1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 28]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Gatsby :lol:

3D is in het begin super maar daarna merk je dr weinig meer van. Trailer laat het spannender lijken dan het eigenlijk is. Vond het niet t geld waard. 5/10

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.028
    Film ownde, old sport

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Gister ook naar the Great Gatsby geweest.

Het was wel heel erg : Baz Luhrmann presents: The Great Gatsby maar ik vond het al met al wel een goede verfilming.

Als je een beetje bekend bent met zijn eerdere films weet je wat je ongeveer kan verwachten qua eye-candy. De aanpassingen die in het verhaal gedaan waren vond ik niet storend (moet ook zeggen dat het al bijna 20 jaar geleden is dat ik het boek gelezen heb)

Ik vond het gebruik van 3-D erg goed gedaan. Het was niet vaak heel erg overdreven (alleen in het begin en aan het einde eigenlijk) maar wel in bijna elk shot subtiel aanwezig en daardoor zat ik wel echt goed in de film.

Enige echte minpunt vond ik Tobey McGuire..

DiCaprio steelt zoals altijd de show ,Joel Edgerton was ook prima gecast, de dames in de cast doen het ook aardig voor zover ze echt aan acteren toekomen. Maar McGuire met zn schaapachtige hoofd kwam echt totaal niet over.

Maar ik zou hem toch zeker wel aanraden. Als je maar geen understated drama verwacht. Het is echt Baz Luhrmann stijl, dus over de top visuals , veel muziek,en een beetje over-acting hier en daar

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    [yt]NlOF03DUoWc[/yt]

Sweet

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Reapers 8)

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    The Great Gatsby

Vooral visueel een meesterwerk. Mede door de 3D-toevoeging wil je echt deel zijn van dat prachtige, over-the-top wereldje van de young & beautiful uit New York. Je wil dolgraag bij de feesten van Jay Gatsby zijn. In het eerste deel van de film is dat ook het enige waar je je echt mee bezig houdt en vraag je je een beetje af waar dit heen gaat; in de tweede helft van de film wordt dat duidelijker. Die is dan ook beter te volgen. De richting die Baz Luhrmann neemt maakt het wel niet meer dan een tragisch liefdesverhaal en ik weet niet of dat nu helemaal de bedoeling was. Aan het begin en het einde van de film blijkt er immers meer onder de oppervlak te zitten dan dat (hoe materialistisch en careless deze mensen eigenlijk zijn) en dat heb ik niet helemaal uit de film kunnen halen.

Verder was de soundtrack prima, ik vond alleen Who Gon' Stop Me een beetje uit de toon vallen. Het nummer van Lana del Rey voegde zelfs sterk toe aan de sfeer. DiCaprio speelt ook weer een geweldige rol als Gatsby. Tobey Maguires personage werd wel erg misbruikt als 'verteller' van het verhaal. Hij heeft misschien 10 zinnen gezegd maar hij was wel overal bij.

Overall denk ik toch dat de visuele pracht en praal van deze film het meer hebben gemaakt dan het is. Zou 'm daarom zeker in de bios kijken.

7. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Django Unchained
    Gruwelijke film. Soundtrack top, characters top (Waltz!) en het verhaal is goed. Ik heb me geen seconde verveelt. De dialogen waren ook weer van grote klasse. 9/10

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    [yt]ZW9-0wVpuYg[/yt]
    Harsh Times
    Goeie film... meer valt er niet te zeggen! 8/10

9. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    LE PETIT NICOLAS

Wat een ontzettend leuke film!, leuk voor wat jongere kijkers maar zeker ook voor volwassenen!!
    De film laat het leven zien vanuit de ogen van een jongetje.. en je hoort zijn gedachtes en je ziet hoe er op die leeftijd gedacht word...
    Wat zorgt dat het een hele orginele, en grappige film word... Ik heb de hele film met een lach op mn gezicht gekeken en af en toe ook echt moeten lachen.
    Ook het acteer werk is erg sterk,
    heerlijke film!! dikke aanrader
    8.5

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kippenvel.

11. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
  12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    ^^Kan niet wachten persoonlijk. :)

Levitt is wel tof maar lijkt me een aparte film.

13. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ook niet. Maar ik zie mezelf ook niet als de 'doorsnee bioscoopganger' dus ik weet wel wat me te wachten staat. Als de trailers weer zo 'anders' zijn als het geval was bij Drive zie ik weer een hoop gezeur komen.

Die Don Jon film lijkt me wel geinig. Scarlett is sowieso +1.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol die trailer van Drive idd. Die was confusing. Iedereen dacht dat het een standaard actiefilm ging worden van een boefje die coureur wilde worden. Maar ja deze film zal idd ook wel hate or love it worden. Ik vond Drive awesome. Dus zal deze ook wel tof vinden. Vooral dat het ook veel op Oldboy lijkt.

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    En dan heb je ook nog Star Trek en Thor 2. :eek: _O_

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Opzouten met Thor man. Oke niet zo slecht als Captain America maar deel 1 was niet veel soeps. ;)

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Oh shit, baaaaas. _O_

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.028
    SCARLETT :D
    @hybrid, thor is fucking baas man!

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Serieus, als deze film nog gaat tegenvallen...

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Had al kippenvel bij de allereerste teaser x maanden terug met dat liedje van Black Hawk Down (elegy) _O_ en met Russel Crowe's stem erin verwerkt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina