1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luca

    Luca Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1
    The Hobbit

    Gisteren gezien om middernacht bij de Pathé. Allereerst het verhaal, het is redelijk herkenbaar vanuit het boek (wat ik heb gelezen). Maar omdat de makers 3 films willen gaan maken komt het verhaal in de film nogal traag over. Vooral vergeleken met de voorgaande LOTR films, die waren qua tempo een stuk sneller en epischer. Het leukste waren dan ook de scene's die herkenbaar waren vanuit het boek.

    Ik vond het leuk om weer wat bekende locaties terug te zien, maar dit is ook gelijk een beetje een zwakte, omdat de film daardoor niet al te veel nieuws met zich mee brengt. De special effects waren oké, maar niet heel spectaculair (over het algemeen dan). De muziek vond ik dan weer wel goed gedaan, en komt overeen met de eerdere LOTR films, maar heeft toch een vernieuwend effect.

    Verder zal ik niet te veel op de film en het verhaal zelf ingaan, concluderend vond ik het wel vermakelijk, maar ik had er echt veel meer van verwacht. Ik hoop dat Peter Jackson de volgende keer wat zaken verbeterd.

    6,5/10
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Ben idd ook erg bang dat deze film geen vernieuwing is. Zie keer op keer dat Hollywood weer oude epische franchises van vroeger weer nieuw leven in wil blazen. Nu The Hobbit om het 'gevoel' en het succes van LotR weer te bereiken, straks weer de nieuwe Star Wars, er komt weer een nieuwe Terminator met Arnold, Indy 5 wellicht nog, flikker gewoon op met al die zooi.
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Lord of the Rings de beste films ooit noemen en dan niet blij zijn met Hobbit, whut? Lijkt me toch juist fijn dat er iets nieuws komt uit dezelfde wereld en van dezelfde regisseur? Niet dat Lord of the Rings nog boeiend is om meerdere keren te zien.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Zie liever weer LotR in compleet 3D met nieuwe effecten in de bios. :+
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik niet, sowieso is 3D overrated.

    Volgens vrienden is The Hobbit als boek leuker als LoTR, maar ik moet er nog steeds aan beginnen :emo:

    Als ik thuis ben gelijk in mijn schooltas doen en in de trein lezen :thumbs:
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Niet perse, Prometheus had van mij bijv los mogen blijven staan van de Alien films

    Maar the Hobbit kijk ik wel erg naar uit, ik heb geen hekel aan een laag tempo in films dus hopelijk stoor ik me er niet aan dat ze het over 3 films uitsmeren
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanavond misschien ook naar The Hobbit.
    Heb alleen geen zin om bijna 3 uur met zo een klote bril op te zitten, terwijl ik het 3D effect toch amper zie.
    Dan kan ik naar een Pathe (gewoon of iMax) gaan, maar zit je bijna 3uur zonder pauze, of een mindere bioscoop, minder ruimte, maar wel pauze. Lastig als je keuze hebt. :+
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Detachment (Tony Kaye, 2011)

    [​IMG]

    Erg indrukwekkend. Wel een tikje deprimerend.
     
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou ik vond The Hobbit heerlijk, dezelfde sfeer als uit LotR komt volledig terug, mooiste 3D in een film tot nu toe imo. Locaties en zowel terugkerende als nieuwe personages zijn prachtig, het voelt echt als thuiskomen.
    Paar minpuntjes, volgens mij komt het door dat HFR, maar daardoor leken sommige kleine bewegingen en stukjes wel versneld afgespeeld:confused:
    En sommige situaties leken wel erg veel op LotR, maar ik weet niet of ik dat de film of het boek kan verwijten (te lang geleden gelezen).

    Minpunten wegen totaal niet op tegen de belevenis, beelden en het verhaal dat de film biedt, waardoor ik nu het gevoel heb dat ik hem misschien wel beter vond dan the Fellowship.

    8,5/10
     
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren (vanochtend:9) The Hobbit gezien

    Fantastisch!:thumbs: Ik moet toegeven dat ik lage verwachtingen had (was bang dat het niet serieus genoeg zou worden, maar dit viel ontzettend mee), van begin tot eind ontzettend genoten van de ervaring. Het voelt inderdaad echt als thuiskomen. Het is geen Lord of the Rings maar dat kan ook niet met dit bronmateriaal. Het is iets meer over-the-top, maar dit past eigenlijk wel met de rest van de film. Heb het niet in 48 fps gezien, maar dit ben ik zeker nog wel van plan om te gaan doen.:)
     
  11. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    vandaag ook gezien met mijn broertje, net als The Grey. Beiden topfilms maar ja ook met topacteurs :)
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Zaterdag ook naar The Hobbit IMAX 3D HFS. Opzich wel zin in, maar heb er een beetje een hard hoofd in. Als je kijkt naar het bronmateriaal en de hoeveelheid vergelijkt met LotR is het even slikken.

    Voor de mensen die hem al gezien hebben:
    Komt Smaug nou al in deze film voor?
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    @Pascal: In het begin eventjes om het verhaal van de dwergen in te leiden, maar je ziet hem nooit in z'n geheel.
     
  14. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwa, ik heb gehoord dat ze ook info uit de appendix van LotR en de Silmarillion hebben gebruikt. Dus het is niet puur en alleen de Hobbit waar ze 9 uur van maken.
    Imo voelt het ook totaal niet als een film die zoveel mogelijk wordt uitgerekt, hij duurt lang, maar zeker niet op een onprettige manier.
     
  15. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens!

    De appendix zelf is niet al te dik maar het bevat wel ontzettend veel materiaal dat vertaald kan worden naar het witte doek. Met name de Rise of the Necromancer/Siege of Dol Guldur gaat toch wel een heel belangrijk deel vormen van deze trilogie verwacht ik zo. In dit eerste deel is dit gedeelte nog vooral inleidend, maar ik neem aan dat dit echt losbarst in de volgende twee delen.
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Hobbit gekeken bij nachtelijke première. Erg vermakelijke film, maarrrrr...

    hij viel toch wel erg tegen. Personages waren er teveel om ze goed te introduceren. De introductie (het stuk voordat ze op reis gaan) duurt echt gewoon veel te lang en uitgerekt, en veel stukken vond ik er wel erg 'cmputer' uitzien. Het mooie aan LOTR vond ik bijvoorbeeld dat veel van die orcs echt leken (doordat het gewoon mooie pakken, schmink was, maskers ed.) en in the hobbit zijn ze in dit opzicht echt over de top gegaan. Daarbij weet ik niet of ik de meerdere schermen per seconde nou een toevoeging vond of niet. Aan de ene kant zag het heel natuurlijk, bijna als een natuurdocumentaire, aan de andere kant vielen juist daardoor teveel stukken op die met de computer waren gedaan. Had soms het gevoel dat ik daardoor een soort Beowolf zat te kijken door die vele effecten die zo opvielen wat geen compliment is.

    Verder inhoudelijk, vond ik dat Radagast wel wat meer aandacht kon gebruiken, vraag ik me af of hij terugkomt in deel 2, ik mag hopen van wel anders wordt een stuk van het verhaal gewoon afgekapt, en wordt in de silmarion juist gesuggereerd dat Radagast verantwoordelijk was voor de communicatie met de Arenden (zoals de vlinders in deze film en de volgende) terwijl hier Gandalf weer de credits krijgt (net zoals in LOTR). Tevens probeerde de film wel heel nadrukkelijk een link te leggen met LOTR, iedereen kreeg een bijna verplichte cameo, grapjes die bekend voorkomen, het hele sauron gebeuren (de necromancer). In the hobbit als boek speelde dit (het gevaar wat hij kon vormen ed) allemaal veel meer op de achtergrond en werd er, als ik me goed herinner, niet eens naar sauron gerefereerd in het boek.

    Al met al, een leuke film, waarbij ik vooral de opening (eerste 10 min) eigenlijk zal onthouden, wat ik eigenlijk het beste van de film vond. Ik denk dat deel 2 en vooral deel 3, net zoals bij LOTR echt spektakel zullen worden, maar na dit deel gezien te hebben kan ik me niet onttrekken van de gedachte dat dit een beetje een uitgemolken film is, die in één uur ook verteld zou kunnen worden waarna ze meteen naar het 'echte' werk konden gaan.

    6.5-7
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha zie nu dat Azog gespeeld wordt door Crixus :+.

    Vet karakter.
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik zou het wel enorm tof vinden als ze ook echt (een) film(s) zouden maken van verhalen uit de Silmarillion. Vlecht je het nog meer samen om er een geheel van te maken... Echt epische battles staan daar in.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Vanaf volgend jaar wordt er gewerkt aan een vervolg op de animatiefilm The Adventures of Tintin. De film zal The Adventures of Tintin: Prisoners of the Sun gaan heten en moet in 2015 op het witte doek verschijnen.

    \o/
     
  20. Luca

    Luca Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1


    \o/

    *edit: Nederlandse versie voor extra nostalgie
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina