Je noemt de film gortdroog. Dat vind jij prettig. Anderen vinden dat gortdroge niet prettig om naar te kijken. Dan is het weer een grote stap verder dat mensen de film niet aanstaat omdat het niet typisch Hollywood is. Ik vond dat gortdroge ook irritant. Het was een serie van interessante scènes. Ik vond het een hele interessante film.
Ik weet niet of dit argument hout snijdt, maar als je er bijvoorbeeld Rust and Bone naast zet. Totaal ander soort film, ik weet het, maar ook dat is niet een typische Hollywood film lijkt me. Ook die film is een serie van interessante scènes. Toch had ik daar een zeer sterk gevoel bij. Ik denk dat veel mensen het zeer belangrijk vinden een bepaald gevoel bij een film te krijgen. Dat kan dan inderdaad ook doorslaan naar typische Hollywood gevoel dingen, die weer storend kunnen zijn. Zoals je zegt, dat alles uitgekauwd wordt en dat jij als een marionettepop alle emoties, die de film jou dicteert, zit te volgen (ben ik overigens een sucker voor, maar fuck it).
Ik begrijp dat alle films een serie van scènes zijn, maar ik houd ervan als dat niet duidelijk merkbaar is. Dat het niet te mechanisch is.
Laatst bewerkt: 23 feb 2013