1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    over ruim 10 minuutjes Lord of War op Veronica.. Een van mijn favoriete films.. als je die niet gezien hebt zeker kijken!
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Toffe film inderdaad, maar zo gauw Jared Leto in beeld komt moet ik denken aan zijn band... en dat is niet leuk. :F:
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    whehe ik had dat achteraf toen ik een keer een clip zag (kende die hele band niet) en dacht "hey is dat niet die snatser van lord of war??" :+
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha ja! :D Bij mij was het andersom, toen ik Alexander zag. Had echt zo iets van: "Heu, die gast die Héphaistion (of hoe je dat schrijft) speelt, die ken ik ergens van..." :+

    Net Defendor gezien met Woody Harrelson, verrassend leuk! Harrelson speelt een man die het als 'superheld Defendor' opneemt tegen een bende in de stad. Het verhaal is een beetje chaotisch en er voor een film als deze (comedy, beetje donker) is er iets te veel diepte IMO. Uiteindelijk wordt daardoor wel alles verklaard, wat ook goed is. Ik heb bij bepaalde scènes echt gelachen en dat gebeurt niet vaak, heel droog. Oh, en muziek wordt echt fantastisch toegepast!7,3/10.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Inception
    Na alle spoilers hier te hebben gemeden viel hij absoluut niet tegen. De hele film op het puntje van mijn stoel gezeten en continu het gevoel gehad dat de film me aanmoedigde tot nadenken. Intelligent, maar niet moeilijk.

    Cijfer geef ik nog even niet.

    edit:
    Ik zit de discussies in deze thread eens door te lezen, maar ik ben het er toch niet mee eens om de film daarop te bekritiseren. Je bouwt een verhaal rond een concept dat echt roept om paradoxen. Ik was juist zo verbaasd dat de film nog zo goed klopte. Het had vele malen erger kunnen zijn. Zoals in the Matrix Reloaded en Revolutions, waar het originele concept echt een bende werd voor de kijker.
    Een aantal plot holes die ik hier lees, komen op mij over als "zoeken naar plot holes". Dat doet de film geen eer aan. Let's face it, het was onmogelijk geweest om het geheel kloppend te krijgen. Slordigheidjes dan? Ik vind van niet, maar ik kan me voorstellen dat iemand dat denkt/vindt.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Kun je wat specifieker zijn?
    op welke plotholes doel jij? Zelf vond ik de film ook redelijk sluitend, al zaten er wel een paar rare dingen tussen. Maar het was zeker mogelijk om het geheel maken, zie Memento
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    Dat weet ik niet. Het concept van Memento is wat simpeler dan van Inception. Memento heeft geen spelregels nodig en is daardoor makkelijker kloppend te maken.

    Wat betreft de plot holes: De spoilers van pagina's 13, 14 en 15: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=145452&page=13. Zaken als waarom Fischer in de echte wereld niemand herkent of waarom bepaalde fysische eigenschappen niet meerdere layers doorwerken.
    Een aantal dingen worden gewoon niet uitgelegd, maar ik ervoer dat dan niet als storend.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Ik denk dat Memento meer aan regels gebonden was dan Inception hoor 8).
    Memento moest juist kloppen omdat het niet met dromen gebeurde (en in dromen kan alles gebeuren). Memento speelt zich 100% af in de realiteit. Dus daar ben ik het met je oneens.
    En verder zijn de plotholes niet storend nee, maar ze zijn er wel ;).
     
  9. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    A Good Year, Wat een heerlijke film is dat om te kijken qua omgeving en sfeer. Het was niet echt een fantastisch verhaal maar dit is nu de tweede keer dat ik hem zie en het is gewoon puur genieten als je naar deze film kijkt vind ik dan. :thumbs:

    Verhaal: 7/10
    kijkplezier 9/10
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat wij een misverstand hebben. Wat ik met de spelregels bedoel is dat Memento de werkelijkheid niet tart (de werkelijkheid wordt slechts andersom afgespeeld), waar Inception een concept introduceert dat fysisch onmogelijk is. Inception zet een wereld neer waarin iets onmogelijks mogelijk wordt en ze definieert zelf de spelregels/natuurwetten die daarbij horen. Het idee is echter zo complex en paradoxaal dat het heel moeilijk is om binnen die eigen wetten te blijven. Een van die wetten is bijvoorbeeld dat veranderingen in de echte wereld doorgaan in de droom (muziek, zwaartekracht). Het is best moeilijk om dat consequent te houden als je ik weet niet hoeveel lagen en kicks gaat introduceren.

    Memento tart de realiteit niet en daardoor is het makkelijker om het te laten kloppen, je doet immers niets geks.
    En in dat opzicht is Memento makkelijker dan Inception, vind ik.


    Maar goed, deze discussie is stom, want we vonden allebei Inception aardig sluitend. 8) Daar neem ik mijn hoed voor af, want dat was een pittige opgave voor de regisseur/schrijvers.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Maar wie zegt dat Nolan die 'wetten' al vantevoren heeft opgesteld? Hij had net zo goed halverwege de film een nieuwe/andere wet kunnen toevoegen/aanpassen om zo het uiteindelijk sluitend te maken. Hij zat dus helemaal nergens aan vast, omdat hij het achteraf toch nog allemaal zelf in de hand had 8).
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dan krijg je praktijken zoals in the Matrix, een naam die ik al eerder noemde. Dat begon met zo'n gaaf idee, maar daar kreeg je me op gegeven moment toch een kul met opstandige programs, voorspellingen versus keuze, treinmachinisten, cycli van Neo's... pfff. :p Dat was in het begin ook zo'n mooi concept, maar werd helaas te ver doorgedreven.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weer zo typische Denzel Washington wegkijk film.

     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2010
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En weer Tony Scott.
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Haha wat een film, een losgeslagen trein. Maar ze hebben er toch wat leuks van gemaakt zo te zien.
     
  16. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er wel leuk uit. Films met Denzel zijn bijna altijd wel leuk:)
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [yt]s-Vd_gzxxaI[/yt]

    Dat laatste. :D Classic! :lol:
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Ik ben wel een beetje klaar met dat zelf pijnigen en dan keihard lachen eigenlijk.
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Achja nog 1 keer omdat het in 3D is! Maar het is inderdaad al over en uit met dat soort dingen. Het is ook alweer een aantal jaar geleden dat die shows voor het eerst werden uitgezonden.
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Jackass, ik krijg er nooit genoeg van! :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina