1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Marvel bevestigde gisteren op de Comic-Con dat Ruffalo de rol van The Hulk op zich zal nemen.

Nice! :cool:

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Goede acteur er voor, maar jammer dat Norton niet bij de rol blijft.

3. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Letters From Iwo Jima

Zo, net even LFIJ gekeken en vond het echt een goede film. Een paar dagen geleden Flags of our Fathers gezien, maar die vond ik nogal saai omdat er heel weinig actie in voorkwam en dat niet gecompenseerd werd met een heel aantrekkelijk verhaal. Letters From Iwo Jima daarintegen laat je een kijkje nemen in het leven van de Japanse soldaten en heeft mijn kijk op de Japanners in de WOII wel erg veranderd. Hoe gediciplineerd die jongens waren is echt niet normaal. Helaas was het einde van het verhaal een beetje een anti-climax, maar alsnog een dikke 8/10

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Beetje ongelukkige uitspraak idd. Sowieso zijn er bioskopen die bv geen holywood films draaien. Wat ik eigenlijk met de uitspraak bedoelde is dat de beste films ooit gemaakt zijn eigenlijk geen bioscoop films zijn.

Zojuist Shutter Island gezien. Goede film. Had gehoopt op nog een plot wending op het moment dat ik ook ging geloven dat hij een patient was. 8.5/10

Star Trek 2009: leuke film, miks speciaals. Denk sowieso dat je geen Star Trek film kunt maken in 2 uur. Zet net te veel geschiedenis achter en de film moet ook begrijpbaar en aantrekkelijk blijven voor het grote publiek. 6.5/10

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Was was dan de plotwending die jij hebt meegemaakt?

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Festen [1998]

Volgens de dogme 95 principes, en het voegt hier ook echt wat toe. Heel intens gefilmd, fantastisch geacteerd, goede opbouw in het verhaal en niet voorspelbaar. Een van de betere films die ik de laatste tijd zag. [9/10]

Laatst bewerkt: 25 jul 2010
  7. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    +1

Zoiezo heb ik de hele film niet stom zitten kijken maar echt bij elk detail verder denken en eigenlijk zelf een beetje de film proberen optelossen.

Laatst bewerkt: 25 jul 2010
  8. DutchMada

DutchMada Member

Leuk Bevonden:
    0
    Remember Me. Goede film met een onverwacht einde ;)

Zeker kijken dus!

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686

Net Valhalla Rising gezien, een film die ik heel moeilijk vind te beoordelen. De film begint in Scandinavië ten tijde van de kruistochten naar Jeruzalem. We zien een gevangene, vast aan een touw in de modder. Hij moet vechten met andere mannen. Tijdens dit begin is er geen muziek, weinig geluid, geen dialoog. De film duurt anderhalf uur en kent misschien tien minuten dialogen, de rest zijn stille beelden. Je ziet de reis van deze man en hoe hij met andere mannen naar Het Heilige Land gaat, ondanks dat hij geen Christen is. We zien veel beelden van het lege Scandinavië en van het land waar de mannen uiteindelijk belanden.
    Mijn probleem met de film is dat er te weinig gebeurt. Er is weinig verhaal en al helemaal geen gedachtespinsels. Er wordt weinig gepraat, er is nauwelijks beweging. Er is weinig geluid en weinig muziek. Maar als er muziek is, is deze heel kil, constant herhalend, aanzwellend, bijna irriterend. Ik denk dat deze film op een heel groot scherm, met héél hard geluid en in een compleet verduisterde zaal een heel grote indruk op de kijker zal achterlaten door de contrasten die hij bevat.
    Uiteindelijk weet ik niet goed wat ik met de film moet. De film laat veel zien dat heel weinig is, de film is desolaat, stil, koud, treurig. De filmliefhebber die Hollywood voorbij is raad ik de film zeker aan, ik denk dat iemand die alleen van actie of de grote blockbusters houdt de film na tien minuten beu is.
    http://www.imdb.com/title/tt0862467/

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Inception

IJzersterk, vond hem erg goed. Alleen over dat "zware" verhaal, dat viel toch wel mee? Het was wel allemaal best straight forward zeg maar.

Einde was ook wel te voorspellen,
    maar toch leuk dat ze het in het midden laten wat het nou kan zijn.

Al met al toch heel goed en prachtig hoe ze met tijd en elementen werken.

8,5/10

11. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het verhaal ook goed te begrijpen, maar als je ziet dat sommige mensen al in de war raken van de meest simpele actie film dan kan ik wel begrijpen dat het verhaal als moeilijk word bestempeld.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    The Ghost Writer

Uitstekende verfilming van het boek " The Ghost" door Robert Harris. De film geeft ook het gevoel een boek te lezen, heel apart. Heel knap gedaan en prima acteerprestaties van Ewan McGregor 8/10

Wanneer de succesvolle Britse ghostwriter (Ewan McGregor) ingehuurd wordt om de memoires te schrijven van de voormalige premier van Groot-Brittannië Adam Lang (Pierce Brosnan), is dat de kans van z'n leven. Althans, dat zegt de agent van de schrijver. Tijdens de opdracht stuit hij echter op heel wat geheimen, waardoor de ghostwriter verstrikt raakt in een web van politieke intriges.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik kom net terug van Inception. Het was echt een vette film.

Op een gegeven moment moest ik wel echt ff denken van "oh ja eerst waren ze in dat vliegtuig, toen in die stad, toen in het hotel, toen in die sneeuwbasis en toen in die wazige, half afgebroken wereld.

Volgens mij zat ie wel gewoon in de werkelijkheid op het laatst though.

Ik vond hem echt supervet, helemaal in IMAX, wat een belevenis is dat (alleen was de bass nogal overpowered), maar ik vond Shutter Island denk ik wel vetter though.

14. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hah heb die een tijdje terug ook in de bios gezien, en ik ben het met je eens een zeer goede film! Ik denk wel dat het gemiddelde publiek het niet zo snel zal waarderen aangezien er in de film zelf niet extreem veel gebeurd en het vrij traag is, het einde is echter zeer vermakelijk :)

Heb net zelf Shutter Island eindelijk gezien, en ik ben echt heel erg teleurgesteld.

Ik had al heel snel door dat hij zelf Andrew was en dat het allemaal zo in elkaar stak, hoe vaak hebben we dit al gezien? Ik dacht meteen aan Memento en ik hoopte aan het einde dat ik het fout zou hebben, maar helaas..

Ik geef de film een 7 omdat het idee leuk is en goed is uitgevoerd (vooral het acteerwerk van meneer Leo) alleen wel erg uitgekauwd.

15. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik de enige die vind dat het verhaal in beide films kwa leo zijn vrouw
    op elkaar lijkt

net inception gezien ik weet niet ik kreeg geen wow gevoel
    was wel hele mooie diepe film vond meer een mix van matrix en james bond

ik vond shutter island toch veel en veel beter

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Lijkt me duidelijk toch?

Snap alleen het stukje met het glas niet. Die vrouw tilt een glas op maar heeft er uiteindelijk geen in haar hand maar zet er wel een lege neer op de tafel. Was dit een hint dat er meer aan de hand is?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren 'The Machinist' gekeken. Ik heb zelf insomnia, dus vooral het eerste gedeelte van de film zaten herkenbare stukken in.

Verder een mooie film waarbij ik iig erg meeleefde met de hoofdpersoon. Verder natuurlijk een ijzersterke rol van Bale. Echter het verhaal was af en toe net iets te gemakkelijk en in mijn beleving net niet grauw genoeg. Al met al wel van genoten!

7,5

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Inception

waarom draait ie niet meteen die tol in 't vliegtuig maar pas "thuis"?.. je wilt toch meteen weten of je in de werkelijkheid zit... en als je het liever niet wil weten draai 'm dan niet :/

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vond zijn vertoning echt gruwelijk. Dan heb je echt veel over voor een rol. Ik zou hem bijna niet herkennen als ik niet wist wie het was.

20. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

Repo men.

Beetje vaag verhaal, maar I liked it. Leuke cast (Law, Whitaker en onze eigen Carice van Houten). Er wordt mensen verteld hoe fantastisch het is om vervangende en beter werkende organen in hun lichaam te laten mikken. Het enige nadeel is dat die dingen betaald moeten worden en veel mensen kunnen niet aan die maandelijkse betalingen voldoen.

Dan komen deze gasten in actie om de organen maar weer op te halen. En nee dat wordt niet netjes in een ziekenhuis oid gedaan, maar alles wordt er ter plekke uitgesneden..

Films is hard, maar wel vermakelijk. Op het moment dat Law
    zelf een kunsthart krijgt veranderd alles en moet hij aan de bak tegen z'n oude werkgever

7,5

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina