[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zeker 1 van de briljantste films ooit (IMO). Kan die film altijd wel kijken, heerlijke film _O_.
     
  2. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of het nog over komedies gaat 8), maar vind Snatch niet echt een pure comedy.
    Ik moet Dr Strangelove nog een keer kijken, ben er wel benieuwd naar.
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Lock Stock & Two Smoking Barrels vond ik dan nog net een stukje toffer.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Wat bedoel je met pure komedie?
    Zo'n slappe Amerikaanse film waar in elke dialoog per se een grapje moet worden gemaakt zeker?
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Die was ook zeker geniaal, maar vind Snatch. toch nog wat beter. Die blijft gewoon geniaal, hoe vaak je hem ook ziet. Plus Snatch heeft Boris! _O_

    [​IMG]
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Snatch heeft die 3 negers, geniaal :lol:
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Tyrone de getaway driver _O_
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Snatch heeft een piepende hond!
     
  9. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Boris the blade? As in boris the sneaky fucking russian?
     
  10. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb het over het genre. Het is meer een misdaadfilm met een portie zwarte humor. Ik noem Pulp Fiction of zo ook niet echt een comedy.

    Geniale film idd.

    "What's that Sol? It's a Shotgun Vincent... I'ts a fucking anti-aircraft gun."
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik vond Vinnie Jones ook wel erg tof in Snatch. Film al een tijdje niet meer gezien btw, toch maar eens weer gaan kijken.

    Nu we het toch over comedy's hebben, heeft iemand Shaolin soccer ooit gezien? Die vond ik geweldig!

    [yt]x89gsgEqn9k[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Shutter Island net gekeken.....
    Komt een beetje over als een film die wazig is om het wazig zijn, moeilijk is om het moeilijk doen.. Ofwel; er komt niet echt iets duidelijk naar voren (of ik heb ik iets gemist)? :x

    Daarom totdat er duidelijkheid is of iemand mij op het geniale verhaal en waarheid achter dit verhaal kan wijzen is hij voor mij onvoldoende interessant.
    *gaat speuren*

    Ik vind het té makkelijk als het uiteindelijk zo is dat di caprio "zelf psychiatrisch gestoord" is.... graag zie ik ook bij zulke films dat uiteindelijk alle puzzelstukjes samenvallen (bijvoorbeeld op de manier als in oceans eleven als je begrijpt wat ik bedoel).. dan heb je echt het gevoel van wow..

    Wat ik er nu van begrijp is dat Leo uiteindelijk zelf psychiatisch behandeld werd. Maar door de vele vage scenes wordt er geen duidelijkheid geschept over wat nu wel en niet waar is en welke flashbacks nou dromen zijn en welke niet.

    Opzich wel een interessante redenering dat hij in zijn fantasiewereld zou zitten omdat hij de waarheid van zijn verleden niet wil facen, maar waarom kunnen ze dat dan niet gewoon in de film duidelijk maken zonder moeilijk te doen=
    3.5/10

    edit:
    A grappig, nu weet ik waarom ik een beetje gevoel heb van "zo'n einde ken ik ergens van" en dat is namelijk ook een beetje zo bij
    "The others"
    die ik eerder deze week gezien heb.. alleen dringt het daar wel door en vallen daar wel alle puzzelstukjes in een klap samen en weet je wel wat de werkelijkheid is
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Gister Toy Story 3 gekeken.

    Erg leuk om weer al die oude figuren te zien in het begin:)! Gewoon een must om te kijken eigenlijk;). Beetje nostalgie momentje:)!

    8/10
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.323
    Ik weet nog van vroeger dat films altijd een half jaar eerder in Amerika in première gingen dan hier, maar de laatste tien jaar hadden ze dat volgens mij toch veranderd? Ik ga af en toe naar de bios, maar ik kan me niet herinneren dat een film zo veel later te zien was dan in Amerika. Ik zag op IMDB dat Scott Pilgrim vs the world afgelopen week in première ging in Amerika dus ik dacht even kijken wanneer hij hier in de bios is.....6 januari 2011...for fuck's sake!

    Ben ik in de war en is dit normaal?
     
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, komt volgens mij nog steeds voor hoor.
     
  16. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Op IMDB geeft hij aan dat Scott Pilgrim vs. The World op 16 september in Nederland in premiere gaat.
    6 januari 2011 geeft hij aan voor Duitsland, die zullen de hele boel wel gaan nasynchroniseren. :+
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Zo vaag is de film helemaal niet.. Scorsese legt jij onwijs veel uit, in de scene in de vuurtoren. Daar wordt toch alles duidelijk?
    Wat de film wel goed maakt is de laatste scene.. Daar wordt duidelijk dat Leaddis kiest voor lobodomie.. Alleen is die gek? Of kiest die hier juist vrijwillig voor? Die ene zin doet me twijfelen...
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou vind het allemaal nogal snel in die vuurtoren. Die kale gast spit nog sneller dan de gemiddelde rapper. Dit dat namen zus zo.. Want je zou het ook zo kunnen zien dat Leonardo er He-le-maal ingeluisd wordt door alles vooropgezet van die kale. Ik bedoel als hij met zoveel shit komt begin je ook aan "jezelf" te twijfelen. Zo vatte ik die scene een beetje op. Dat hij er wel HEEL dik werd ingeluisd... en door die vage scene van z'n vrouw dood kinderen enzo ik weet niet op een of andere manier lijkt het wel alsof die flashback niet zo duidelijk is al een normale flashback in een film
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Tuurlijk legt die kale gast daar alles uit. Dat is de climax van alles waar ze op dat moment naar toe aan het gaan waren. Alle punten komen daar weer samen en er wordt een beeld geschetst over het hoe en wat. Daarna is het aan de kijker om daar van te maken wat hij of zij wil.

    Maar dude, een 3,5?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.022
    Leuk Bevonden:
    9.581
    Oja ik heb gister trouwens ff Kick-Ass gekeken 8).
    Haha wat een bizarre film, ik verwachtte serieus een tienerfilmpje. Blijkt het een dikke gore movie waar Mortal Kombat nog een puntje aan kan zuigen.
    8)

    7/10!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina