1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Tuurlijk :)

    en deze ook wel trouwens

    [yt]XSIetIg7O3M[/yt]

    Al is het maar omdat Snyder garant staat voor mooie plaatjes :)
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    WTF, best leuk of niet bijzonder? Dan mis je toch wel een paar geniale vette goede films.

    Inception (Is deze niet met stip in de top 10 van beste films ooit gekomen? Trailer zag er erg vet uit en ga em zeker zien. Super regisseur ook, laatste Batman film was ook :cool:
    Shutter Island(Geniale mind fuck, tot het einde weet je niet precies hoe het zit en zelfs na het einde kan je gaan twijfelen als je goed oplet) Must see!
    Alice in Wonderland(Beste Alice film ooit gemaakt, naja behalve als je van de originele film uit de jaren 30 houd natuurlijk. Maar erg mooi gemaakt, niet te zoetsappig.
    HeatMust see. De Niro en Pacino, 1 van de beste actie films ooit. Helemaal een must see/hear als je een vette audio installatie hebt. De geniale shootout tussen de wolkenkrabbers, het felle geluid, de mayhem. Echt super. Absoluut in mijn top 3 beste actie films.
    LéonAbsolute must see. Wat moet je erover zeggen behalve dat je deze film moet gezien hebben. Ook 1 van mn favoriete films.
    Pulp Fiction Ge ni aal. ""It breaks down like this: it's legal to buy it, it's legal to own it, and, if you're the proprietor of a hash bar, it's legal to sell it. It's legal to carry it, but that doesn't really matter 'cause -- get a load of this -- if you get stopped by the cops in Amsterdam, it's illegal for them to search you. I mean, that's a right… the cops in Amsterdam don't have.
    Requiem for a Dream Super film. Nuchter deze film kijken erg goed gefilmd, vooral als ze helemaal fucked up zijn. Muziek is ook :cool: Wederom een must see film.
    Fight Club Eerste keer dat ik de film zag vond ik em echt bagger. Maar toen nog een keer gekeken en toen vond ik em echt geniaal, omdat je nu past snapt hoe goed het verhaal inelkaar zit. Je ziet dingen die je de eerste keer nog niet zag en snapte. Wederom 1 van mn all time favourites.


    Bovenstaande films mag je niet gemist hebben. Zijn echt een paar van de beste films ooit gemaakt.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Behalve die Alice film, dat was echt een gedrocht wat mij betreft. De magie van de boeken ontbrak totaal , enige wat het was was een optocht van special effects waarin je kon zien wat Tim Burton's voorstelling van de karakters was, meer niet.

    Grootste tegenvaller van de laatse jaren wat mij betreft, zelfs de disney Alice was stukken beter
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind de Disney's Alice héél leuk zelfs. De teksten van de liedjes zijn echt briljant en het is een aaneenschakeling van dingen die nergens op slaan, zoals het boek.
    Requiem for a Dream vind ik zelf een beetje gehyped. Bij die film heb ik het idee dat de regisseur net iets te veel zijn best doet om alle scènes speciaal te maken en de kijker constant het gevoel te geven ook in die downward spiral van drugs te zitten. Daardoor werkte het juist averechts.

    @Grave: Big Fish is ook geweldig man! Film met een geweldig verhaal, leuk geacteerd en beetje mysterieus / sprookjesachtig. Big Fish vind ik één van de leukste films die ik gezien heb. En vind je de mindfuck in Shutter Island zo groot? Ik wist al vrij gauw wat er wel en niet klopte, alleen voor de details wacht je het einde af. Desalniettemin een erg goede film, heeft me geboeid tot het einde. Het is een film waarbij ik constant benieuwd was hoe het verder zou gaan.
     
  5. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, geniale film!

    Wil heel graag Inception zien. :mad:
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Een prima film die mensen misschien gemist hebben (al was hij volgens mij laatst op tv): Ghost Dog: The Way of the Samurai. De eerste keer dat ik die zag was ik flink onder de indruk, de sfeer in die hele film is echt goed gedaan.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik zie daar niets geniaals bij zitten eigenlijk. Paar goeie films, dat wel, maar de vier die ik noemde vond ik er toch echt duidelijk boven staan. Ik zei overigens ook gewoon dat er leuke films bij zitten, dus weet niet waar je je druk over maakt.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Big Fish vond ik ook geweldig. Dat is Tim Burton op zn best, vond ik vele malen beter dan Alice
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Heb voordat ik op vakantie ging de Sergio Leone blu-ray box binnen gehad, maar nog niks gekeken. Voor degenen die niet weten welke films erin zitten:

    Fistful of Dollars
    For a Few Dollars More
    The Good, The Bad and the Ugly

    Nu heb ik ze allemaal nog niet gezien en weet ik dat TGTBATU als beste wordt gezien, maar wat zouden jullie aanraden als eerste te kijken? Wat is bijvoobeeld de volgorde van minste tot beste?
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Nou, om in de superhelden sfeer te blijven. Iron Man gekeken. Had ooit de helft al is gezien, dus nu nog maar een keer gekeken. Ik heb bij de film de hele tijd het gevoel dat het grootse net mist. Het werkt ergens naar toe, maar dat komt er mijn inziens niet echt uit in deze film. Al is het natuurlijk wel erg gaaf, een superheld in een ijzeren pak die kan vliegen, met droge grappen en Downey Jr. speelt echt sterk. Alleen er in mijn ogen net dat grootse. Misschien in deel twee?

    7/10
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou ze gewoon kijken in de volgorde waarin ze gemaakt zijn , dus zoals jij ze daar hebt staan.
     
  12. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Heeft iemand hier trouwens ook A Perfect Getaway (2009)?

    Film sloeg eigenlijk nergens op, je volgt elke keer 2 koppels en beide zeggen ze dat het de andere zijn (de moordenaars). In de film zeggen zelfs de moordenaars zelf dat de andere het zijn en pas op het einde kom je erachter. 8)
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja , vorig jaar gezien volgens mij. Vond het best nog een boeiende film
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Requiem is niet gehyped. Denk dat de meeste mensen de film nog nooit gezien hebben en geen idee hebben wat voor film het is. Juist het gevoel dat de film weet te bereiken, je krijgt echt het idee dat het zo is als je aan dat soort drugs zit. Ik ken geen andere film die zo goede de sfeer weet te pakken, door het camera werk, de muziek etc en de sombere sfeer van een uitzichtloze situatie en dat mensen totaal flippen. Zelfs tegen het irritante op het laatst.

    Big Fish is idd ook een goede film. Niet echt mijn soort film, maar daarom niet minder.

    Bij Shutter Island wist ik inderdaad ook al snel hoe het ongeveer zou gaan. Maar als je het einde ziet kan je weer gaan twijfelen als je heel erg goed kijkt. Tenminste toen ik dat tegen een maat van me zei begon ie ook weer te twijfelen, terwijl hij het zelf eerst niet gezien had. Tis maar net hoever je gaat nadenken.




    Als je daar niks geniaals bij vindt zitten dan vindt je niks geniaals. Dat zijn een paar van de beste films ooit. Misschien zijn het niet jouw films, tsjah sommige mensen vinden bijvoorbeeld The A-Team film ook beter dan een Pulp Fiction. Dat zegt meer over hun smaak dan over hoe goed een film is. Maar misschien heb je ze niet allemaal gezien, want een Pulp Fiction staat bij mij iedergeval heel wat hoger dan een Matrix. En ik maak me nergens druk om, maar like I said. Als je andere mensen advies gaat geven, dan mis je zeker een paar van de beste films. Een Pulp Fiction mag je echt niet gemist hebben. En als je van actie films houd mag je Heat ook niet gemist hebben. Eigenlijk zijn ze allemaal het kijken waard.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Alice in Wonderland is vermakelijk, maar middelmatig. Requiem for a Dream vond ik ook niet fantastisch, ik heb genoeg films gezien die me meer meesleepten.

    En volgens mij is inception al helemaal overhyped. Hier in ieder geval wel. Op facebook lees ik alleen maar negatieve dingen van vrienden, dus 't ligt ook maar net aan waar je leest. Ben wel benieuwd overigens, maar heb niet heel hoge verwachtingen.

    Ik denk dat het verschil in mening hier vooral ligt aan de verschillende voorkeuren van genres trouwens. Je lijstje is vrij eenzijdig (voornamelijk actiefilms), en die vind ik vaak vermakelijk, ja, maar niet briljant.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Of ik heb een andere definitie van geniaal, of ik vind minder snel iets geniaal. Vooruit, Pulp Fiction en Fight Club zou je nog onder de noemer topfilm kunnen plaatsen (binnen hun genre/tijdperk weliswaar), maar ik vind het allemaal niet zo denderend.

    The Matrix (alleen deel één) vind ik wel geniaal, en vele malen genialer dan Pulp Fiction bijvoorbeeld.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Yup idd dat is een toffe film. :)
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, heb ik ook al eens gepost. :)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Damn lijkt me best tof. :)
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Les Quatre Cents Coups (François Truffaut, 1959)

    [​IMG]

    Een verhaal over een jonge puber in Parijs die -zoals de meeste pubers- moeite heeft in de omgang met z'n ouders, rebels is, maar tevens door werkende, ruzieënde ouders weinig aandacht krijgt, en daardoor nog afstandelijker en rebelser wordt.

    Het schijnt een baanbrekende film te zijn, maar hij kon mij amper boeien. Het is allemaal even schitterend gefilmd, en het joch acteert zeer natuurlijk en briljant, maar als een film zo weinig om het lijf heeft op emotioneel en interpersoonlijk vlak kan het me simpelweg niet boeien. Het is te droog, te oppervlakkig, te afstandelijk. Kan me eenzelfde gevoel van Á Bout De Souffle herinneren. Zo'n lege film zonder aanknopingspunten. Alsof je naar een willekeurige periode uit een willekeurig iemand z'n leven zit te kijken. Het weet me totaal niet te raken. Ook de taal en het stadsbeeld werken daar aan mee. Het werkt afstotend op de een of andere manier.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina