1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb die kalender dan ook nooit begrepen. :+

    Dat artikel is wel aardig idd, maar ik denk niet dat ze naar Skyrim moeten kijken als film, maar naar het hele universum van The Elder Scrolls. Dat is zo groot en er is al zo'n lange geschiedenis. De queeste van Frodo in LotR is ook maar een klein onderdeel van een grote geschiedenis. Dat kunnen ze met een TES film ook doen, gewoon een gebeurtenis pakken die nog niemand kent. Of die in elk geval nog nooit in game of in een (echt) boek is voorgekomen, maar al wel ergens vaag is beschreven in de geschiedenis van dat universum. Dan kunnen ze het invullen zoals ze het willen. Al zal het wel heel erg op LotR lijken als ze 1 gebeurtenis nemen, aangezien de TES gamereeks bekend staat om z'n diversiteit.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    TES zal wel meer achtergrondverhalen hebben denk ik, zeker met al die boeken er bij. Maar dat is ook niet gek, omdat er een aantal schrijvers gewoon achtergrondverhalen schrijven voor TES. En die gaan ongeveer allemaal zo: "Op datum X deed persoon Y dit met Z als gevolg". Daarnaast nog wat achtergronden over religie (gewon wat iedereen kan verzinnen).

    The Lord of the Rings lore uit Tolkien's eigen boeken en aantekeningen zijn wat dat betreft wel veel meer literair.

    TES = geschiedenisboek.
    LOTR = literatuur.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.918

    Nee de helft wordt er nu bijverzonnen door Jackson himself, inclusief Legolas in deeltje 2 straks. :+
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ja ik doel ook niet op een verfilming van een game maar idd gewoon een (nieuw?) verhaal in de lore.

    @Willem: goed opgemerkt. Maar als je bij LotR de achtergronden etc wegneemt blijft er ook gewoon een simpel verhaal over. Ik denk dat met de huidige materiaal dat je in the Elders Scroll hebt een team van scenario schrijvers makkelijk een heel verhaal kunt schrijven (buiten de huidige verhaallijnen om). Ik denk ook dat het meeste werk van The Lord of the Rings ligt in het beschrijven van de geschiedenis en de wereld: die is er bij The Elder Scrolls al.
    Dus daar kan geen probleem inzitten lijkt mij.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.918
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zelfs dat is niet zo. Legolas is namelijk de zoon van de Elvenkoning die de Dwergen ontmoeten, niet gek dat ze hem tegen komen dus.

    Verzonden vanaf mijn smartphone.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.918
    Ah ok.
    Hoe komt het trouwens verder btw dat gandalf the grey opeens gandalf the white wordt? Voor verdere LOTR shit, check LEGO LOTR, echt een geniale game :)
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Geen idee, omdat het zo'n uber-tovenaar is? Hij is een van de oudste wezens dus dat betekent wel iets.

    Verzonden vanaf mijn smartphone.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Maar niemand kan op tegen Tom Bombadil, die is de god van Middle Earth. :cool:
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.918


    Dit blijft het meest epische wat ik ooit heb gezien.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ooit een artikel gelezen waarin iemand betoogde waarom Tom Bombadil inderdaad de god is. Geniaal. Was ook niet verkeerd gedacht van de schrijver trouwens.

    Maar Tolkien schijnt gezegd te hebben van niet.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Wat ook wel interessant is, met betrekking tot o.a. Gandalf:

    Je hebt bruine, grijze en witte tovenaars. Hiervan word iets uitgelegd in de film The Hobbit. Bruin naar grijs is een goede daad als een sterfelijk figuur. Dus nog vrij menselijk. Wit kan je alleen worden als je een daad verricht die bijna van goddelijke aard is. Dus zoals hierboven tegen de Balrog. Gandalf was de laatste die dit werd, en de enige die verder nog bekend is is Saruman, maar hoe die het werd weet ik niet. Je kunt nooit je status verliezen, maar van Grijs naar Bruin kon geloof ik wel. Zo zie je maar weer dat Saruman ook heel erg lang goed is geweest. Langer goed, dan slecht.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Saruman was veelkleurig. ;)

    Had overigens nog nooit gehoord van wat je beschrijft.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Er waren ook nog blauwe tovenares toch, ik meende dat ze dat ook zeiden bij the Hobbit.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    yup

    http://lotr.wikia.com/wiki/List_of_Wizards

    QFT, Tom is niet alleen een merry fellow maar ouder en machtiger dan Sauron en Gandalf bij elkaar. (Daarom zat hij ook niet in de film want met hem EN dan ook nog de eagles was de fellowship helemaal overpowered geweest :+ )
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Sinds wanneer hebben tovenaressen baarden? :+

    [​IMG]
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Jorrit bedoelde tovenaars (zijn Nederlands is nog wat gebrekkig, hij komt immers uit Friesland :+ )

    Vrouwelijke Istari zijn er niet
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603

    Saruman was white maar was die titel niet meer waard dankzij zijn verraad. In principe zagen the council Gandalf altijd als de belangrijkste wizard (i.e. The White), maar die weigerde dat omdat hij niet die macht wilde. Toen Saruman als White wegviel stuurden Valar Gandalf weer terug, nu als white om zodoende de 'nieuwe' Saruman te worden en zo het kwaad te verslaan.

    Dat van goddelijke daden herken ik niet.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Saruma was niet wit FFS, was veelkleurig.

    Verzonden vanaf mijn smartphone.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina