beter als via de videorecorder. Maar je moet het zelf weten het is maar een tip voor een mogelijkheid
Ik zou zeggen: download een end weg want zonder het bijbehorende kastje van Pinnacle, denk ik niet dat je dan veel kan met die software. Is het trouwens niet eens handig om je camera en/of handleiding gewoon goed te bekijken welke aansluitingen erop zitten en wat er input is en wat er output is. Want verschillende sites geven verschillende info dus dan kunnen we ook niet ruiken welke aansluiting/mogelijkheden je nou hebt voor het overzetten van beeld en geluid.
Link Volgens deze site zit er geen "Firewire IEEE-1394 aansluiting" op. En ook geen USB. Is het dan nog wel mogelijk om digitaal naar je pc over te zetten?
Mijn god, in dat geval heb je wel een flinke kat in de zak gekocht. Een digitale camera kopen zonder mogelijkheid om het signaal digitaal weer uit te sturen? Dan ontgaat mij het nut van zo'n camera mij een beetje...
ik heb de camera al 2 à 3 jaartjes hoor dusja ik kon hem toen alleen nog maar op video zetten, en 1 maand later ofzo kwam de harddisk cam etc.
Heb mijn Samsung nu al meer dan 3 jaar in huis , maar de Koreanen gooien er meteen alles standaard op. Heb alleen de Firewire (in) via een kleine verandering in het servicemenu moeten activeren.
Wat maakt het nou uit of je hem al 2 of 3 jaar hebt? MiniDV is al 10 jaar oud, Firewire kwam niet veel later op de markt als ideale aansluitpoort voor digitale video. De meeste MiniDV camcorders zijn al minstens 5 jaar lang voorzien van een fatsoenlijke firewire-poort, zoals je ook kunt verwachten bij een fatsoenlijke digitale camcorder. Wat jij hebt is simpelweg een van de goedkoopste instapmodellen, waarbij je je kennelijk bij de aanschaf niet goed genoeg hebt laten voorlichten. Het is alsof je een auto koopt, waarbij je er achteraf achterkomt dat er wel een benzinetank in zit, maar geen benzinedop. Met andere woorden: je hebt geen zak aan de voordelen die digitale video biedt, omdat de enige manier waarop je de video kan overzetten analoog is. Ik vraag me echt af waarom ze in godsnaam zulke modellen op de markt brengen... Wel zuur voor je.