Drag Me to Hell
Als echte filmliefhebber ging ik gisteravond eens goed zitten voor deze, volgens de NRC, verfrissende horrorfilm.
Lichten uit,
popcorn klaar,
drankje ingeschonken
en een oersaaie dag op school,
kortom ik was er helemaal klaar voor...
3, 2, 1 en play!
Heerlijk altijd z'n scène voor de titel die je later in het verhaal pas echt gaat begrijpen, maar deze keer niet. Er wordt vaak gezegd dat je aan de eerste scène kunt zien of een het een goede film is of niet; in dit geval ben ik het daar helemaal mee eens.
Regisseur : Wat voor goedkope manieren hebben we om het "spannend" te maken?
Scriptschrijver: Een paar schaduwen op het dak, een schizofreen jongetje, wat wierook, een lekker briesje door de ramen en een scène waar we het monster weglaten. En als dat niet werkt dan maar nog een paar special effects eroverheen gooien!
Regisseur : Als ze nu niet bang zijn weet ik het ook niet meer.
Bijna had ik de film al afgezet voor de titel, maar ik wist mezelf ervan te overtuigen om het toch nog even wat langer aan te zien. Even leek het alsof ik me dan toch vergist had. De film begon sterk, de omgeving werd o.a. door Justin Long en Alison Lohman mooi neergezet. Erg leuk om Justin ook 'n ander genre te zien proberen, ik was erg benieuwd wat voor prestatie hij neer ging zetten.
De popcorn stond nog onaangeroerd op tafel terwijl ik wanhopig aan 't wachten was op het moment dat de spanning begon. En ja hoor, daar was het!!!
Vanaf het moment dat je deze smerige nagels op het bureau hoorde tikken kwam ik erachter dat je enorme hoeveelheden popcorn nodig hebt om deze film interessant te houden. Noem me een pessimist of een cynicus, maar sorry geesten op hoeven, heksen en 'n bloedneus van vijf liter doen het gewoon niet meer. Maar dit was het dieptepunt nog niet, nee bij lange na niet, we krijgen nog pratende geiten, zwevende zigeuners en 'n levend oog in je taartje...
Één grote neerwaartse spiraal was deze film, het werd met de minuut erger. Even kreeg ik zelfs het idee (althans dat probeerde de regisseur mij te laten denken) dat deze horror goed af ging lopen, wat natuurlijk niet getolereerd kan worden. Gelukkig heeft de regisseur, Sam Raimi, nog net genoeg gezond verstand om dit niet te doen. Achteraf was het misschien slimmer geweest om toch na de openingsscène te stoppen...
6-
Na de hele film te hebben afgekraakt toch nog een 6-? Ja, laat ik mezelf even nader uitleggen hier.
Het acteerwerk van zowel Justin als Alison was erg goed en ik heb ervan genoten om Justin wat anders te zien doen.
De zwarte humor was een aantal keer erg leuk geplaats. Zoals bijvoorbeeld op de begrafenis van Mrs Ganush.
En er waren een aantal goede "adrenaline-momenten", die jammer genoeg weer slecht getimede waren en vaak de druk grotendeels van het verhaal afhaalden.
Sorry Sam, meer kan ik er niet van maken. Ik stel voor dat jij maar verder gaat met Spiderman 4 en dit genre aan iemand anders overlaat.
Gr Daan_0/
*Edit, misschien is het een een leuk idee als we 'n top50 voor films gaan maken. Dat iedereen hier op xboxworld kan stemmen, ik weet niet of dit er al is/mogelijk is.