1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Total Recall

Ik ben eigenlijk helemaal geen SF fan en met het origineel heb ik dan ook weinig (1 keer gezien, is nauwelijks blijven hangen behalve dan de hoer met 3 tieten 8)).

Toch beviel Total Recall mij goed, film doet eigenlijk weinig verkeerd en ziet er ook nog eens top uit. Vreemd dat hij op IMDB maar een 6.3 krijgt (sure, meningen verschillen) want vind 'm in zijn genre toch echt goed.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686

The Hobbit: An Unexpected Journey

Eindoordeel: 8,3

Pluspunten:
    Fantastische cast
    Verdieping van achtergronden en personages
    Audiovisueel subliem
    Mooie muziek
    Goede climax en cliffhanger
    Extreem gedetailleerde sets en kostuums

Minpunten:
    Sommige scènes net iets te lang
    Komt ietwat traag op gang
    Eén scène voelde overbodig
    Rol Gandalf past niet bij zijn personage

Recensie:

Ik ben echt te spreken over de film!

De toevoegingen aan de film (bijvoorbeeld Azog) vind ik erg goed. De filmmakers hebben heel goed op de achtergrondverhalen van Tolkien gelet en zo het verhaal stevig uitgebouwd. Ik vind drie films dan ook zeker gerechtvaardigd.

Toch vind ik sommige scènes alsnog te lang of te overbodig. Zo komt de film wat traag op gang met de dwergen en vind ik de bijeenkomst van de raad verwaarloosbaar.

De rol van Gandalf vind ik vreemd. Hij komt in deze film heel heldhaftig en als een redder met heel sterke magische krachten over, wat ik helemaal niet bij hem vind passen. Bijvoorbeeld hoe hij al die aardmannen omver blaast in de grotten, dat vond ik echt suf. Of hoe die rots in tweeën slaat met de trollen.

Verder vind ik echt alle rollen heel goed uit de verf komen. Ik stoor me er niet aan dat je niet alle dwergen leert kennen, dat is gewoon onmogelijk. Ik vind ze wel allemaal goed spelen en ze hebben allemaal wat eigens, echt heel tof.

En tja, oneindige pluspunten voor Bilbo en Gollem.

De rest heb ik eigenlijk wel in m'n plus en minpunten gezegd.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Fire With Fire
    Gisteravond gezien en op zich best een aardige film. Niet spectaculair, maar ok als tussendoortje. Toch verzwakte de aandacht halverwege wat. Wist het uiteindelijk wel weer op te pakken. Had meer in kunnen zitten.

4. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Maar in LOTR krijg je toch ook te zien dat Gandalf eigenlijk een fucking badass is, die het alleen nooit laat zien? De makers hebben gewoon besloten om hem wat meer de hero te laten zijn en wat minder de aardige behulpzame oude man. Al was 'ie genoeg van beide in deze film :)

Ik vond z'n rol iig prima :D

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Morgen/overmorgen ga ik er waarschijnlijk ook heen, zin in :D

Boek heb ik morgen wel uit, gaat goedkomen :cool:

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    @ Willem: Uit je verhaal maak ik op dat je The Hobbit niet gelezen hebt. Als je dat wel had gedaan, dan had je geweten dat Gandalf zo'n beetje alles doet wat jij min of meer als een minpunt ziet. Een 8.3 lijkt me dan voor iemand die het boek niet kent wat aan de lage kant voor deze film. Een beetje hoger mag wel. ;)

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Star Trek trailer is dik, van de week die uit 2009 maar weer eens checken.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Heb het boek zelfs een aantal keer gelezen. ;) Al is het even geleden.

Maar kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat:

Gandalf de dwergen en Bilbo redt van de trollen. Zoals ik het me herinner, discussiëren ze zo lang dat ze niet door hebben dat de zon opkomt, en dan tot steen veranderen.

En dat stuk in die grot met de aardmankoning kan ik me niet eens herinneren. 8)

Kan aan mij liggen hoor...

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat was ik ook van plan. Trailer is veelbelovend, maar dacht ook even dat ze Eric Bana er weer in hadden. Bij een teaser/announcement leek het even zo.

@ Willem: Dat met die aardmankoning en dat verstenen klopt wel. Boek heb ik vorige maand nog gelezen. ;)

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ok, vaag. Te lang geleden dus

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    You did not pass!

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Het is maar 253 pagina's, dus waarom niet nog eens lezen en dan direct weer naar de film? ;)

Aan je cijfer te lezen zou je nog wel een 2e poging willen doen.

Hoe waren de 3D effecten? Of ben je naar de 2D versie geweest?

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    2D geweest, wel 48fps. Goddelijk beeld, maar geen idee of ik die hfr nou gezien heb.

Verzonden vanaf mijn smartphone.

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Intouchables
    Na zoveel erover gehoord te hebben ook maar gekeken. Vond het echt een heel goede film met mooie muziek en de humor was wel een fijne onderbreking van de drama (grappigste moment was wel de opera).

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sorry Scarlett , maar het gaat nu even over The Hobbit.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat een goed punt heb je daar. :D

17. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt?

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Vond hem een beetje overhyped eerlijk gezegd, van de week ook gezien. Ja, de film is gigantisch sfeervol en spelen beide personages geweldig. Chemie tussen Driss en
    Philippe is awesome. Heerlijke muziek, mooie beelden en bovendien best geinig op een aantal momenten. Maar ook niet meer dan dat, voor de rest voelde ik nou niet echt iets. Allround gewoon een acht.

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    :D

20. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, ik heb even het naslagwerk erbij gepakt:+ Yellow heeft ook niet helemaal gelijk.
    Bij die trollen is het Gandalf die met de stem van een van hen ze laat ruzien tot de zon opkomt. Geen gespleten rots of grootse trucs dus.
    Bij die aardmannen: "Op dat zelfde ogenblik gingen alle lichten in de grot uit en het grote vuur shoot, poef, als een zuil van blauwe gloeiende rook naar het plafond, dat verblindende witte vonken op de aardmannen deed neerdalen." En daarna steekt Gandalf met zijn zwaard dat licht geeft de Grote Aardman dood. Hier is dus wel sprake van wat badass magic.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina