1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 11]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ferron, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Staten Island

    Prima film, volgt 3 personen (maffia baas, dove lijken opruimer, aankomende vader) die allemaal op een keerpunt in hun leven zitten.

    Ik verwachte er niks van, dus hij viel me enorm mee!

    8/10
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Op naar de andere Ghibli films! :)

    Ponyo is inderdaad wel een heldenfilm. Niet zo geweldig als z'n andere films, maar heerlijk in z'n eenvoud. Het dorpje in de film bestaat trouwens echt (al zal dat inmiddels wel weer veranderd zijn :mad:)!
    [​IMG]
     
  3. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Zwartboek
    Was gisteren op nederland 1. Ben normaal niet zo gek van de nederlandse films, maar deze vond ik toch verassend goed. Zaten wel een aantal dingen in die je totaal niet verwacht.
    8/10
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    aanraders? :)
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nausicaa of the valley of the wind, Laputa: Castle in the sky en natuurlijk Princess Mononoke

    (en Modder-Eter gaat dan ook nog Porco Rosso aanraden :+ )
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Laputa: Castle In The Sky


    Gewoon heerlijk.

    Porco Rosso


    Voornamelijk dankzij dat geweldige mediterraanse sfeertje.

    Castle Of Cagliostro (eigenlijk nog pre-Ghibli)


    DE animatie film _O_ Alleen vinden sommigen misschien de animaties wat ouderwets...

    Dat zijn mijn favorieten, maar op zich is zowat elke film van de studio een aanrader.

    Of course, maar de allerbeste is Castle Of Cagliostro _O_
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    geen Nausicaa ? :confused: je bent gek!
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Nee. Ik vond hem goed, maar niet zo geniaal als de meesten hem vinden.

    Ghibli is trouwens bezig met een nieuwe film:

    [​IMG]

     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En ook nog met een DS game toch? Dat zag er ook wel veelbelovend uit
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net terug van Avatar 3D.

    Ontzettend vet! Het totaalplaatje is uitstekend en een geweldige beleving in de bioscoop. Voor de mensen die hem gezien hebben:

    Het verhaal was wat cliché, maar goed uitgevoerd. Maar wat een beeld en wat een geluid! _O_ Zou me niet verbazen als daar nog een paar Oscars naar toe gaan. Er zat een moment in de film, toen de Na'vi zich terugtrokken, alles in brand stond, er zoveel Na'vi sneuvelden, dat de emoties echt door me heen gingen. Heel standaard gemaakt, maar o zo doeltreffend. Het laatste halfuur is enorm spectaculair, en je raakt in 3D met gemak jezelf kwijt in de prachtige wereld. Wat een kleuren, heerlijk. Muziek ook erg doeltreffend. De film, zoals hij is, is bijna-perfect. Alles sluit perfect op elkaar aan, de film heeft alles om hem zo mooi, spectaculair of aangrijpend te maken als hij is. In de bios heb ik me geen moment verveeld of iets niet goed gevonden. Als je er meer over nadenkt is het verhaal natuurlijk wat zwak en zeer voorspelbaar, maar who cares, zó mooi is alles wat je ziet en hoort!


    Prima film. Een 8,0.
     
  11. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik kwam er echt helemaal niet in bij Avatar dus vond hem daarom niet echt bijzonder.

    Net Brothers gezien, vond het echt een goede film. Je ziet er goed in wat de oorlog met je kan doen. Goed geacteerd ook ook door de 2 kleine meisjes. Als je van een beetje drama houd is het een aanrader!

    7.5/10
     
  12. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind deel 1 net iets aangrijpender...maar dat kan ook zijn omdat ik de bioscoop versie zag destijds :+

    Old Dogs
    Ik heb echt tranen gelachen, oh ik heb echt in jaren niet zo goed kunnen lachen! Precies mijn humor *ondanks dat acteren niet zo was* Vond ik het perfect! Zeker met de juiste acteurs die ook echt 'ouder' worden en zo herkenbaar! Super! Alleen voor het comedy gedeelte al een dikke 9!

    Al met al toch een 8/10

    Hel van 63
    :eek: Ik heb in mijn hele leven weinig nederlandse films gezien puur omdat het gewoon beroert is je eigen taal te horen en het gewoon 9/10 keer niks is.
    Ben hier nood gedwongen naar toe gegaan met collega omdat Avatar te laat was en vol. Ik vond hem echt indrukwekkend en ook echt goed! Wat min puntjes zo nu en dan maar al met al zeker een must see! En dit is de eerste nederlandstalige film die ik eigenlijk nog wel een tweede keer wil zien.

    Twijfel erg maar toch echt eentje die blijft hangen. 8/10
     
  13. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wat je bedoelt met die Nederlandstalige films. Ben een keer naar de bios geweest voor Olivier & Co (geloof ik) en redelijk wat films op tv gezien, maar mijn probleem met Nederlands gesproken films is dat je altijd precies kunt zien wanneer iets echt geacteerd is. Ik ken maar weinig acteurs die echt acteren zodat ze overkomen als "normale" mensen. Het wordt er vaak gewoon te dik bovenop gelegd of de dialogen lopen totaal geforceerd omdat het script iets voorschrijft wat de meeste mensen nooit op die manier zouden verwoorden.
    Ik denk dat film maken in Nederland nog een beetje teveel vanuit een artistiek standpunt wordt bekeken. Dan doel ik meer op het script en hoe origineel (vaak gaat dat hand in hand met zo vaag mogelijk willen zijn) dat is. Ik ben de laatste die zal klagen over een origineel script, maar als het taalgebruik dan een keer normaal is en er niet aan een toneelachtig acteren wordt gedaan.... dan ga ik weer naar de bios voor Nederlandse films.


    En wil je de saaiste film ooit zien. Dan raad ik Only Yesterday van studio Ghibli aan. Ze maken niet alleen geweldige animatiefilms vol fantasie maar ook tergend trage en ongeloooofelijk saaie films. Mijn god zeg, dat was het langste anderhalf uur uit m'n leven en ik heb 'm niet eens afgezien. Als ik er een cijfer aan zou moeten verbinden zou het zonder overdrijven een 1 zijn. Well deserved
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  14. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Avatar 2D
    supervet
    9.5
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    How High
    Had hem heul vroeger een keer gezien met wat vrienden en vond hem toen echt geniaal. Vond hem nu eigenlijk best wel meevallen, niet zo heel boeiend eigenlijk. Al blijft die Aziatische gast baas. _O_ 6
     
  16. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Zwartboek
    Ik kijk nooit Nederlandse films omdat ik die die vaak maar "nep" vindt op de een of andere manier. GTST ofzo kan ik echt niet aanzien.
    Deze film, daarentegen, was heel sterk.
    Goed acteurwerk en een spannend verhaal. Heb me dit maal totaal niet gestoord aan Nederlandse stemmen in de film.
    Af en toe beetje voorspelbaar (kleine dingetjes) maar niks om je te weerhouden om deze film te kijken.
    Volgens mij speelde Theo Maassen er ook nog in mee. Wel grappig om te zien.

    Goed verhaal & goede film.
    8
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    2d? high tech hoor:cool:
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Only in Dedemsvaart 8)
     
  19. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24

    hahaha, we hebben hier in dedemsvaart geen bioscoop:9
    nee maar dat is om duidelijk te maken dat ik NIET de 3d versie heb gezien:9
     
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    hoe kan je uhm in godsnaam dan een 9.5 geven? hij is gemaakt voor in 3d zonder dat lijkt me er echt geen fuck aan aangezien het verhaal niet zo boeiend is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina