1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 11]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ferron, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    The Taking of Pelham 1 2 3 http://www.moviemeter.nl/film/55115
    weer prima zondagavond film! Een groep terroristen kaapt een metro in NY .. naja.. daar is eigenlijk wel genoeg mee gezegd, dus ook geen bijzonder ingewikkeld verhaal :9 Maar de film was redelijk spannend en bleef me wel boeien .. als je niet teveel verwacht is het een film die lekker wegkijkt met Denzel Washington en John Travolta :thumbs:
    7.5 :b:

    schijnt ook nog een origineel te zijn uit 74 .. die mensen dan beter vinden ofzo..who cares _0/
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Nou dat snapte ik dus allemaal prima. :+ Dan vond ik het verhaal dus gewoon stom (vooral John die zich laat ompraten door Veidt, en Veidt die dus zonder consequenties iedereen dood maakte en zo).
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind het helemaal niet stom. Manhatten geeft, ondanks dat 'mirakel' van Laurie helemaal niet zoveel om de aarde, en als hij de aarde van dienst kan zijn door met Veidt in te stemmen... vind Manhatten prima.
    Rorschach geeft niet toe, maar die wordt vermoord. John en Laurie gaan in alle rust met z'n tweeën leven en laten het maar rusten. Het dagboek van Rorscach wordt echter wel gevonden, en dan zal de aap uit de mouw komen.

    Ik vind het verhaal echt heel goed. In de novel komt het beter uit de verf, maar in de film vind ik het niet slecht gedaan. De scènes over Blake's dood en alle flashbacks die daarbij horen, super!

    En Daniel als Nite Owl vind ik als sukkel goed overtuigen.
     
  4. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Zijn er nog goeie bankoverval films :p Heb daar wel zin in.
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dog Day Afternoon
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    The Italian Job

    En dan niet de nieuwe uitvoering uit 2006 ofzo, maar de oude uit de jaren 60-70, die is veel beter ;)
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En met echte Mini's. ;)
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gamer

    Nou dat was totale bagger. Verhaal wat flinterdun en voorspelbaar is.
    Dat moet het maar van de actie hebben. Maar dan moet je het wel kunnen volgen, veel te hectisch gefilmd waardoor het bijna onkijkbaar wordt. En de hoofdrolspeler heeft geen persoonlijkheid en kijkt nog neutraler dan Zwitserland.

    3/10
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Moon (Duncan Jones, 2009)

    [​IMG]

    Sam Bell werkt op een maanbasis, waar hij machines onderhoudt die de energietoevoer van de aarde grotendeels voorzien. Als hij tegen het einde van z'n driejarige contract door 'omstandigheden' een ongeluk veroorzaakt kantelt het toekomstperspectief van Sam echter.

    Een zeer boeiend gegeven natuurlijk; alleen op de maan moeten werken, en het gevoel dat je daarbij bekruipt wordt prima weergegeven. Het is overduidelijk dat Moon qua sfeer en ingrediënten flink leentjebuur heeft gespeeld bij Sol(y)aris en 2001: A Space Odyssey (zie bovenstaand shot). Gelukkig is dat nergens vervelend, sterker nog, het doet de film goed. Sam Rockwell doet het prima als eenling en de koele, monotone muziek vullen het sfeerbeeld uitstekend.

    Ik kon Moon zeer waarderen. Niet alleen door de setting, maar ook door het psychologische obstakel dat de kijker wordt voorgelegd.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
  11. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Jammer dat je alleen het eerste deel van de film in je mening meeneemt Nerazzurri.. vond je de 2e helft niet enorm tegenvallen tegenover de eerste?
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik wil niet spoileren en het toch een beetje spannend houden voor degenen die hem nog niet gezien hebben.

    Maar waar begon voor jou het tweede gedeelte precies dan (spoilers)?

    De 'plotwending' komt namelijk al vrij vroeg in de film; de kloon. Echt twee helften vind ik het dan ook niet.
     
  13. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dat is in mijn ogen min of meer het 2e deel.

    Wel jammer.

    Gewoon pats boem, dit is het, en als je als kijker ook maar 2 hersencellen hebt kon je de rest van de film wel voorspellen.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Maar daarmee impliceer je min of meer dat een film altijd een verhaal moet hebben wat door de kijker ontleedt moet worden. Moet een film altijd verhaaltechnisch gezien spannend blijven tot het einde? Het kan toch ook gaan om karakterontwikkeling, om maar eens wat te noemen?
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat ik probeer te zeggen is juist dat de hele ontwikkeling op dat punt gewoon de das omgedaan werd. De film sukkelde een beetje door en toen was het over, terwijl het zo goed begon.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Resevoir Dogs :)
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mjah oké, ik vond het wel meevallen. Ik vond
    de wisselwerking tussen beide juist wel interessant.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    mwah vind ik geen bankovervalfilm, aangezien je niks van die overval ziet.
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Idd helemaal mee eens. Vond het wel heel erg "plat" van die
    cloon, dacht het eerst meteen al, maar dacht zo voorspelbaar zal het toch niet zijn. Had meer gehoopt op iets van een psychische stoornis en waanbeelden en dat daar iets mee zou worden gedaan.. wat best zou kunnen als je 3 jaar lang alleen bent. Maar nee die gasten worden om de 3 jaar gekloont en that's it basically. Het hele verhaal daar ter plaatse verpest. Er gebeurd daarna ook niks schokkends meer. Ze hadden daar de film even goed kunnen laten ophouden, want het boeide daarna niet meer.
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Naast alle eerder genoemde titels (behalve Resevoir Dogs, zelfde reden als Dynko) vond ik de film Bandits met Bruce Willis zelf erg vermakelijk. Het is geen hoogstaande film en zeker niet zo goed als bijvoorbeeld de ander genoemde films maar, ik heb me er destijds wel mee vermaakt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina