[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Snatch.

    Een film die over het algemeen zeer goed wordt gewaardeerd, maar ik kan mij daar niet helemaal niet in vinden. Allerlei aardige maar niet hoogstaande verhaallijnen die elkaar net niet of juist wel kruizen... het is een leuk concept, alleen zijn de verhaallijnen niet interessant of goed genoeg. De personages zijn wel goed, Pitt zoals altijd een goed acteur, nu als zigeuner en doet dat dus heel leuk. Verder een aantal Britten ook hun acteerwerk goed doen. Alleen denk ik dat de Britse humor mij totaal niet ligt, ik heb namelijk maar twee keer een glimlach gehad op mijn gezicht tijdens deze film en heb verder niet heel veel kunnen lachen om bepaalde dialogen/gebeurtenissen die wel grappig bedoeld waren. De muziek was ook wel aardig, maar niet heel bijzonder. Tja, een film die mij eigenlijk amper heeft kunnen meeslepen en ook té rommelig was, vooral in het begin heb je eigenlijk totaal niet door wat er gebeurt. Dat is bij een aantal films die ik heb gezien hetzelfde, zo'n rommelig begin, maar hier vond ik het gewoon storend. Sommige scènes hadden dan ook wat langer gemogen, een twee uur durende film is geen ramp ( de film duurt 90 minuten ). Ook de snelle bewegingen van de camera waren irritant, waar dat bij Cidade de Deus bijvoorbeeld heel goed werkt, werkte dat hier niet om onverklaarbare redenen. Al met al een film die mij vooral erg teleurstelt, vooral om de hoge scores op sites als IMDB en Moviemeter. Nee, een film die niet aan mij is besteedt.

    6.5/10

    -------------------

    A History of Violence


    Een film met in de hoofdrol Viggo Mortensen. Het begint erg aardig, met een mooie scène waarin de sfeer van het Amerikaanse woestijnlandschap goed op de kijker wordt overgebracht en je je direct afvraagt wat er verder gaat gebeuren. Wat je te wachten staat is eigenlijk een bak vol stront, een klap in het gezicht. Je kan namelijk totaal overbodige vrijpartijen verwachten (oké, het zijn er maar 2, maar toch, to-taal overbodig) en ik ben geen preuts persoon. Je krijgt er gewoon een groot "what-the-fuck?!"-gevoel bij. Verder een verhaallijn die naarmate die vordert steeds slechter en slechter wordt. Ik zal niet al te veel verklappen, maar het gaat dus om een man genaamd Tom Stall die een rustig leventje heeft in een of ander boerengehucht. Op een dag zijn er dus twee mannen die Tom's koffiehuis willen overvallen en die maakt Tom op wonderbaarlijke wijze een kopje kleiner. Nou, daar stroomt de media op af en tot dan is het verhaal nog wel te doen. Echter, daarna komt in stoomvaart de bagger op je af wat betreft verhaal ( en dat niet alleen ). Tom wordt herkent als een ander persoon, door wie? Oh nee, door een mafiabaas. Nou, meer ga ik je niet verklappen, alleen zal ik wel zeggen dat vooral het einde aandoet als een komedie, een persiflage op alle mafia-films. Ja, ineens raakt die goede oude Tom Stall in de problemen met maffia-mannetjes uit het verleden. De muziek is tergend, inspiratieloos, het oude liedje van de dreigende strijkers (of wat voor instrument dan ook). Het acteerwerk is matig, de ene acteur doet het beter dan de ander en sommige zijn dan weer verschrikkelijk matig, er is niemand die er bovenuit springt. Ehm, o ja, wat ik vergat was ook een geheel overbodige (of in ieder geval slecht uitgewerkte) kijk op het leven van zoonlief. Weer krijg je het standaardwerk waarin de stoere jongen die goed is in sport het zielige mannetje dat, hoe verrassend, geen bal van welke sport dan ook kan pest. Ik heb inmiddels meer dan genoeg over deze zeer matige film gezegd...afrader ondanks de hoge gemiddeldes op vele filmsites.

    4.0/10


    -------------------

    Eternal Sunshine of the Spotless Mind

    Hehe, eindelijk een film waar ik wel erg positief over kan zijn. Een serieuze film met nota bene Jim Carrey. Ik had nog geen enkele film van hem gezien waarin hij een serieuze rol op zich nam. Ik moet zeggen dat hij het in deze film erg goed doet, heel erg goed. Geen gekke bekkenshow die je normaal van hem bent gewend, nee, gewoon heel erg realistisch acteerwerk van hem. En dat geldt ook voor alle andere personages, weinig tot niets op aan te merken. Vooral in het begin speelde Carrey verrassend goed, als verwarde man. Niet dat het daarna slechter werd, maar het viel mij gewoon op hoe goed hij dat begin deed. Verder had Kate Winslet een grote rol en deed dat ook gewoon erg goed, maar van haar wist ik dat ze goed kon acteren (op serieus gebied). Een film die mij bleef vasthouden tot aan het einde en niet teleurstelde. Een erg sterk verhaal dat op papier toch wel semi-si-fi aandoet, maar in de film erg geloofwaardig overkwam. Er waren een aantal prachtige scènes en ook een aantal erg goede special effects. De muziek was ook goed, paste goed bij de scènes en de sfeer. Al met al een topfilm, echt een aanrader voor de filmliefhebber die het een film lang zonder actie-scènes kan doen ( er gebeurt overigens wel veel ).

    8.75/10


    -------------------
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vandaag dan eindelijk Batman Begins en The Dark Knight gezien. En ik ben positief!

    Het goede aan Batman Begins vind ik dat er aandacht wordt geschonken aan de motivatie. Wáarom doet Bruce Wayne / Batman de dingen die hij doet? Waarom bevecht hij de misdaad en waarom wilt hij niet doden? Die uitleg en motivatie voor zijn handelen wordt in deze film erg sterk gebracht, vind ik! In tegenstelling tot heel veel andere superheldenfilms. Ook vond ik het fijn dat het een vrij rustige film is, en het de 'geboorte' van Batman origineel in beeld brengt.
    De scène waarin
    Bruce zijn ouders sterven, sloeg echt nergens op! :eek: Boem, paf, dood, sad face, klaar.
    Dat Christian Bale, Morgan Freeman, Liam Neeson en Cillian Murphy samen in deze film spelen, is natuurlijk helemaal geniaal. :D Jammer van het ó zo voorspelbare en 'romantische' einde (wat in het vervolg wel goed gemaakt werd), en de hint naar het vervolg is meesterlijk.

    Over The Dark Knight ben ik dan net iets minder te spreken. Het duurde bijna drie kwartier voordat de film op gang kwam en mij wist te interesseren, en Christian Bale speelt een minder interessante rol in deze film. De Joker is inderdaad erg sterk, maar ook dat duurde even. Het laatste uur is echter echt schitterend, sfeervol en spannend, maar eigenlijk helemaal niet typisch superhelden film. Het is grimmig, Batman heeft ook moeite een heilig boontje te zijn. Érg cool!
    Ik vind Two-Face wat minder geslaagd, zijn gezicht past niet in deze film vind ik. Leuk dat het nauw aansluit bij zijn look uit de comics, maar ik vind het iets te nep! :eek:
    Al met al een sterke film binnen zijn genre en een goed vervolg. Je zou in principe de films zo achter elkaar kunnen draaien (bij mij zat er een uurtje of 8 slaap tussen, maar heb wel alle twee de films vandaag gekeken :+ ).
     
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhu die eerste aflevering had ik al zoiets van wtf....wel super vet trouwens! En klopt het dat er nog maar 6 delen zijn?
     
  4. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Spy game

    Blegh, vond het allemaal maar een beetje saai. Van begin tot eind kon het hele verhaal me niet echt boeien en je moest echt je volle concentratie erop houden anders had je geen idee wat er allemaal gebeurde. Ik was een beetje moe toen ik deze film keek, dus misschien gaat een beetje ten koste van het punt. Misschien nog maar een keertje kijken als ik zeker weet dat ik hem goed ga volgen.

    5.5/10


    Donnie Brasco

    Hier ben ik al wat meer over te spreken. Het is mooi om te zien hoe Donnie Brasco naarmate de film vordert steeds meer veranderd van een brave FBI agent met portemonnee en snor in een slick wiseguy. (Bij wijze van spreken dan..)

    Ook vond ik dit stuk wel mooi 8):

    Dat ze de Japanse ober helemaal de tering in slaan omdat ze hun schoenen niet uit willen doen.. ik moest gewoon lachen, om wat voor reden kan je iemand kapot slaan zeg :+ hoe vet


    8/10
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.541
    Leuk Bevonden:
    8.616
    Trailers van The Imaginarium Of Doctor Parnassus:

    [yt]D8gfYA7RtdQ[/yt]

    JD en HL in een film == win! :)
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Zag hem toevallig paar dagen terug. Ziet er mooi uit, maar heb geen idee wat ik er moet van verwachten/wat voor een film het is. 8)
     
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is een film waar AMERICA (fuck yeah!!11) weer moeilijk over doet.. omdat Heath Ledger er in zit :x
     
  8. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    30 days of night

    Mijn verwachtingen voor deze film lagen heel laag doordat Johsh Hartnett op de cover stond, maar het viel allemaal behoorlijk mee. Heb me wel geïrriteerd aan de standaard domme dingen die mensen blijkbaar nodig vinden om te doen in horror films, maar verder erg goed te pruimen.
    Gewoon een lekkere spannende film voor op een saaie woensdagavond. :D

    7/10

    Machine Girl

    WTF! Maar dan ook écht WTF! Dit is de eerste film waarbij ik me na afloop serieus afvroeg waar ik in hémelsnaam naar heb zitten kijken. Éen groot japans festijn aan over the top zinloos geweld, bloed en rondvliegende ledematen.
    Nou ben ik op zich niet vies van een beetje bloed, maar zelfs ik heb blijkbaar grenzen, jeeezus... =(

    ??/10 (ik heb nog minstens een week nodig om alles te verwerken en er een cijfer aan te plakken) 8)
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
  9. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    Entourage

    10/10

    Is een serie, maar als je hem achter elkaar is het een film!
    Dikke vette aanrader mensen!
     
  10. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik denk eerder dat ze inzitten over Gilliam's warrige scenario en vreemde visie, zie Fear & Loathing, Tideland en Brazil.

    En wat bedoel je precies dat Amerika moeilijk doet over dat Ledger erin zit? 't Is geen voormalige neo-nazi ofzo, dit is zijn laatste filmrol, lijkt me juist eerder dat de film hoge ogen zal gooien hierom.
     
  11. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Tadaaa;)
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zie de volgende trailer al maanden in de bioscoop en ik wil hem toch eindelijk eens delen:

    [yt]fFDcaTI0cl8[/yt]

    Ja, het ziet er wat vreemd uit, maar ergens begon er toch wel een vaag jeugdsentiment op te bloeien. Bovendien prachtige muziek van Arcade Fire!
     
  13. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Adventureland

    leuke film over een jongen die in een pretpark gaat werken om zo zn centjes te gaan verdienen. En daar word hij verliefd op een meisje dat er ook werkt. Vond hem verrassend goed. Van de makers van Superbad. Goed geacteerd. En vooral die Kristen Stewart die word nog groot daar in hollywood want die acteert in alle films waarin ze speelt heel erg goed. 9
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.590
    Wow, onbegrijpelijk. Snatch vind ik nou echt een geniale film, zou zeker in mijn top 10 staan. Maar misschien moet je Guy daarvoor wat waarderen. Ik heb ook zeker echt heel veel gelachen. Vooral de dialogen zitten sterk in elkaar.
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Omdat het daar weereens een schande is, een dode in zo'n film.. oh oh.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja idd snatch is echt briljant. Hoe alles in elkaar steekt, de dialogen, de personages. Zeker een van mijn favoriete films. Brad Pitt is ook geweldig daar, al kon ik ook erg lachen om die 3 negers:+
     
  17. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    En natuurlijk Brick Top _O_
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    haha ja, wat een vent 8)
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Met die pigs van hem. _O_
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.590
    Die 3 zwarten zijn ook echt grappig ja. Het zijn allemaal van die losse verhaallijntjes die an sich weinig voorstellen, maar aan het einde komt alles samen, en is alles gewoon erg grappig.

    En btw, de muziek vond ik ook vet! Vooral de scene waarin de 2 zwarte kerels voorkomen, met Dreadlock Holiday :lol:.
    Heb de OST ook op m'n PC.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina