[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Ze zijn niet te vergelijken, maar aan de andere kant spelen ze wel allebei cowboys. En ik vind Bronson vele malen meer badass. :cool:

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    The Good, The Bad & The Ugly is deel van de Dollars serie he ;).
    En idd, rollen zijn niet te vergelijken, maar ik ben toch geneigd voor The Man With No Name te kiezen.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Net Mr. Nobody gezien.

Een vreemde film! In de hoofdrol speelt Jared Leto en ik vind zijn acteerwerk prima in de film, hoewel het verder niet bijzonder is. Wel bijzonder is het verhaal. Er zijn meer dan tien verschillende verhalen (eerder scenario's) met dezelfde hoofdpersonen in andere tijden en op andere plaatsen, soms zelfs in een ander universum (als in, een ander geschiedenis waardoor de toekomst er weer anders uitziet). In het begin van de film is het wat irritant en is van het verhaal niets te maken. Naarmate de film vordert wordt er al meer duidelijk en gebeuren er ook veel meer interessante dingen. Als kijker ken je de personages beter, de verschillende geschiedenissen en hoe deze de vordering van het verhaal beïnvloeden. Het laatste halfuur vind ik echt schitterend. Hoewel de verklaring van wat er in de film gebeurt - op het einde - wat zwakjes is, zijn de laatste scènes wel heel mooi in beeld gebracht en zeker de laatste minuut zorgde voor een grijs op m'n gezicht.
    Visueel ook erg leuk, idem voor de muziek. Veel bekende deuntjes. De eerste keer dat ik ze hoorde, dacht ik: pff, wat cliché! Maar omdat ze steeds terugkeren, ook in verschillende uitvoeringen, gaan ze echt bij de film horen. De film duurt wel wat lang, ruim twee en een half uur. Met name het eerst half uur is lang... Uiteindelijk toch wel een 8,0.

[yt]gwcJ2ySlfOk[/yt]

[yt]uTZQBfSwWZM[/yt]

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.958
    Juah, maar ik geef films gewoon een cijfer in welke mate ze mij hebben vermaakt of niet. Salt beviel me goed, dus gewoon een 8.

The Bourne Identity & Supremacy
    Op een een of andere manier vroeger nooit gekeken. Nu maar gedaan en vind ze erg tof. Morgen maar Ultimatum oppakken.

5. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goede trilogy idd.

Jammer dat vaak de eerste delen leuker zijn de dan de vervolgen erop.

6. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Vond in dit geval deel 2 sterker dan deel 1 en 3.

7. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    The Book of Eli

Matige film, weinig diepgang, hoog Hollywood gehalte. Enige noemenswaardige waren de landschapen.

5/10

Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  8. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik wel inkomen.
    Vind het alleen jammer dat je dan al precies weet hoe het allemaal in elkaar steekt.
    Is met alle vervolgen wel zo waardoor het toch een stukje minder word kwa 'verrassing'

9. BradMorefield

BradMorefield Henk, BAM

Leuk Bevonden:
    0
    Vind je? Ik vond juist 1 en 3 sterker dan 2.. maarja. Ik heb meestal een vrij afwijkende mening:)

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

? :+

11. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso zijn de meningen over de trilogy over het algemeen erg verdeeld 8).

12. AeriusX

AeriusX Je moet schieten, an

Leuk Bevonden:
    0
    Met me PUC zie heb ik deze vakantie best veel films gezien
    Inception: 9/10 Goede en leuke film
    Salt: 7/10 Goede film had beter gekund
    Knight and Day 5/10 B film met A-acteurs
    Centurion 1/10 kut film

13. AeriusX

AeriusX Je moet schieten, an

Leuk Bevonden:
    0
    Shrek 4: 5/10 Verhaal sloeg nergens op
    The expendables 8/10 leuke en goede actie film
    The predators 7/10 Goed maar ook wel voorspelbaar
    THE KARATE KID 7/10: Langdradig en het is kung fu geen karate
    THE SORCERER'S APPRENTICE 7/10 Leuke disney film/

14. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt voor de duidelijke, uitgebreide reviews :thumbs:

15. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Charlie and the Chocolate Factory (2005)
    vond Alice in Wonderland niet zo goed, maar deze van Tim Burton was wel weer super. Mooi gemaakt, mooie kleuren, leuk verhaal :) Wel beetje vaag dat ze Charlie met Sjakie gaan vertalen in m'n ondertiteling 8)

Shichinin no Samurai (1954)
    ik hou eigenlijk nooit zo van die samurai films (sowieso niet van die Aziatische (vecht)films) maarja 8,8 op imdb dus daar ging ik. Film duurt gewoon 205 (!) minuten, absurd, mocht best wel ff korter. Eerste anderhalf uur vond ik moeilijk door te komen, hou er niet zo van om de hele tijd ondertiteling te lezen, want zit vaak genoeg ff te pingen/whatsappen/twitteren op mn telefoon tijdens een film. Was ook beetje saai, daarna ging het wel (al heb ik de film in 3 stukken gekeken). Beetje overdreven geacteerd, wel leuke humor en een sympathiek verhaal.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Prince Of Persia: The Sands Of Time

Een aardige film, zeker vermakelijk, maar lang niet zo goed als die andere grote Bruckheimer productie. Ik kwam Hollywoodcliche na cliche tegen, iets dat me in andere films vaak veel minder opvalt. Voor de rest wel af en toe mooie shots, vooral als Gemma Arterton weer eens in beeld is.

7/10 dankzij Gemma <3

Wat ik trouwens niet snap (spoilers):

Waarom zou die oom helemaal moeilijk doen met de sands als ie ook gewoon die broers had kunnen killen om zo aan de macht te komen?

Hoe bedoel je moeilijk doen als het makkelijk kan. :+

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Komt omdat het originele boek in Nederland vertaald is naar Sjakie en de Chocoladefabriek. Zo ook de verfilmingen er van. ;)

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is logisch, maar dan blijf ik het apart vinden dat ze in de ondertiteling een andere naam neer zetten 8).

19. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja zover was ik ook wel,
    Maar het is niet echt logisch, je vertaalt de film..niet het verhaal .. en zeker geen namen :9

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Daarnet trouwens Monsters vs. Aliens gezien. Leuke film! Heb 'm met de Nederlandse stemmen gezien en die vielen me reuze mee, maar als ik op IMDB zie wie de Engelse stemmen inspreken, wil ik de film toch nog wel eens gaan kijken. :9 Leuke, luchtige film met veel knipogen naar sci-fi films. Vermakelijk. 7/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina