1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 11]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ferron, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    doe mij een toppertje..
     
  2. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Terminator Salvation
    zoveelste uitmelking van een succesvolle serie. Deze film had niks meer dan een actie film met veel special effects (waar je rond 2009 niet eens meer van opkijkt). Film heeft me verder wel vermaakt, had ook geen hoge verwachtingen. 6.5 voor de moeite :9
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    't is ook gewoon nog slechter dan verwacht xD
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heerlijke films zijn dat.
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    hou ook heel erg van die uberslechte (horror)films, maar deze kan zelfs mijn tenen laten krommen.. tering. Dat 'monster' alleen al, zo ongelooflijk lelijk gemaakt das niet normaal. Lijkt wel alsof dat beest rechtstreeks is geimporteerd uit een ps2 spel.
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    En was het genieten dames?
    Heb zelf namelijk geen seconde gekeken omdat ik (helaas) weet hoe bruut slecht die is.
     
  7. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond 'El Orfanato' gekeken. Redelijk enge film met een mooi verhaal. Het is van Guillermo Del Toro die ook al Pan's Labyrinth maakte. El Orfanato is meer bedoeld als horror, maar heeft nog steeds wat sprookjesachtigs in zich. Degelijke film, al kon ik er niet helemaal in komen. Geef 't een 8-

    http://www.imdb.com/title/tt0464141/
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    mijn god, een kwartier gekeken tot dat ding verscheen. maak dan serieus gewoon geen film.. of zoek een ander vak want dit gaat niet werken.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Net District 9 gezien en zometeen Inglorious Basterds waarschijnlijk ook nog kijken.
    Ik snap die negatieve reacties over de film niet echt, ik vond hem erg vet. Het begin was wel interessanter dan het einde, waarin het meer uitgroeide naar een typische actiefilm, maar het is gewoon een van de betere films van het jaar imo.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Waar heb je negatieve reacties gezien dan? Iedereen die ik ken en die de film gezien heeft was er erg over te spreken. Heb hem zelf afgelopen week ook nog een keertje in HD gekeken en het blijft gewoon een leuke originele scifi film waar de stijl vanaf druipt
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Nouja, vooral op moviemeter lees ik ze, maar dat is natuurlijk niet altijd een goede graadmeter. De duidelijke referentie naar de Apartheid vond ik iig ook erg goed gedaan.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    vond het concept leuk, idd aan het einde van de film werd het meer een actiefilm maar gelukkig wel een hele goede actiefilm. Eind kon me daardoor ook erg boeien, en die mech was gruwelijk:cool:
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    District 9
    Erg toffe film, wist me van begin tot het eind te boeien en het ontpopt zich als fraaie actie film. Verassing van dit jaar? 8.5/10

    Shooter
    Eergister gezien, erg vet. Al had ik iets meer geknal willen zien, toffe sniper scenes enzo. Haha, en dan kwam ik erachter dat die gisteren op tv te zien was. Ach, DVD > TV kwaliteit
    7.5/10
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Inglorious Basterds

    Wat een heerlijk filmpje was het weer. Twee heerlijke films op 1 avond gekeken. Heel anders dan District 9 natuurlijk, omdat deze film het voornamelijk van de shots en de dialogen moet hebben. Ik heb me de 2.5 uur geweldig vermaakt. Wat speelde Cristopher Waltz een geniale Hans Landa, wat zat ik me te ergeren aan die vreselijk smerige SSer.

    9/10
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Ook net gezien, alleen vond em soms erg traag. Niet 1 van de beste films van Quentin Tarantino, bij lange na niet. Hij was wel ok, maar ik had er meer van verwacht, misschien is dat het probleem ook. Was het van iemand anders geweest dan was het wel leuk geweest, maar vond deze tegenvallen voor een Quentin Tarantino film.
    7,5/10
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Wat vond jij dan zoal tegenvallen?
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Meerdere kleine dingen die beter hadden gekund.

    En dat ik veel minder het Quentin Tarantino gevoel bij deze film heb. Bij de meeste films is het zo duidelijk dat het een film van hem is, bij deze vond ik het veel milder. Het geweld was er wel, maar niet zo dat het echt veel was, misschien in het begin van de film even, daarna veel dialogen, die niet echt super boeiend waren of te lang gerekt waren.

    Zonder het voor andere mensen te spoilen, zijn er bepaalde niet belangrijke momenten in de film die niet erg belangrijk zijn erg uitgerekt en belangrijke momenten met belangrijke figuren afgeraffeld en snel ineens voorbij.

    Heb niet zoiets van die ga ik binnenkort nog es zien ofzo. Hijs wel ok, maar niet meer dan dat.

    Wat vond jij er dan zo goed aan? Beste moment van de film?
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Eigenlijk vond ik elke scene met Hans Landa bij de beste momenten van de film horen. Die man speelde echt de rest van het scherm af. Ik vond overigens wel
    Hitler
    echt fout gespeeld. Je hebt wel gelijk dat veel momenten wat te lang gerekt waren, maar ik heb wel genoten van de shots tijdens die momenten, wat het voor mij niet zo erg maakte. Daarnaast ben ik een fan van de WWII film, dus dat weegt ook wel mee in mijn beoordeling.

    Edit: De soundtrack bij de film was overigens ook weer geweldig. Toch altijd een pluspunt bij Tarantino films.
     
  20. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Silence of the Lambs

    Deze film had ik nog nooit gezien, maar het was me duidelijk dat ie over het algemeen erg hoog gewaardeerd werd. En terecht, wat een film. Ik was vooraf bang dat de film wat gedateerd aan zou voelen waardoor de spanning wat minder zou zijn, maar dat was echt niet het geval (dat had ik namelijk wel bij 'The Shining' bijvoorbeeld, heerlijke film, maar ergens voelde het toch wel wat oud aan). De spanning is vanaf de eerste scene waarin de geniaal acterende Anthony Hopkins in voorkomt aanwezig, die angstaanjagend maar op de een of andere manier toch ook best sympathiek overkomt. Het acteerwerk in deze film is sowieso verschrikkelijk goed, elke acteur doet zijn werk geweldig. De film is dan ook geen moment saai en houdt je tot aan het einde vast. Ook is Buffalo Bill, de seriemoordenaar, een behoorlijk luguber personage die mensen niet als levende dingen ziet maar als object en denkt dat ie een vrouw is, maar het in feite niet is. De film heeft een behoorlijk aantal momenten waar het zo spannend wordt dat je handen helemaal klam worden, eindelijk weer eens een film die mij echt weer eens goed in spanning heeft kunnen houden. Veel inhoudelijks kan ik niet kwijt, daarvoor moet je hem zelf maar zien, echt een aanrader voor de weinigen die hem nog niet hebben gezien.

    9.0/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina