1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 29]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Sorry maar moet wel Engels zijn.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616
    Shutter Island
    The Prestige

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Usual Suspects, LA Confidential

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    t is er mis met Koreaanse films? zijn vaak stukken beter dan amerikaanse

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    L'Armée Des Hombres (Jean-Pierre Melville, 1969)

Was echt jaren geleden dat ik deze gezien had en ik vond het tijd voor een hernieuwde kijkbeurt. De film stond me bij als zeer indrukwekkend en dat was ie ook ditmaal. Wat Melville vooral erg knap doet is de verzetstrijders menselijk neerzetten in een kille, van oorlog en sluipende angst doorweven wereld. Bijna geen muziek, het tempo is laag en het kleurenpalet beslaat vooral de koelere kleuren.

Zeer indrukwekkend, wederom.

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dan mis je echt een top film, Memories is zeer vergelijkbaar met Zodiac alleen vind ik hem nog wel een stuk beter. Het jaar 2003 was trouwens echt een topjaar voor de Koraanse film industrie met Oldboy, Memories of Murder, A Tale of Two Sisters en Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iemand een tip voor een goede (futuristische) actiefilm? Graag wel een beetje recent.

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    The Island? Is het eerste wat me te binnen schiet, maar heb je vast al gezien.

9. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    The Island is inderdaad een top filM!

LILET NEVER HAPPENED

Indrukwekkende film! Hoewel ik sommige mensen hoor zeggen dat ze de film te soft vinden of niet rauw genoeg vind ik dat niet. De film gaat over een meisje van 11 dat leeft in armoede en vooral leeft op straat. Je ziet de wereld en de manier van denken van haar opzicht, ze droomt over t mooie leven, een vader als acteur.. hollywood, en ziet overal nog het mooie van in (en niet de harde werkelijkheid) als ze dan kennismaakt met prostitutie zie je hoe ze daar langzaam in ''valt'' . Erg sterke film, met een aantal erg beklemmende momenten.
    8 aanrader

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb ik idd al een paar keer gezien. :)

Toch maar weer eens The Avengers gekeken. Vorig jaar voor het eerst gezien.
    Had eigenlijk precies hetzelfde gevoel als de eerste keer. Begin is prima alles wordt rustig opgebouwd. Maar als de actie eenmaal begint gaat het iets te snel en zonder een echte climax eigenlijk. Met name als de aliens komen en die kernbom eraan komt. Het gebeurd maar de opbouw voelt gewoon niet lekker aan. Dat is toch wel het grootste nadeel aan de film imo. Actie zelf is gewoon erg goed. Je hebt niet het gevoel dat je naar CGI zit te kijken en dat is tof.

11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    LES CHEVAUX DE DIEU

Goeie film, maar er had opzich meer in gezeten. Het verhaal is heel reeel, en je ziet 2 broers en een hun vrienden van jongs af aan opgroeien (in Marokko) en hoe ze dan in contact komen met terroristen en zo ook martelaren worden. En wat dat met ze doet.
    Het verhaal was heel indrukwekkend, en ook de acteerprestaties en de sfeer in de film was erg goed. En daarom ook zeker een aarnader om te zien.
    MAAR, toch wist de film me niet helemaal te grijpen, op een of andere manier is het net niet meeslepend/diepgaand genoeg (je komt niet veel van de personages te weten)
    daarom blijft het bij een ''goede'' film
    6.5

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Oblivion

Abominabel slecht verhaal en acteerwerk :emo: Zag er verder wel aardig uit maar ik moest oprecht mijn best doen om de film uit te zitten...

5/10

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond het verhaal wel goed eigenlijk. :)

14. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Vond het een samenraapsel van verschillende verhalen uit andere (wel toffe) films vol plotholes en totaal onbegrijpelijk zaken... Mja, ieder zijn meug natuurlijk :+

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kon niet echt grote plotholes ontdekken eigenlijk. En ja het is wat leentjebuur maar dat zijn zoveel films tegenwoordig. Vond het een solide 7. Leuk om een keer te zien voor een avond, goede plottwist en beelden waren prima.

16. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik word ook een beetje een zeikerige ouwe lul misschien, maar ik irriteer me mateloos aan het gebrek aan originaliteit in Hollywood. Je ziet gewoon vanaf het begin al hoe de film (ongeveer) gaat verlopen :emo: Plus dat Tom Cruise een enorme kutkop heeft :+

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zag de plottwist niet echt aankomen. Misschien een beetje maar niet zo.
    Op sommige dagen vind ik typische Hollywood films niet heel erg al vond ik deze niet super typisch. After Earth bijvoorbeeld die ik laatst heb gezien dat was echt een Hollywood film waar het verhaal precies zo gaat als je verwacht.. :)

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daar zat echt totaal geen enkele verassing in inderdaad

die film had ook 5 minuten kunnen duren

ik heb m ook vlak na de crash uitgezet maar denk dat ik het einde wel redelijk kan voorspellen :+

19. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gister star trek into darkness gezien, Echt een goede film 9/10.

Zelfs voor de mensen die niet van star trek houden(zoals ik) gaan deze film goed vinden.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.616
    Als je Star Trek een 9 geeft kun je beetje lastig zeggen dat je niet van Star Trek houdt dunkt me...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina