1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hahahahaha :lol:
    Ik dacht ook aaahh beetje thriller,keiharde scene,s met rapes en alles zomfg 8)

Wel leuk die payback van die ouders.
    En wist niet dat een magnetron meer functies had dan je eten opwarmen8)

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Inglourious Basterds

Moeilijke film om te beoordelen. Ik vond hem namelijk traag, lang en langdradig, maar wanneer er iets gebeurt, is het werkelijk geniaal. Pulp Fiction was ook langdradig, maar de dialogen en het verhaal waren net van een iets hoger niveau. Het moge duidelijk zijn dat Tarantino zijn meesterwerk dus niet heeft overtroffen. Maakt dat wat uit? Nee, want de film zit nog steeds op een niveau ver boven alles wat dit jaar is uitgekomen. Wellicht vond ik de film ook wat traag, omdat ik echt doodmoe was. Mijn spanningsboog was al weg. Ik weet niet hoe anderen hier namelijk over denken.
    De film is verder uiterst scherp, direct en met een hele dikke knipoog. Sommige scènes zijn keihard, maar toch ligt het publiek in een deuk. Lt. Aldo Raine is een held. _O_
    Verder is de film typisch Tarantino: Heel erg onconventioneel. Schijt aan de vaste structuur die alle andere regisseurs gebruiken. Schijt aan de Amerikanen die geen foreign languages in een film willen hebben (bijna de hele film is Frans of Duits). Daarnaast zul je heel veel willekeurige toevoegingen zien die slechts één keer worden gebruikt, zoals Kill Bill dat ook had (logo's plots in beeld, 1 scene willekeurig in zwart/wit of in anime). Heerlijk Tarantino.

Ik ga er niet meer over vertellen, maar door dit te typen begin ik de film ineens veel meer te waarderen. Net geen 9:

9-

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ook ik heb Inglourious Basterds gisteren gezien en ook ik heb genoten. Ik moet zeggen dat ook ik de film zo nu en dan wat langdradig vond. Dat was dan vooral op momenten waarop de dialogen inderdaad iets inkakten en gewoon niet zo vlijmscherp waren zoals in de overige toppers van Tarantino. Maar ook ik was doodmoe, dus bij mij zal dat vast ook geen positieve invloed hebben gehad op de gehele ervaring. Toch heb ik gesmuld van de film als geheel. De heerlijke absurd komische momenten schoten op vaak onverwachte momenten tevoorschijn en de film werkt gewoon enorm goed als geheel. Met name de beginscene en het einde waren van grote klasse. Ik heb op een soort van weirde sicke manier ook gewoon genoten hoe het einde zich voltrok, hoe gruwelijk het eigenlijk ook is. Ook de interrogationscene door de Basterds was op een zieke manier erg vermakelijk. Maar goed, zonder al te veel verder te verklappen is dit echt weer een sterk werk van Tarantino. Zoals eigenlijk altijd bij zijn films het geval is, voelen alle acteurs goed op hun plaats in de rollen die ze zijn toebedeeld. Zelfs Mike Myers, over wie ik voorafgaand aan het zien van de film nog wat twijfels had, deed zijn ding vermakelijk en goed. Aldo Raine was geweldig met dat heerlijke dikke accent. Tarantino delivered, en hoe. 9.

4. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dus, Pascal, wij hebben in principe precies dezelfde mening. :D

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Was trouwens nog vergeten te melden dat Hans Landa ook geweldig werd gespeeld. Kreeg echt de creeps van die man, echt zo'n evil Nazi. :+ En dan moest hij ook nog in drie talen acteren. Wie speelde hem eigenlijk? Kende die man niet.

6. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Christoph Waltz

7. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Drie talen? Engels, Frans, Duits én Italiaans. _O_ Knap! Wat een geweldige rol speelde hij. :D Maar daar heeft hij ook een prijs voor gewonnen.

8. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    <-- Vergeet Til Schweiger niet als Hugo Stiglitz _O_

Verder echt een heerlijke film, beste van de zomer in ieder geval.

9. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Up 5,125% in popularity this week. See why on IMDbPro.

Lekkere carrière boost :+

10. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Inglourious Basterds

Was gisteren naar deze film gegaan. Had express geen trailers gekeken, dus ik liet me lekker verrassen. Iets wat zeer goed lukte. In tegenstelling tot Pascal en The Matrix vond ik de film niet langdradig, misschien komt dat ook omdat ik lekker uitgerust was:+. De film was afgelopen voordat ik het doorhad. Het acteerwerk, vooral van Brat Pitt met zijn sublieme accent en van Christoph Waltz die lekker de hatelijke nazi uithing, was zeer overtuigend. Ook al heb ik de voorkeur aan historisch correcte films, ik heb erg genoten van Inglorious Bastards

9+

Laatst bewerkt: 29 aug 2009
  11. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Heb jij een andere film gezien? Want wij zijn naar Inglourious Basterds gegaan. Je Engels is correct, maar Tarantino heeft éxpres twee spelfouten in de titel opgenomen. Hij heeft alleen nog niet gezegd waarom!

12. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, altijd gedacht dat het Inglorious Bastards was. Nja, ik pas m'n review dan maar even aan;)

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Na al die negens ga ik mijn mening maar niet uitgebreid geven 8) Ik zag al wel genoeg kritische comments op diverse fora waar ik mij wel in kon vinden maar het was gewoon niet mijn ding, net zoals Kill Bill. Ik ben waarschijnlijk te casual voor deze creaties. Er zaten gewoon zoveel dialogen in die zo onwijs overbodig waren, een normale film zou hierdoor de grond in worden gestampt maar hij doet het schijnbaar op een manier waardoor dit niet het geval is. De humor die erin zat was wel tof, shoot outs waren tof en de acteurs deden het tof maar de rest, ik weet het niet. In ieder geval zie ik het niet, voor mij was het laatste half uur genoeg en de rest...nee...

14. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    En jouw definitie van een 'normale' film is?

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hij bedoelt denk ik gewoon een willekeurige andere film in het genre (actie/drama). Door de aanpak van Tarantino zijn zijn films echt wat mij betreft moeilijk vergelijkbaar met films die door anderen zijn gemaakt.

Ik zou van jou wel willen weten of je films zoals Pulp Fiction en Jackie Brown ook gezien hebt, en wat je van die films vond? Want die films draaien op de dialogen. Er komt bijna geen actie in voor maar het blijft toch boeien. En echt niet elke dialoog is per definitie benodigd voor het verhaal, maar wel soms om gewoon te kunnen mee gaan in de personages. En met name die dialogen die niet volledig nodig waren, waren voor mij de momenten dat het wat langdradig aanvoelde. Iets wat ik bij Pulp Fiction en Jackie Brown (om deze voorbeelden maar te blijven hanteren) geen moment heb. Maar zoals ik ookal zei, was ik ook erg moe. Ik ga deze film zeker nog een keer kijken en wellicht dat ik er dan anders tegenaan kijk.

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik snap Cookie wel hoor, het zijn ook ontzettend ontoegankelijke films. Ze zijn tof, maar je moet er wel doorheen bijten. Kill Bill net zo goed.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gelukkig heeft die maar 10 films gemaakt. ;)

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik ken er maar 7, hoor. ;) (Ik tel Four Rooms dan ook niet mee)

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Sin City tel ik ook mee. :)

Inglourious Basterds
    Death Proof
    Kill Bill: Vol. 2
    Kill Bill: Vol. 1
    Sin City (guest Director)
    Jackie Brown
    Pulp Fiction