1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 12]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Had op Wikipedia en IMDB gekeken voor wat informatie over Once Upon a Time in Mexico, toen kwam ik Desperados en El Marriachi ook tegen (hoewel die laatste met een andere acteur is). Ga die films dan ook zeker even opzoeken.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    F For Fake (Orson Welles, 1973 )

    [​IMG]

    Orson Welles neemt de kijker mee in een wereld van bedrog en trucage. Een wereld die hij zelf als geen ander (b)lijkt te beheersen. Schitterend hoe Welles de kijker betovert met een mysterieus verhaal, dat als voorbeeld dient voor zijn boodschap.
     
  3. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Desperados is mijn favoriet, El Marriachi is geheel spaans gesproken en had een budget van 7000 dollar, dus die is (vanzelfsprekend, vergeleken met de rest) minder.
     
  4. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Burn after reading. Film van de Coen brothers en vond het een toffe film. Aparte personages die goed neer worden gezet en een leuk verhaal.
    8/10
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Antichrist (Lars Von Trier, 2009)

    [​IMG]

    Zonder in de verste verte weten waar je aan begint bij het zien van deze film is misschien niet de meest gelukkige manier om Antichrist aan te vangen. Vanaf het (schitterende, werkelijk uitmuntende) startsein weet je dat je naar een deprimerend schouwspel gaat kijken, maar de oploop naar de climax en die weerzinwekkende climax zelf zijn te shockerend om film an sich nog als plezierig of vermakelijk te bestempelen. Het geheel geeft je zo'n afgrijselijk gevoel, het kan in mijn beleving amper dichter bij de definitie van horror komen. Een beklemmende sfeer en nietsontziende beelden waar je haren van overeind gaan staan, als je al blijft kijken. Er is maar één film waar ik hetzelfde gevoel bij had, waar sfeer en de confronterende beelden me deden besluiten om nooit nog een keer naar die film te kijken, en dat was Eraserhead. En dan is dit qua shock nog een stapje erger.

    Horror, in al z'n lelijkheid. Een waardeoordeel geven is godsonmogelijk.

    Nog wel één zijvraagje (misschien dat iemand het weet): Is er een speciale reden waarom de film werd opgedragen aan Andrei Tarkovsky? Want als er geen goede verklaring voor is zou ik het als een belediging opvatten, als ik Tarkovsky was (en nog leefde). Was het een poging om z'n stijl te imiteren? Had Tarkovsky plannen om een dergelijke film te maken voor diens overlijden, wat Von Trier nu heeft mogen doen?

    Edit: Via een ander forum kreeg ik:

    http://www.salonindien.nl/2009/antichrist-29-op-de-schaal-van-tarkovsky/

    Boeiend. Hoewel het ook maar gewoon een mening is en ook de quote van Von Trier zelf eigenlijk vrij veel aan de verbeelding over laat. Gelukkig is de schrijver met me eens dat het kwalitatief en qua stijl amper in de buurt komt van Tarkovsky. Vind het vrij arrogant aanvoelen om de film zo op te dragen aan Tarkovsky, om daarnaast te suggereren dat je hem wilde imiteren (waarmee je dus eigenlijk jezelf op de borst klopt, want als je als Von Trier zijnde vond dat het niet was gelukt had je die opdraging aan Tarkovsky wel achterwege gelaten).

    Vreemd, en behoorlijk ongepast, maargoed.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    The Antichrist..echt de kutste film die ik ooit heb gezien.
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar dat is wel een andere he?
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    The Crucible (1996)
    Een film met een goed verhaal, wat voor mij alleen verpest werd door het zeer matige acteerwerk. De film, gebasseerd op een toneelstuk van Arthur Miller, gaat over de heksenvervolgingen in Salem(wiki). Het bizarre van deze vervolgingen komt goed naar voren. Toch weet de film nauwelijks te boeien, mede doordat het op geen enkel moment spannend wordt. Daarbij is het gedrag van de groep meiden (voor de mensen die hem gezien hebben ;)) ronduit irritant.
    5.5/10

    Le voyage dans la lune (1902!)
    [​IMG]
    Oldschool! Een film van iets van 11 minuten. Waarschijnlijk de eerste sci-fi film ooit gemaakt. Hij is in zijn geheel te zien op Youtube. Gewoon grappig om eens te kijken, maar natuurlijk niet te vergelijken met een moderne film. De film is in feite een toneelstuk met enkele special effects, inclusief pianomuziekje op de achtergrond_O_ Een aanrader!
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    no, deze is toch die met willem dafoe?
     
  10. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Gisterenavond V for Vendetta gekeken, vond het een erg goeie film.

    8,5/10
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ok wtf. Ik heb net The Box gekeken en ik snap er geen fuck van. Kan iemand me heel de film even uit leggen waar alles op slaat? :+ Ook het einde is zeer onbevredigend en raar. Gelieve dit ook uit te leggen. :+
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Er is een verschil tussen antichrist en the antichrist natuurlijk. :+ Maar wat vond je er zo kut aan dan?

    Ik vond het een van de beste films die ik het afgelopen jaar heb gezien.
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    The Hurt Locker.
    [​IMG]

    Holy shit, wat een film. Na het kijken kan ik begrijpen waarom deze film is genomineerd voor zoveel Oscars. Hij stond al een tijdje op mijn to watch-list en ik ben erg blij dat ik dit pareltje nu eindelijk gezien heb. Verwacht geen uitgebreid verhaal en al helemaal geen typische Hollywoodfilm, want dit is gewoon iets wat neigt naar een soort documentaire. Is het natuurlijk niet, maar het is moeilijk te typeren. Deze film grijpt je bij je keel en laat niet meer los. Ook grappig om mevrouw Lilly, bekend van met name Lost, een klein rolletje te zien spelen. Het gebrek aan verdere bekende gezichten doet deze film enorm goed, zeker nu de hoofdrolspelers allemaal puik acteerwerk afleveren. Gaat dat zien. 9/10.
     
  14. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Toppertje inderdaad. Kende de film totaal niet en werd zeer aangenaam verrast.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik kwam hem toevallig ook tegen toen ik de Oscar lijst ging bekijken.
    Wat de film heel goed doet is de spanning overbrengen. Van door straten rijden waar ieder moment iets kan ontploffen. Die hele scene met de autobom en dat ze gefilmd worden. Ik zat op met puntje van me stoel, bijna te roepen. Peer hem nou ga daar weg! Echt geniaal.
     
  16. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9


    Heel erg tof!
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    The Box.

    Nou, de doos van Cameron Diaz zag er anders uit dan ik had verwacht. Maar even zonder grappen. Wat een vage en ook eigenlijk matige film. Gaat nergens over.
     
  18. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Was even nieuwschierig in welk opzicht je de film zo "zwaar" vind om het zo maar even te zeggen.

    Zijn het de enge/geweldadige scenes of?

    Maakt me toch wel benieuwd naar het kijken ervan.

    :)
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Volgende week Shutter Island in de bios. :cool:
     
  20. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Can't wait. Word echt een vette film denk ik. Moet hem zien!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina