[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Check de kerel die Robin zou gaan spelen, maakt het nog erger. Kerel zou wel een goede acteur zijn voor The Joker (de iets meer cartoon-achtige versie dan), hebben ze maar een korte make-up job te doen :+. Hopelijk is er dus niet van waar van dat gerucht.

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Over Batman gesproken, heeft iemand Under The Red Hood gezien? Leuke film met toffe voice acting. Joker werd ingesproken door John DiMaggio. (Bender/Marcus Fenix) Nightwing werd ingesproken door Neil Patrick Harris.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Lijkt me stug dat Robin een rol gaat spelen in deze film. Christopher Nolan moet wel een heel goed script in handen hebben wil hij dat goed uit de verf laten komen. Binnenkort trouwens deze film kijken:

Daniel-Day Lewis vind ik echt een goede acteur én de film staat een 7.8/10 op IMDB, dus verwacht wel iets.

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Nog nooit gezien die film?

Heb 'm een paar keer gezien en blijft mooi.
    Mooie muziek ook.

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nope, nog nooit gezien. ;) Las toevallig dat de muziek een grote rol speelt in de film, ben benieuwd! Vind het trouwens bizar dat Daniel-Day Lewis in zo weinig films speelt. Hij heeft twintig jaar gedaan over 11 films! Maar ondertussen wel twee Oscars winnen en voor nog twee genomineerd worden. Wat een held.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.711
    Waarom werd de Joker niet door Mark Hamill gedaan? :eek:

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Haha waar lijkt dit op:

8. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    De Engelse/Amerikaanse Donald Duck?

:+

9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Inception Duck edition :cool:

10. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Geen interesse meer in blijkbaar.

11. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
    Acteerwerk is natuurlijk subliem, (een 30 jarige Danny de Vito vond ik nog wel het mooist :D ). Het verhaal is goed en mooi en er zit goede humor in.
    #9 in de IMDB top10 vind ik wel iets overrated.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ondine
    Ierland / Verenigde Staten
    Drama / Fantasy
    111 minuten

geregisseerd door Neil Jordan
    met Colin Farrell, Stephen Rea en Alicja Bachleda-Curus

Het verhaal over Syracuse, een doodnormale Ierse visser en zijn zieke dochter die op een dag een vrouw verstrikt in zijn netten krijgt. Hij vist de mooie en mysterieuze dame uit de zee en krijgt al snel het idee dat het hier een soort zeemeermin betreft.

Heel aardig filmpje, jammer van de wat makkelijke plot, verpest de sprookjes sfeer een beetje. Mooie beelden en goed acteerwerk. 7.5/10

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren Inception gekeken. Een erg vette actiefilm met een leuk concept waar de hele film dan ook om draait. Verder niet geniaal oid. Zaken waarom dat imo niet het geval is:

- Geen karakterontwikkeling
    - Film draait om 1 concept
    - Sommige dingen waren behoorlijk been there, done that (teamleden verzamelen: 'I want the best')
    - Later in de film werden nieuwe 'spelregels' verzonnen om het spannender te maken. Kwam erg geforceerd over.

Het einde/laatste half uur was overigens echt bizar spannend, zat echt op het puntje van mijn stoel.

Zaken die ik me afvraag:

- Hoezo herkent Fischer Saito niet als ze in het vliegtuig stappen, het is zijn grootste concurrent!
    - Waarom is Saito zo oud in Limbo, is Dom toch ook niet? Saito kwam er maar iets eerder in
    - Waarom waren de projections van Fischer nog aan het schieten in alle levels? Hij was dood in niveau drie.
    - Volgens mij ging er iets mis met de tijdsberekeningen op het einde. De indiaan had nog 1 minuut voor de jump, dat zorgde voor een uur aan tijd in level 3. Later was het busje bijna te water (dus nog een paar seconde max), wat zorgt voor 20 min in level 3.
    - Zo gevaarlijk leek Limbo uiteindelijk niet. Zowel Saito, Mal als Dom konden zich er zo te zien prima redden.
    - Het stuk waarin dat meisje als architect de wereld maakt was volgens mij wat kort. Ze moet die wereld toch nog leren aan andere mensen? Werd een beetje gefastforward.

Verder vond ik dat stukje dat zei als oude mensen door Limbo liepen echt superromantisch. Hadden ze meer aandacht aan mogen schenken. Was een erg mooi moment.

en verder natuurlijk superflauw dat je niet weet of de tol valt op het einde :+

hmmm kwam gisteren op meer punten....

8,5

edit: @ mikecitybike: je had ook beter het boek kunnen lezen, damn die was mooi.

14. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Over Inception:

Ik zat me gister te bedenken.. Als Saito Cobb neerschiet in Limbo.. dan moet hij nog een kick krijgen in het busje toch? Die kick heeft hij gemist dus zou hij moeten verdrinken in het busje. Wat volgens Yusef zou zorgen dat je weer in Limbo terecht komt omdat zn sedative te sterk is. Dus.... die tol valt dan niet op het eind? Right?

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    sowieso wordt dat hele stuk niet getoond....

16. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Precies. Je gaat ineens helemaal terug. Daarom mijn vraagtekens bij dat stuk.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en dat is niet het enige stuk, zo zitten er veel meer tussen die heel snel gaan. Vindt het ook echt zonde dat:

dat stuk in lìmbo met zijn 2-en niet meer mee gedaan is. Helemaal als je ze die oudjes ziet worden. Hoe kan hij trouwens na 50 jaar! in limbo te zijn geweest nog weten dat ze terug moeten. Ik dacht dat je daar gek werd.....

18. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Volgens mij werd je niet gek in Limbo, maar werd je gek als je terugkwam, dat dan je hersens leeg waren ofzo :p

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Je kon er gek van worden omdat je geest dus al zo oud is geworden terwijl in het echt het maar een paar seconde is geweest.

20. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, want als je dood gaat in Limbo word je gewoon wakker in de 'werkelijkheid', niet in een droom.

- Volgens mij was Saito niet zijn grootste concurrent, maar gewoon een concurrent. En het bedrijf van Fisher was al erg groot, dus misschien vallen de concurrenten niet meer op.

- Saito is al zo oud omdat hij er langer inzat. Zoals je weet gaat de tijd sneller in een volgende droom. Saito zat er niet veel langer in, maar de Limbo was niveau 5.

- Waren de projecties niet het onderbewustzijn van de dromer? Fisher had zich laten beveiligen van te voren, en hij was nog steeds in de droomwereld(Limbo).

- Limbo is wel degelijk gevaarlijk. Als je in Limbo zit, denk je dat die wereld de werkelijkheid is(Cobb niet, maar hij had die wereld gemaakt en realiseerde zich dat het nep was). Als je doodgaat zonder dat je je bewust bent dat het een droom is, word je wakker in de realiteit zonder 'hersencapaciteit'. Zoiets als een coma? Saito was al dicht bij dood door ouderdom zonder te realiseren dat het nep was.

Laatst bewerkt: 6 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina