1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Genoeg doen dat hoor :)

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vind Fast & Furious met elk deel slechter worden, met ook steeds slechtere sfx (die tankwagen in 4 dacht ik bijv). Deel 6 lijkt me ook niets na het zien van de trailer.

Nu The Man With The Iron Fists aan het kijken. Enerzijds wel tof, anderzijds kut. Rap muziek erbij, wtf, afknapper. Ben daarnaast ook geen fan van vliegwerk en slowmo fightscenes. Op den duur meer met andere dingen bezig dan het kijken van de film. Einde lijkt wel weer tof te zijn, maar kon me weinig meer boeien om er weer echt voor te gaan zitten. Niet mijn ding dit soort films.

Gister The Collection gekeken en die was (net als The Collector die ik recent heb gezien) erg gruwelijk.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat hoort idd wel. Bij Fast and the Furious maakt het niet heel veel uit maar Star Wars idd moet je ze zo kijken. Oude eerst daarna de nieuwe.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Iron Fists was dan ook door RZA geschreven, dus veel hiphop. Maar blijkt gigantisch kut te zijn, dus geen zin om te kijken. :+

The Perks of Being a Wallflower
    Lijkt op het eerste gezicht misschien op een zoetsappige drama met wat highschool elementen, maar blijkt toch wel meet te bieden met wat zwaardere thema's. Verhaal blijft daardoor de gehele film boeiend, al komt dat mede door de personages. Perfecte cast, geweldige personages en mooie beelden. Tof! Dulle check dit jongen, Emma Watson. <3 8

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup awesome film.

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Bij the fast and the furious moet je alleen deel 1 kijken (misschien deel 2). De diarree die daarna komt, lekker links laten liggen. Ga zelf deel 6 uiteraard wel gewoon kijken :9

Deel 1 vind ik oprecht een redelijk goede film. Hele sfeertje wordt gewoon goed neergezet imo.

7. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
  8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    The fuck heeft iedereen met dit deel? 8) Echt de grootste poep uit de hele serie :eek:

9. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Moonrise Kingdom in de PS3 gestopt. Aparte film. Geloof niet dat ik eerder een Anderson gezien heb maar hij heeft een erg eigen stijl. Veel kleur gebruik en aparte muziek die wat mij betreft een beetje uit de toon valt. Verder een leuk absurdistisch verhaaltje in een evenzo absurdistische setting. De twee kinderen zetten een goed staaltje acteerwerk neer, al vindt ik het jongetje af en toe wat vervelend overkomen. Geen topper, maar wel een leuke film om eens te kijken.

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Moonrise Kingdom geen topper?! :eek: Niet de beste Anderson, maar een wel een heerlijke filme!

Maar goed, heb gister en vandaag de Trois Couleurs trilogie gezien. Nog nooit eerder wat van Kieslowski gezien en heb nu meteen zin om zijn hele ouvre te bekijken! De thema's in het drieluik worden enorm krachtig gebracht. Dingen zijn vergaanbaar, en alles is toeval maar tóch met elkaar verbonden. De films zijn captiverend en tegelijkertijd ontnuchterend. Ook het verband met liberté (Bleu), egalité (Blanc) en fraternité (Rouge) maakt elke film tot een bijzonder snoepje :) Erg bijzonder. Tevens was de cinematografie en muziek van een fantastisch niveau, vond het geluid in Bleu het meest indringend.

Heb erg veel zin nu om nog meer te van zijn werk en vergelijkbare regisseurs te kijken, en dan nog eens deze trilogie!

Laatst bewerkt: 13 feb 2013
  11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jawel, gast. Dat is de enige manier waarop je Star Wars moet zien en eenieder die koppig is verpest het voor zichzelf.

Wat is de waarde van chronologische volgorde als het op films aankomt? Een plot kan zich enkel en alleen ontvouwen in de richting waarin films zijn uitgebracht.

Al is dat bij Fast and the Furious natuurlijk niet zo van belang. 8)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    waarom? 4,5,6 zijn zover ik weet wel zeker latere delen in het verhaal. De enige reden waarom die eerst kwamen was toch omdat de technische beperkingen voor 1,2 en 3 toen te groot waren?

Ik ben iig wel met 1 begonnen en heb 2 afgezet, wat een barslechte film. De rest dus nooit gezien.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Precies daarom. Mensen stoppen na de barslechte latere films en zullen dan dus nooit de veel betere 4,5 en 6 zien. :cool:

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Omdat in eerste instantie het helemaal niet als trilogie bedoelt was, er zou maar een film uitkomen van Star Wars wat ze later dus hadden verandert.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klopt en ik weet ook dat 4,5 en 6 echt goed moeten zijn. Maar ik moet nu van mezelf 2 afkijken en 3 eerst zien en dat wordt waarschijnlijk nooit

16. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    De nieuwe star wars delen waar bij lange na niet zo goed als de klassiekers. Maar als je het een barslechte film vindt dan hoef je de klassiekers ook niet te kijken.

Ik weet niet of je het licht overdrijft met de term barslecht, maar zo niet, succes met alle delen ;)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nope, vond deel 2 echt om te janken. Ik zet echt zelden een film halverwege uit, maar deeltje 2 was er 1 van.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Omdat je een verhaal met al haar karakters introduceert in de volgorde waarmee mensen naar de bioscoop gaan. Een prequel gaat niet alles opnieuw introduceren alsof het 'nieuw' is. Een prequel is altijd een kijkje in de geschiedenis van de karakters die je al kent.
    In het geval van Star Wars is het hele bestaansrecht van episodes 1-2-3 dat je als kijker al weet wie Anakin Skywalker is en wat er met hem gaat gebeuren.

Chronologie en plot staan volledig los van elkaar.

Je gaat toch ook niet the Godfather kijken als 3 - 1 - 2? :p

Ja, dus jij hebt het voor jezelf verpest. :+

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Dat is ook niet logisch, want die kijk je dan zowel niet op chronologische volgorde qua verhaal als op volgorde van release. :+

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Star Wars kijk je inderdaad 4,5,6 1,2,3

En dan mag nummer 2 overgeslagen worden. Die is crap.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina