1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Klassiekers

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

  1. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Bijna alle films van QT zijn klasiekers Jackie Brown,Pulp Ficition,Reservoir
    Dogs,Kill Bill.
    En oa deze films zijn echte klasiekers :9
    Apocalyps Now
    Full Metal Jacket
    The Deer Hunter
    The Godfather
    LOTR
    American History X
    Requim for a dream
    Once upon a time in the west
    Once upon a time in amrica
    Good bad and the ugly
    Ga zo maar door...
    En ik vind Sin City ook nu al een klasieker ook al is ie nog niet eens hier in de bios iedereen moet deze topper zien echt!
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2005
  2. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Scarface natuurlijk, maar goed dat zal niet de eerste keer zijn dat deze voorbij komt. De sfeer is gewoon zo geweldig dat je het gewoon kan voelen.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Citizen Kane natuurlijk. Filmisch gezien is het gewoon een meesterwerk. Vaak kan je met een stil shot meteen zien wat er aan de hand is in de film.
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gisteren nog een klassieker gezien:
    One Flew Over the Cuckoo's Nest met Jack Nicholson, meesterlijke film...
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    The Haunting (uit de jaren zestig)
    Prachtige zwartwitfilm, met subtiele horror, waar je eigenlijk nooit weet of het de menselijke psyche of echt paranormale zaken zijn die de bezoekers te grazen nemen. Niet te verwarren met de vreselijke remakes. Zoek naar de zwartwitfil uit 1963(geloof ik!) en kijk hem midden in de nacht.
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Het exorsist blijft ook een klassieker, mega goede horror film...
     
  7. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    The Green Mile is zoals al eerder is gezegd een hele goede en meeslepende film.
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mega goed? Dude, welke versie heb jij dan gekeken?

    Ik heb ze allemaal gezien, m.u.v. The Beginning. Stuk voor stuk kutfilms, in mijn ogen.
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    The beginning suckt ja, duh!!!(die wil ik nog niet eens zien!!!Waarom vermeld je die film?) Maar de originele "the exorcist" suckt wel degelijk niet hoor!!!. De film is van 73, maar dat zou je wel niet zeggen, gewoon super gemaakt(en zeker voor die tijd,maar dat je merk je nog niet eens). Wist je dat voor die tijd zo een film super eng was. Toen die film in de cinema uitgekomen was, zijn er mensen uit de cinemazaal gaan lopen:D en dat is echt waar!!!:D
    Ik denk zelfs dat dit één van de beste horrorfilms is, klassieker onder het horrorgenre...
     
  10. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    independance day... Ik heb die film al zo vaak gezien (was er gister weer op dacht ik?) Ik heb nu het (iig een) boek ervan...
    edit: Ik heb ook pas Braveheart op dvd wat een goede film zeg van Mel Gibson.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    :D 'het' Exorsist de eerste is idd erg goed gedaan, het geluid in de bios een paar jaar terug (die versie met wat verwijderde stukken erin) wow echt sick was dat dat ze zo achteruit de trap af kwam :'-( . Binnenkort komt er een soortgelijke uit die 'echt' op waarheid is gebasseerdKLIK

    Dances With Wolves
    Kevin Costner in topper van een film als je deze nog niet hebt gezien heb je toch echt een stukje film geschiedenis overgeslagen. :) Waarom deze zo goed is zou eigelijk geen uitleg nodig hebben, daarom doe ik het ook niet en zeg alleen maar ga uhm maar huren. :)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  12. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    rebel without a cause! _O_
    james dean is een icoon, tijdloos (on-hollywoods) script en blijft je bij voor altijd...

    good will hunting, gewoon omdat het mijn lievelingsfilm is!
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik vond the exorcist ook bom(mijn broer heeft de film met bijgewerkt materiaal(als ze van de trap komt, hoe fucking gestoord het ook is :D),...
    en wel cool dat er één komt die gebasseerd is op de waarheid, wist ik niet...

    En dances with wolves, heb ik nog niet gezien, maar mijn broer heeft hem wel tussen zijn dvd collectie liggen, toch maar eens kijken dan :).
     
  14. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    een trivia weetje van The Exorcist

    meer facts over de film. http://imdb.com/title/tt0070047/trivia
     
  15. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    heel oude film maar ik vind hem een topper : Yankee zulu ;)
     
  16. Hero is gewoon echt een klassieker, zelden zo'n prachtige en diepe film gezien. Het verhaal is ook echt geniaal, speelt zich af in een keizerrijk in China, over een huurmoordenaar die allerlei vijanden af moet maken, maar de gevechten zijn zo prachtig omdat ze allemaal zwaarden gebruiken en zo fucking snel vechten :p.
    Daarbij het verhaal wat hartstikke goed is, maakt het echt een topfilm (raad wel aan de Chinese versie te kijken, de engelse is wat minder), maarja het is wel een film waar je van moet houden. Als je dol bent op Rambo of Terminator is dit niet zo veel voor je :p.
     
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    In mijn ogen is de ultieme klassieker Night of the living dead, zwart wit, Uit 1968.
    Ik had dawn of the dead (1978) als eerste gezien, en dat veroorzaakte mn liefde voor zombie films :)

    dus ja toen day of the dead gezien ( jammer, beetje tegen vallen) en land of the dead ( nog erger :mad: ) en tot slot een dvd gevonden met notld. Het was zeker wennen, dat zw gedoe, ik ben in het kleuren tijd perk geboren en getogen. maar toen ik er 1 keer inzat geweldig, en het einde verraste me ook nog wel wat :)

    zeker aan te bevelen.

    Voor de rest kan ik alleen maar deze link aan bevelen

    pas als je de eerste 50 uit je hoofd kan beschrijven mag jij je een film fan noemen ;)
     
  18. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Mystic River dat is pas een klassieker :) Geweldig goede film met in de hoofdrol Sean Penn, de film is geregiseerd door Clint Eastwood en won 2 oscars voor beste mannelijke hoofdroll (Penn) en beste mannelijke bijrol (geen idee (A)).
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Twelve monkeys van Terry Gilliam

    Met een goede Bruce Willis in de hoofrol als een reiziger uit de toekomst die wordt teruggestuurd om een virus in het heden te onderscheppen voor dit het einde betekend van het grootste deel van de mensheid en daarbij een sumbliem acterende Brad Pitt ontmoet die het gekke zoontje is van de uitvinder van het virus en die zich de leider van de bende van de twaalf apen laat noemen en die drastisch de wereld wil veranderen , maar uiteindelijk een grote kwajongensstreek in de zoo uithaalt terwijl de echte schurk met het virus ontsnapt en de wereldbevolking nagenoeg decimeert , en in de achtervolging op de schurk wordt Bruce Willis neergeschoten voor de ogen van hemzelf aangezien hij dit voorval als kind meegemaakt heeft , zo krijg je een neverending story in het verhaal omdat door de tijdparadox dit verhaal steeds weer opnieuw begint.
    Machtige film , echt eentje om bij na te denken.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoeveel?

    Maar wel een toffe film. Met weer een goede rol van Brad Pitt.
     

Deel Deze Pagina