[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik weet niet of je specifiek op dat nummer reageert, maar die is niet van Morricone. :+

2. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, niet specifiek dat nummer (al dacht ik heel eerlijk gezegd dat die ook van Ennio was :+).

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Net naar 'Salt' geweest, bij gebrek aan een andere ochtendvoorstelling. Al met al een leuke actiefilm, vooral omdat haar echte motieven zo lang onduidelijk blijven. Aanrader? Mwoah, maar zeker wel ok

Foto voor de mensen die haar niet kennen :+

7

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Net The Others uit 2001 gekeken...
    Spannende film (en dat voor 12 jaar en ouder).
    Echt supergoed geacteerd waardoor scenes waarin vrij weinig gebeurd en alleen gepraat wordt echt spannend zijn. Maar heb sowieso wel een zwak voor dit soort films... muziek, acteerwerk en beelden.. de sfeer is prachtig.

Edit; Nog mensen die aanraders in dit genre hebben? Vond el orfanto en saint ange namelijk ook super (en die tweede krijgt behoorlijke bout recensies maar die sfeer in die film is imo prachtig).

Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Vond je het niet net wat te veel weg hebben van the Sixth Sense?

Ik vond het een goede film, maar bij de ontknoping had ik het gevoel "Dit truukje kennen we al". Erg jammer, want verder is er weinig aan te merken.

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Achteraf dacht ik idd even aan sixth sense.. maar aangezien ik eigenlijk vrijwel niks over de film oid gelezen had was het voor mij (en de persoon met wie ik keek) toch vrij verrassend.... Misschien als je de films vlak na elkaar ziet dat je dat gevoel eerder hebt? Sixth Sense heb ik echt jaren geleden voor het laatst gezien namelijk.

Verder vond ik deze film ook sterker met een soortgelijk verhaal al Sixth Sense. Dit omdat ik Sixth Sense vaak nogal ongeloofwaardig vind aangezien er zich te veel in de "gewone" wereld afspeelt... dan moet het toch wel opgevallen zijn dat dat jochie steeds tegen iemand sprak etc. die niet bestond? :+

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    Goemon (Japan - 2009)

Japanse actiefilms, ik ken er maar weinig. Je zou bij Japan een enorm filmland verwachten, wat misschien ook zo is, maar ik kan op wat horrors en oude films (Seven Samurai) na geen bekende films opnoemen. Nu toch maar eens Goemon gekeken, van de maker van Casshern. Mensen die die film al eens gezien hebben, zullen veel van die film herkennen in deze nieuwe.

Goemon is een CGI spektakel, met veel mooie plaatjes van feudaal Japan. Maar laat je daar niet alleen door leiden, want de film is namelijk enorm over de top met af en toe zelfs een knipoog. Soms gaat de CGI en actie zelfs zo ver dat het enorm nep lijkt, maar op de een of andere manier geeft het in dit geval de film juist extra charme. Voeg daarbij wat humor, genoeg emotie en lekkere gevechten en je hebt gewoon een heerlijk vermakelijk filmpje. Alhoewel... filmpje klopt niet echt, want deze film duurt toch echt een ruime 2 uur.

8/10

Nu vraag ik mij toch echt af wat voor CGI-spektakel deze regisseur kan maken met een echt budget, want 6-8 miljoen dollar budget voor een film is echt niks.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Net Shutter Island zitten kijken.
    Moet wat op gang komen, maar je leeft je wel in, in Teddy en wilt het einde dan niet geloven. Niet echt een bioscoopfilm (gewoon thuis gekeken), maar leuk om eens gezien te hebben.

9. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Gisteren toch eindelijk naar Inception geweest en ik had er al hoge verwachtingen van. Maar damn, wat is deze film briljant in elkaar gezet en wat wordt er weer bijzonder goed geacteerd door DiCaprio. Mijn verwachtingen zijn overtroffen (Hoewel het misschien wel wat lijkt op The Matrix, oogt deze film toch wel heel fris).

Voor mij 1 van de beste films van de laatste jaren.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    :eek:

weet je wel hoeveel vette japanse films er zijn

Okuribito
    Tokyo!
    LAdy wit a vengeance

etc

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    Je weet dat die laatste Koreaans is? :+
    En dat Tokyo! ook van een Koreaanse regisseur is? ;)

Maar ik had het dus meer over "actie"films. Het lijkt erop dat Japanners meer voor drama gaan, zoals dus ook Okuribito.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ow oeps is Lady with a vengeance Koreaans? 8)
    Tokyo! Is wel Japans gesproken toch? Hmmm weet nu niks meer zeker :+

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    Ja, het is een Koreaans/Frans project, geloof ik. Dat het Japans gesproken is komt natuurlijk omdat het in Japan is opgenomen. :+
    Zo is Qian li zou dan qi/Riding Alone (For Thousands Of Miles) van Zhang Yimou ook half in het Japans, maar het is ook gewoon een Chinese film.

14. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je met 'Lady with a Vengeance', 'Sympathy voor Lady Vengeance' bedoelt, dan is ie inderdaad Koreaans. Anders zou ik 't niet weten.

15. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528

Toch jammer dat ze het na Scary Movie totaal zijn kwijtgeraakt. Slechter dan Epic en Disaster Movie zal het in ieder geval niet meer worden, mag ik hopen althans. Superhero Movie vond ik daarentegen wel tof :+ Maar zelfs de trailer van deze is vrij brak en daar zitten meestal de wat leukere momenten in.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.608
    Vandaag uiteindelijk toch Shutter Island gekeken, leuke film met verschillende percepties! Interessant om te kijken, maar zeker niet goed genoeg voor een herziening.. 7.6/10

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Gisteren Salt gezien, wel een redelijke actiefilm alleen iets té op den duur. Beetje vervelend wordt het.

18. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik zoek een film die ik een jaar geleden heb gezien.

Het gaat om een man die een inbreker achtervolgt in zijn tuin , de inbreker word 'per ongeluk' vermoord en hij draait de bak in.
    In de gevangenis word hij van alle kanten genaaid en gaat hij van lieve vader naar kale neo nazi.
    In de gevangenis worden ook illegale gevechten gehouden waar cipiers dan weer op wedden.

Iemand die de titel weet?

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Felon.

20. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist!

Thanx :)