1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Dacht dat ik ooit zoiets gehoord had. :confused:
     
  2. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Echt een van de meest cliché horror films die ik gezien heb. Vond er niet veel aan. Er zijn een paar schrik momentjes maar voor de rest heeft de film niet veel om het lijf.
     
  3. vozz

    vozz Je kat is je hond

    Berichten:
    330
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren the Savages bekeken (drama)

    Een vrij aangrijpende film over een broer en zus die de opvang voor hun dementerende vader min of meer in hun mik geschoven krijgen. Erg sterke acteerprestaties van beide hoofdrolspelers Laura Linney en Philip Seymour Hoffman (de laatste kon toch al niet stuk bij mij, geweldig acteur). Als je iemand in je naaste familie/vrienden hebt die dementeert of begeleid moet worden door de hoge leeftijd dan zou het nog weleens slikken kunnen zijn bij het zien van deze film, het verhaal word erg reeël gebracht. Gelukkig valt er ook nog wat te lachen zo nu en dan waardoor het geen tranentrekker wordt.
    In mijn ogen een aanrader
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    The Taking of Pelham 1 2 3

    Aardige film om te kijken vond ik, maar niet meer dan dat eigenlijk. 6.5
     
  5. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24

    Wel een vette film vond ik. Eerst valt het mee hoe eng, maar als je er later weer aan terug denkt was het best wel scary eigenlijk...
     
  6. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Hier dacht ik precies het zelfde. Kreeg meteen weer zin om te spelen. :cool:
    Lekkere zombiefilm!
     
  7. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond het echt een rukfilm, ik zal niets vertellen over alle cliches, maar zoek maar eens op imdb op de 1-star reviews dat zal je genoeg duidelijk maken... Dan komt er nog eens bij dat het einde van het verhaal, op zn minst gezegd onbevredigend is..
     
  8. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond heb ik For a Few Dollars More gekeken, ik heb natuurlijk genoten van deze klassieke western :9
     
  9. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Net Goodfellas gezien, een dikke 8,5. Heb niet vaak gehad dat ik meer dan 2 uur lang geboeid naar een film kan kijken, met deze film echter wel! :thumbs:
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]

    Public Enemies
    Vond em erg goed. Lekkere shootouts ook, kon echt merken dat de film van Michael Mann was. Vergelijkbare vette shootouts als in Heat, wat ook 1 van mn favoriete films is.
    8/10
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Viel erbij in slaap..

    :+
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Moet je een fatsoenlijke geluids instalatie kopen ;)

    Ook nog Surrogates gister gezien... je moet toch wat als je zoek thuis bent.


    [​IMG]

    Surrogates
    Had gedacht dat het beetje zoals de film The Island zou zijn, maar is het niet. Vond em wat tegen vallen. Personages waarvan je denk die belangrijk in de film zijn, blijken dat helemaal niet te zijn. Geen lekker ritme in de film en in het einde zit een grote fout, omdat ze waarschijnlijk er niet goed bij hebben nagedacht hoe anders de film te eindigen. Zal het niet spoilen en de meeste mensen zal het nooit opvallen. Geen echte aanrader, niet een bijzondere film.
    6/10
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2009
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ach, als we toch op de OMT - XBW crosspost tour gaan:

    Heb een Logitech Z-5500, dus daar ligt het niet aan.
    Maar vond de film gewoon niet wat ik er van hoopte..
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    :emo:
     
  15. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond met vriendin naar My Sisters Keeper....Ben benieuwd :9

    En dinsdagavond met wat familie leden naar Up! Die lijkt me echt gaaf! :lol:
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    krijg je absoluut geen spijt van :thumbs: hele toffe film.
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    "SQUIRREL!"

    Oh ... man!

    UP > 9/10
    Gewoon een heerlijke Pixar film
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wrong Turn 3
    Vond de vorige 2 delen ook vermakelijk. Ook tijd terug dat ik die gezien heb. Laatste tijd sowieso niet zo veel (horror) films gekeken.
    Anyway, WT3 was erg vermakelijk. Lekker grof. Niet nadenken, lekker kijken. Prima mee vermaakt.

    Was vanavond ook een film op TV met die gast die als het goed is ook The Jigsaw en Hannibal speelt. Wederom zo een psycho rol. Die wil ik ook nog eens helemaal zien.
     
  19. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Huh?

    Jigsaw = Tobin Bell
    Hannibal = Anthony Hopkins

    Wie bedoel je nou? :9
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Taken

    Prima harde actiefilm met echte stuntmannen ipv CGI :+

    Dit schreef iemand anders er over en kan me er helemaal in vinden!

    De Seagal film die Seagal zelf nooit heeft gemaakt.

    Het gegeven van de ontvoerde dochter (Belly Of The Beast, Shadow Man), die terecht komt bij mensenhandelaars (Out Of Reach), waarop vaderlief de complete maffia uitroeit (Into The Sun, Hard To Kill, Out For Justice, Out For A Kill) is al lang niet origineel meer. Het feit dat ik Steven Seagal noem als vergelijking is puur toeval, er zijn meer actiehelden die zich 'schuldig' maken aan dit soort vertier, maar op de een of andere manier deed deze film me daar wel het meeste aan denken.

    Wat deze film echter aan meerwaarde heeft is allereerst een ijzersterke cast (tevens de eerste keer dat ik een hekel aan Famke Janssen kreeg) met gruwelijk slechte badguys, waarvoor je geen moment ook maar enige sympathie zal opbrengen. Liam Neeson zelf neemt de rol vol overtuiging op zich, terwijl ook Maggie Grace de rol van tiener dochter overtuigend brengt, zonder ook maar een moment te veranderen in een typische Amerikaanse zeikmuts.

    Het andere pluspunt is het feit dat de film zo verdomd snel voorbij gaat dat je geen kans krijgt stil te staan bij de meer onlogische zaken, omdat er precies op het moment dat je een 'hey, maar hoe kan dat?' belevenis krijgt, er weer een harde actiescene voorbijkomt, die dankzij de vlotte en soms ietwat rommelige editing, meteen weer zo'n adrenalinestoot geeft dat het mij als kijker allemaal niks meer uitmaakte: ik wilde de boeven zien sneuvelen. Hard. De gebruikte martial art nagasu do kende ik nog niet, maar het zag er uit als een prachtige combinatie van jiu jitsu, aikido en kenpo karate met snelle slagen en klemmen. Niet alleen mooi om te zien gebeuren, maar ook iets wat bij een wat oudere acteur als Liam Neeson toch goed overkomt, omdat het hem weinig acrobatische toeren als spinning kicks hoeft te laten uitvoeren.

    Is het afslachten van een dertigtal mensen om je dochter te redden te rechtvaardigen? Is het ethisch verantwoord? Binnen de grenzen van deze film in ieder geval wel. Er is geen nuance aanwezig bij de slechterikken: geen slechte jeugd waardoor men anders in het leven staat, geen psychische afwijkingen die mensen minder verantwoordelijk zouden moeten houden voor wat er gebeurd en al helemaal geen interessante filosofie. Nee, de slechterikken doen het allemaal gewoon voor het geld, iets wat er vanzelf voor zorgt dat we als kijker bijna onmogelijk tegen het handelen van de hoofdpersoon in zullen gaan.

    Taken slaagt erin om een simpel verhaal met de nodige plotgaten om te vormen tot een vergeldingsmeesterwerk.


    8/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina