1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Klassiekers

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Laat deze film ook vanavond toevallig op Net5 zijn.
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Oeps grammaticaal foutje, snel aanpassen :8)
     
  3. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de beginpost van Darkwing gelezen, maar er is geen hond die zich er aan houdt. Ik kan een hele waslijst met bekendere, onbekendere, oudere, nieuwere films geven, maar ik pak er ff snel twee uit die ik tussen mijn dvd's zag staan.

    Apocalypse Now
    De beklemmende sfeer die wordt opgebouwd naar het eind van de film is fenomenaal eveneens als het acteerwerk. Met onder andere de beroemde quote: "I love the smell of Napalm in the morning"

    The Good, the bad and the Ugly
    Lekkere spaghettie western met Clint als de over het algemeen zwijgende loner en laat zijn revolver voor zich spreken. Geweldige muziek in de film die de hele sfeer compleet maakt
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Wat apocalypse now betreft , is zéér zeker een goede film maar wat vietnam betreft is de klassieker voor mij platoon van Oliver Stone naar de roman van Dale A Dye met William Dafoe en Tom Berenger in de hoofdrollen en die de waanzin van de oorlog en al zijn gevolgen perfect in beeld heeft gebracht.

    Wat The Good, the bad en the Ugly betreft ben ik het volmondig met je eens , schitterende film van Sergio Leone met magistrale muziek van E. Moriccione waarbij de film op sommige momenten als het ware bleef stilstaan bij revolverduels terwijl die muziek de sfeer begon op te zwepen en je wist nu gaat het gebeuren en je toch echt moest wachten tot de personages tot actie overgingen , en dat de actie dan héél snel en plotseling plaatsvond en net zo snel weer voorbij was , net zoals in het echte leven.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2005
  5. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Platoon is absoluut een klassieker, maar ik vind zelf Apocalypse Now nog iets beter, maar kan ook komen omdat ik fan ben van The Doors :) (voor mijn tijd, maar so what)
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Gehe , Jim Morisson en the doors , dat is perfect in mijn tijd weet je._O_
     
  7. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Jim Morisson was echt een rockster in tegenstelling tot een hoop van die nerds van tegenwoordig
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Klopt , en véél meisjes gingen naar de optredens van The Doors in de hoop dat onze goeie ouwe Jim Morisson nog eens een keer zijn broek zou laten zakken om te laten zien wat hij zoal waard was.;)

    en nu on-topic.

    De film the longest day naar de roman van Cornelius Ryan mag er ook wezen als klassieker , aangezien de auteur er jaren over gedaan heeft om talloze soldaten , zowel geallieerden als duitsers en gewone fransen die al dan niet bij het verzet waren te gaan opzoeken met slechts één vraag " waar was u en wat deed en zei u op 6 juni 1944 " .
    Aan de hand van hun relaas heeft hij zijn boek geschreven en alle feiten in dit boek en uitspraken berusten op de werkelijkheid , en zijn als zodanig verfilmd .
    Alleen de bombastische vertoningen van john Wayne en Robert Mitchum moeten we er hier maar bijnemen.
     
  9. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand zondag Boiler Room gezien?
    Ikzelf zag hem voor de derde keer en de film blijft me boeien, hoewel het niet eens zo'n bijzondere film is.
    Zelf vind ik hoe het bedrijf waar Seth werkt, J. T. Marlin, wel interessant en hoe ze al die cliënten elke keer weer ompraten om te blijven investeren. Grote daling van een aandeel is niet een moment om aandelen te verkopen maar juist om ze aan te kopen.
    Het verhaal is verder niet heel bijzonder of vernieuwend of zo, maar wel vermakelijk, kortom ik vind het een zeer vermakelijke film zonder dat het een topper is.
     
  10. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    naam is wel cool maar vertel eens waarover hij ongeveer gaat ? :cool:
     
  11. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Alsje
     
  12. daydreamer

    daydreamer Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm klassiekers, uiteraard vele films hier al genoemd. Dus zal ik er maar eentje bijgooien die nog niet ter sprake is gekomen.

    This is Spinal Tap (1984)

    [​IMG]

    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Spinal Tap is inderdaad geweldig!! Het moment dat ze dat nieuwe nummer "Stonehenge" gecomponeerd hebben en ze willen dat nummer live spelen met de Stonehenge setting. De bouwer van de setting heeft alleen de maten in decimeters genomen in plaats van meters en die stenen komen naar beneden als ze voor een publiek staan te spelen. Fantastisch 8)!! Ff snel een plaatje zoeken
     
  14. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    is hij nog veel in de winkel ?
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Alleen tijdens de openingsuren , en op woensdag tussen 16h en 17h werkt hij aan de kassa.:cool:
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  16. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik heb hem er nog niet tussen gezien maar hij zal er wel tussen staan:

    Donnie Darko
    Ik heb de film 3x gezien en het is nog steeds een goede film.Het is voor mij moeilijk uit te leggen wat er goed aan is.Ik denk dat ik het idee van tijd/toekomst interresant vind.Zeker als het gevolgen heefd of kan hebben op het heden.

    Daarom vind ik ook Back To the Future een erg goede film.Er zit humor en een redelijke gedachte gang achter.
     
  17. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem bij Free Recordshop of Music Store nog nooit zien liggen. Denk dat ie moeilijk te krijgen is maar kijk eens op play.com oid:confused:

    /off topic: Traffic en Memento, toch ook wel een beetje klassiekers, goede films, naar mijn idee, voor €6,99 bij de FRS
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Casablanca : das echt een klassieker. Moet em nog afkijken.

    verder zoekt mijn moeder altijd nog Novocento, maar die heb ik nog nooit ergens kunnen vinden ( als ie al op dvd is )
     
  19. DvDongeren

    DvDongeren Active Member

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net weer The Shawshank Redemption gezien, het is en blijft een Prachtige film! _O_ Voor de gene die er nog nooit van gehoord hebben of nog niet gezien, FOEI! Snel huren die film!

    Prachtige film wat zich afspeelt in een gevangenis.
     
  20. Bleet

    Bleet MIA

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Trainspotting vind ik ook erg goed, die blijft goed om te kijken.
    Ook Snatch en Lock Stock and 2 smoking barrels blijft erg goed en ik vind ze erg origineel
     

Deel Deze Pagina