1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 11]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ferron, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Net Boondock Saints bekeken. Toffe film, had eigenlijk geen introductie gelezen over het verhaal terwijl ik dat normaal wel doe.. liet me verrassen, en dat lukte goed :D

    Tof verhaal, erin komen duurde niet zo heel lang. Ook vond ik het goed werken hoe eerst de crime scene werd aangetroffen, en daarna pas werd bekeken naar hoe de moorden gingen. In memento liep het ook achterstevoren maar daar werd ik er juist een beetje gek van...

    8,5/10
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    2012
    Heerlijke special effects, zeer simpel, voorspelbaar en clichématig verhaal. Maar toch een must see. Jezus, heb met open mond zitten kijken naar al die vernielingen. Jammer dat het verhaal zo matig was, waardoor ik moeite heb een cijfer eraan te verbinden.

    Gamer
    Vreemde film. Overtuigd zelden. De vechtscenes zijn vermakelijk maar al die debiele scenes van mensen die zich gedragen als retards was echt te loos voor woorden. 5,5/10.
     
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh?!? :x :confused: Je vind de film gaaf/cool en een must see, en vervolgens geef je het geen cijfer omdat verhaal matig was?
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja, is dat zo onbegrijpelijk? Als het verhaal matig is doet dat normaliter (en in dit geval ook wel) afbreuk aan het cijfer, maar de special effects zijn geweldig. Betekend dat ik moeilijk met mijn volle verstand een 8 kan gaan geven (ik noem maar wat) voor die film terwijl ik weet hoe bagger het verhaal is.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar iedereen weet dat het verhaal bagger is. ;)
    Dus als je een cijfer geeft weet iedereen dat het over de actie gaat. :)

    Ga er waarschijnlijk Dinsdag naar toe. Sommige films wil ik gewoon in de Bios zien zoals de laatste Transformers. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2009
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    http://www.imdb.com/title/tt0117442/

    Ga straks de film Rasputin kijken. Ook wel bekend Rasputin: Dark Servant of Destiny. Vind het onderwerp super interessant en deze TV-film heeft drie Golden Globes gewonnen, waarvan er eentje naar hoofdrolspeler Alan Rickman ging (Sneep uit Harry Potter). Ian McKellen (Gandalf uit Lord of the Rings) speelt ook mee, als de Russische Tsaar. _O_ Dit moet wel een vette film worden. :9
     
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet onbegrijpelijk maar het is wat onverwachts, bedoel nu komt het over dat de film gewoon geen cijfer 'verdient'
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Kom op, het gaat over een cijfertje voor een film.8)
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Whatever works.

    Wist niet echt wat ik vantevoren van moest denken.
    Wel een aparte film. Met een cynische, sarcastische "slimme" hoofrolspeler. Die een jong meisje in huis neemt. Verder gaat het nergens over maar het is wel leuk om te kijken.
    New York is wel mooi in beeld gebracht, je proeft echt de sfeer.
    Kan me vinger niet opleggen wat de film nou wil doen. Vage zooi. ;)

    7,5/10
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    De film wil je een lesje leren over hoe je je leven moet leven. En dan met name je liefdesleven: whatever works.

    Net Gamer gezien. Ik houd niet van die pretentieuze quasi-intelligente semi post-modernistische pleb-zooi. Kutfilm.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2009
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Iemand Pandorum al gezien? Ben benieuwd wat mensen ervan vinden.
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    2012
    Gewoon geweldig. 2.5 uur vol effecten en actie, zoals een film als deze hoort te zijn. Natuurlijk is het verhaal niet denderend maar dit wisten we allemaal al. Die effecten waren bizar, alles was net echt en ik kon haast niet geloven hoe ver ze tegenwoordig al zijn met dergelijke effecten. Dit is geen film die je kijkt voor het verhaal. Dit is gewoon een film die je kijkt voor alles eromheen. Ik vond hem tof en kan hem wel waarderen.

    7.5/10
     
  13. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Land of the Lost http://www.moviemeter.nl/film/49842
    in het begin moest ik af en toe nog wel lachen, maar naarmate de film vorderde daalde mn concentratie want het was gewoon een kutfilm :9 4.0
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik lijk alleen maar bagger te kijken:
    Mulholland Drive
    - Van de wel bekende David Lynch (oa Twin Peaks). De film begon ontzettend goed en had een apart sfeertje, knap acteerwerk en een verhaal wat boeide. De tweede helft verviel echter in teveel vaagheid en gaf me het gevoel dat er vaag werd gedaan om het vaag zijn....tegenvaller

    5
    Wel een leuke plaatje :mrgreen:
    [​IMG]

    Public Enemies

    Met twee van mijn favo acteurs (Depp en Bale) kon dit bijna niet missen. Wel dus. Het acteerwerk van Depp viel erg tegen en leek een vage mengelmoes van al zijn eerdere typetjes. Er zat nul komma nul ontwikkeling in de personages en de personages waren ook weinig gedenkwaardig. Als grote klapper was het verhaal ook nog eens zo voorspelbaar als de pest. Uit luiheid de film uitgekeken maar vond hem echt helemaal niks.
    4

    [​IMG]
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Rasputin

    Aardige film, maar had er meer van verwacht. Twee van de hoofdrollen worden namelijk vertolkt door bekende acteurs, Alan Rickman en Ian McKellen. Er zaten een aantal heel sterke scènes en dialogen in, maar ook een paar die ik echt verschrikkelijk vond! Leuk om 's te zien als je een geschiedenis / mysterie film leuk vind. Ik vind het verhaal rond Rasputin en Alexei erg spannend, want Alexei is één van de weinige leden van het koninklijk huis waarvan nooit restanten zijn gevonden. Film krijgt een 7,0

    Watchmen Ultimate Director's Cut

    De director's cut van de director's cut zeg maar. :9 Duurt 3 uur en 35 minuten. :emo: Erg lange zit, heb dan ook elke dag iets meer dan een uur gekeken. Ik vond de director's cut minder goed dan de bioscoopfilm, omdat de extra scènes alleen maar meer vragen oproepen of niets toevoegen aan het verhaal. In de ultimate versie zit ook de animatiefilm The Black Freighter, die er goed in verwerkt is en op zichzelf ook niet onaardig is. Het beste vind ik de nieuwe en aangepaste scènes, het klopt meer, is logischer. Maar veel te lang! Deze film bewijst dat Watchmen, voluit, niet te verfilmen is. Maak er twee films van en het eerste deel heeft geen einde, maak er één film van en hij is te lang om als één film te kijken! Toch krijgt ie een 8,5. Misschien komt dat ook omdat ik 'm nu in HD heb gezien (inclusief leuter van Dr. Manhatten, dat was dan weer iets te duidelijk :+ ).
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hannibal Rising

    Deze DVD lag al een tijdje klaar om bekeken te worden en ja ik had er ook best wel zin in om deze te kijken. Mede omdat ik groot liefhebber ben van The Silence of the Lambs, Hannibal en Red Dragon. Goed, dat Anthony Hopkins deze keer (om begrijpelijke redenen) geen rol had wist ik natuurlijk en een meesterwerk verwachtte ik ook niet. Maar om zo van de koude kermis thuis te komen had ik ook weer niet verwacht.

    De film gaat over de jonge Hannibal Lecter en hoe hij is geworden zoals we lazen in de boeken en zagen in films. Diep in de materie ga ik niet in, maar in mijn optiek mist het verhaal ruggengraat en een basis dat goed aansluit op de rest van de verhalen. Het concept, de wendingen en plot van het verhaal zijn afgezaagd en eigenlijk zelfs behoorlijk slecht. Het zou allicht een redelijk concept zijn geweest als de hoofdpersoon niet Hannibal Lecter zou heten. Maar als voorgeschiedenis van één van de meest huiveringwekkende slechteriken uit de filmgeschiedenis is het gewoon slap.

    Bijzonder storend vind ik het feit dat de film compleet in het Engels is. Het verhaal speelt zich af in Litouwen en Frankrijk en iedereen spreekt Engels. Dit zet al een onrealistische setting neer en doet afbraak aan het verhaal. En dat terwijl de acteur die Hannibal speelt, Gaspard Ulliel, juist een Fransman is. Waarom niet in het Frans en Litouws deze film maken. Dan moet je ballen tonen en schijt hebben aan het Amerikaanse filmpubliek. Klaar.

    Wat overigens wel interessant is aan deze film zijn de acteerprestaties van Ulliel. Die zijn op zijn minst gewoon prima. Vooral omdat ik raakvlakken zie met de koelbloedigheid die Hopkins als Hannibal. Dat het concept eromheen alles verpest is dan jammer. Maar in een ander verhaal over de jeugd van Hannibal zou Ulliel er prima in passen.

    Maar kort gezegd is deze film voor mij een behoorlijke teleurstelling. Een treurig concept en verhaal over één van de meest geniale bad guys aller tijden. Ik zou willen zeggen dat het eigenlijk afbraak doet aan de Hannibal-trilogie, maar ik ga deze film gewoon los zien van die drie. Lijkt mij ook het beste. Slappe hap.

    Cijfer: 5-

    N.B: En dan heb ik ook nog de Unrated versie gezien. Nou, wat een feest....
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Gamer
    Prima popcorn actie film. Precies wat ik ervan verwacht had. Beetje kruising tussen The running man en Deathrace. Best vermakelijk.
    7.9/10
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    District 9

    Gisteravond gekeken, en vanmiddag weer. Kweenie, heb het niet vaak met films maar deze wilde ik vandaag gewoon nog een keer zien. Hardstikke goed en echt gaaf. Uniek is de film ook zeker wel te noemen want het lijkt in de verste verte niet op andere 'alien flicks' , en eigenlijk D9 bestempelen als een alien flick klopt niet. Boeiend van begin tot eind. Ik snap alleen echt NIET hoe deze film amper hype heeft gehad, begin dit jaar wist ik bijvoorbeeld echt niet van D9 af.

    Pas in de zomer zag ik een mini-trailertje op IGN.com en toen had ik zoiets van 'wow, eentje om naar uit te kijken' . Maar daarvoor wist ik niet eens van het bestaan. Hoe kan dat? Al die sci-fi films met nice effecten , daar hoor je al maanden van te voren over en zie je trailertjes van. enneh.....


    District 10? Of zal er geen vervolg komen denken jullie? Aan de ene kant lijkt het er al op dat de hints naar een sequal er zijn. Cristopher die op het eind zegt...three years, i promise. En dan die nieuwscast die praat over dat de resterende aliens naar District 10 gegaan zijn. Misschien is het helemaal geen hint en blijft het hier bij. Misschien ook wel gewoon beter om een keer geen vervolg van iets te maken.
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zag net Watchmen. Ik ken het originele verhaal niet, misschien ligt het daar aan, maar ik heb net 2,5 uur naar iets gekeken om vervolgens een kut einde te krijgen met een wazige moraal waar ik ook niets mee kan. Deze was niet voor mij, dat moge duidelijk zijn. :+
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Als je het achtergrondverhaal niet kent moet je ook wel drie keer kijken om echt alles mee te krijgen, denk ik. Maar dan moet je dat wel willen. ;) Ik weet niet of je het wazige einde begrijpt, maar het zit zo:

    Ozzymandias/Veidt heeft jaren samengewerkt met Dr. Manhatten om een speciale, duurzame energiebron te ontwikkelen. In het geheim was hij echter zijn krachten aan het kopiëren. Hij teleporteert de krachten van Manhatten dan ook naar allerlei grote steden en zorgt daar voor explosies. Heel de wereld denkt dat Dr. Manhatten dat gedaan heeft omdat hij vind dat de mensheid geen oorlog mag voeren. Uit angst voor Manhatten stopt de koude oorlog en haalt Rusland zijn tanks terug uit Afghanistan. Wanneer Veidt dit aan Dr. Manhatten uitlegt, vind Manhatten het een goed plan en besluit er in mee te gaan.
    In de laatste scène met Laurie en Daniel/Nite Owl hebben ze het hier ook over.
    "Are we gonna be okay?"
    "As long as John is watching us, yes."

    En tijdens het gevecht tussen Rorscrach/Nite Owl met Veidt, zegt Nite Owl dat de vrede gebaseerd is op een leugen van Ozzymandias/Veidt.
    "That's your legacy."

    ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina