1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Top Gun in I-Max 3D, yeuh. |:-

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ah, dus als ik het goed begrijp mag je niet kritisch zijn op films die veel mensen geweldig vinden omdat je dan kans hebt dat er mensen gaan reageren met flames.

Goed bezig.

Kijk, jij vraagt tenminste door zonder direct te gaan flamen, generaliseren (Reckuuza :emo:) of te gaan janken dat ik moet oppassen voor OW's en bans :)

De setting staat me totaal niet aan. Ik ben helemaal gek van sci-fi, maar de karakters en gebeurtenissen neigen wat mij betreft meer naar fantasty, en daar heb ik hélemaal niks mee. Ik vind het zo ontzettend kinderachtig en ongeloofwaardig, zoals ik bij veel fantasyfilms ook heb. Het wereldje doet me niks.

Laatst bewerkt: 14 feb 2013
  3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Ik las laatst een aantal berichten over een 3D versie van Top Gun. Leek me best hard alleen jammer dat ie niet in NL komt/kwam. Ach, het 3D zal toch wel minimaal zijn.
    De Star Wars 3D conversaties zijn trouwens allemaal gecancelled nu innhet kader van alle nieuwe flicks die er nu aankomen. Weet ttouwens niet of ik zit te wachten op die spin off films...jullie wel?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Star wars is toch ook fantasy en niet scifi?

het enige waar je uit op zou kunnen maken dat het scifi zou moeten zijn is 'a long time ago in a galaxy far away, blabla'

voor de rest is het pure fantasy

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Met losjes dingen die zijn gebasseerd op de echte geschiedenis van, volgens mij, Amerika.

Je moet de officiele Star Wars bronnen maar eens nalezen, want Star Wars heeft invloeden van echte gebeurtenissen.

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    A Good Day To Die Hard blijkt dus gigantisch kut te zijn. Was te verwachten, trailers waren echt bedroevend slecht zeg. :emo:

7. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Star Wars is gebaseerd op Sci-fi boeken. . .

Ik vind het je overigens wel sieren Nera. Je mening paraat hebben over zaken die je niet kent.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Fantasy boeken imho :+

dit is een eeuwig discussiepunt over star wars, google t maar 's

ik vond t persoonlijk altijd meer in de fantasy hoek zitten

Ja er zitten ruimteschepen en hyperdrives in maar imho veel meer magische elementen

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ga er vanavond heen, ben benieuwd.

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik dacht altijd dat het sci-fi was, maar als je het zo zegt.

Sci-fi is meer de setting, het decor. Uiteindelijk is het meer een fantasy verhaal, als je kijkt naar wat de personages doen en wat de insteek van het verhaal is.

11. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    Wat een non-discussie. Sci-Fi(ction) is per definitie ook (nog) Fantasy. Star Trek zit toch ook vol met Fantasy figuren. Omdat het fictie is kan je tegelijkertijd je fantasie de vrije loop laten gaan. Dat gebeurd bij alle Sci-Fi verhalen. Science Fiction zonder fantasy is volgens mij onmogelijk, iets dat fictie is moet je namelijk per definitie bedenken/fantaseren.

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    En is Fantasy zonder Science Fiction mogelijk? Dat lijkt me wel. Kan me wel vinden in de constatering dat Star Wars fantasy is. Er wordt maar weinig gedaan met de ruimte-setting eigenlijk.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zo groot is het verschil vaak ook niet toch?

http://scifi.about.com/od/scififantasyfaqs/f/faq_difference.htm

onderste stuk draait het om. Ik heb alleen de Star Wars film gezien dus kan er verder niet echt over oordelen

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    @FinalBob: Nu haal je dus het woord en het genre door elkaar.

Lekker bezig Nera :D

15. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Dit lijken mij toch wel punten waarover je pas kan oordelen als je de films gezien hebt. ;)

En sci-fi is fantasy maar gebaseerd op wetenschappelijke ideeën, die ooit eens werkelijkheid zouden kunnen worden. Sci-fi bevat dus een kern van waarheid terwijl fantasy totaal fictie is.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is idd de insteek die verschilt, je hebt ook sci-fi boeken over neanderthalers. Het hoeft niet in de toekomst te zijn.

het gaat er puur om dat je de science zelf invult op basis van huidige kennis. Maakt niet uit of je inschattingen doet over hoe het in de toekomst word of hoe het in het verleden geweest moet zijn. Als het maar verklaarbaar blijft

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik zie het eigenlijk zo:

Fantasy is middeleeuws-achtige setting met magische wezens, tovenarij en een typisch heldenepos/politieke verhalen/etc.

Sci-fi is over hoe mensen in de toekomst leven. Hoe ziet het leven er dan uit, wat doen mensen dan, welke uitdagingen, etc.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind dat de setting in de tijd niet uitmaakt. Gaat er om of het magisch of wetenschappelijk is.

maar het blijft natuurlijk 1 grote grijze brij, daarom zijn er ook zoveel sub-genres van fictie, scifi en fantasy:+

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Okay;

Fantasy en fictie zijn twee totaal verschillende dingen.

Sci-fi bestaat uit twee onderdelen: Science, en fiction. Ofwel, fictie gebaseerd op wetenschap. Dat dit per se over de toekomst moet gaan lijkt me een beperkt idee.

Ik snap ook echt niet waarom je zegt dat Fantasy zich in een middeleeuwse setting zou moeten afspelen, Willem. Dat dit vaak gebeurt in de dingen die jij leuk vindt wil niet zeggen dat het genre niet veel breder is en kan zijn dan dat.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ben ik met je eens hoor. Je hebt uiteraard ook fantasy die zich in deze tijd afspeelt, of zelfs de toekomst. Of een compleet andere wereld met verschillende settings.

Maar ik zie daar voor fantasy wel een groot thematisch verschil met sci-fi. Niet dat het ALTIJD zo is (geen enkele film is EXACT een genre denk ik, behalve een hedendaagse actiefilm misschien).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina