1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik bedoelde ook niet dat hij echt te lang duurde, maar 3 uur is een behoorlijke zit, die je toch even moet inplannen. :+

    Anyway, nu My Name Is Nobody kijken. Henry Fonda is toch ook een baas.
     
  2. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Once upon a Time in the West (1968 )

    daar gingen we weer!
    dit was eigenlijk het hoogtepunt (naja 2 hoogtepunten ook wel) van de film _O_
    [​IMG]

    verder tjah, het was wel mooi gefilmd, 3 miljoen close-ups 8) Maar voor mij ging het verhaal zo tergend langzaam en vond ik het niet echt boeiend O-)
    wel apart dat ze de moeite hebben genomen om hem in bluray (? mijn versie was 22gb) uit te brengen :D

    bij The Good the Bad and the Ugly was ik nog wel aangenaam verrast, oude western, mooi verhaal. Deze vond ik een stuk minder.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Il Bueno, il Brutto, il Captivo
    En ook deze keer vlogen de 179 minuten om. Deze film is zo sterk, dat ik achteraf niet kan vertellen welke scenes er uit zouden moeten voor de normale release van 161 minuten. Het is echt een avontuur om te zien, dat helemaal geen 1 vast verhaal hoeft te volgen.. Er gebeuren genoeg dingen die helemaal niets met het doel de schat te maken hebben, maar de film zeker aangenamer maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan die slag bij de Baton(?)bridge, schitterend!. Dit maakt deze film tot een waar epos.
    Het laatste uur kan voor mij makkelijk in de top van beste film ooit gemaakt. De settings die hier worden gebruikt, kosten nog moeite worden gespaard om de kijker een verhaal te vertellen.. Het begint al met het dorpje dat onder vuur ligt van artillerie, echt alles is kapot. En inslaande granaten en de bijbehorende shootout ertussen, echt smullen. Maar dat is maar het begin. Leone neemt ons nog mee naar de frontlinie van de Burgeroorlog, waar er bergen sfeer aanwezig zover tot het oog kan reiken. De bijbehorende explosie van de ontploffende brug is echt een enorme klapper geweest, niks special effects, gewoon opblazen die hap!. Vanaf dit punt wist ik al dat dit een meesterwerk was, deze scene kan zich meten met Helm's Deep (LotR) en de opening van SPR.

    De acteurs spelen hun rollen werkelijk fantastisch, Wallach en Van Cleef zijn echte ouderwetse klootzakken zoals ze weinig meer worden gemaakt! Ook Eastwood speelt sterk, maar voor mij stelen Van Cleef en Wallach toch echt de show. Vooral de kleine humoristische momentjes met Tuco vond ik leuk.

    De allerlaatste shootout op het kerkhof is natuurlijk ook fenomenaal. In de scene waar The Ugly over het kerkhof rend op zoek naar het goud, ondersteunt door l'Estasi dell'Oro van Morricone, is echt geweldig. De camerastandpunten die Leone gebruikt zijn stuk voor stuk geweldig uitgekozen en van hoog niveau. De film krijg nog een van de beste afsluiters die ik mij kan heugen, als een hele vette dikke kers op een al heerlijke taart.

    Zijn er dan minpuntjes? Eigenlijk was het enige dat mij stoorde dat de score niet altijd aansloot op de film. De soundtrack van TGTBTU is toch wel redelijk bombastisch op sommige momenten, waar er op het doek toch eigenlijk vrij weinig gebeurd. Ik herinner me bijvoorbeeld een scene waar Blondie en Tuco wegrijden op het paard, en dat onder een compleet orkest. Gelukig is de score wel wat gevarieerder dan in de andere 2 Dollarfilms, wat weer sterk is.

    Ik geef deze film gewoon de maximale score, mijn favo film ever!
    10/10
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom zouden er scènes uit moeten?
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik denk dat hij meer bedoelt dat de normale release eigenlijk nooit had moeten bestaan, omdat uit de extended gewoon geen scenes te knippen zijn. De normale versie had dus ook gewoon 179 minuten moeten duren.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Op het feit dat dit de extended version was, en ik erg benieuwd was welke scenes er niet in de normale general relase zaten.
    Scheelt 11 minuten dacht ik.

    Nu maar eens Rio Bravo, Giù la Testa en Unforgiven gaan kijken! :D
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Aha.

    Vergeet The Searchers niet, als je die nog niet gezien hebt natuurlijk.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik heb The Searchers al eens long time ago gekeken, weet toen nog dat ik hem ietsjes vond tegenvallen. Het is natuurlijk een traditionele John Wayne western, dus misschien is het wel verstandig om eens te herzien.
    Ook zag ik laatst die remake van 3:10 to Yuma, ook eens zien.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik ben gisteren begonnen aan My Name Is Nobody, die is ook wel aardig. De (hergebruikte) muziek van Morricone is daarin ook weer geweldig. Ik ben nu op de helft, maar vind het wel wat jammer dat de film zo enorm lichthartig, bijna comedy, is. De beginscene was namelijk geweldig.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    De liefhebbers van de Leone westerns wil ik trouwens ook op het hart drukken om Once Upon A Time In America te kijken, als je die nog niet hebt gezien. Een absolute must-see (van vier uur :cool:).
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Tuurlijk heb ik die gezien. Geweldige film, eigenlijk gewoon een western in de 'huidige' tijd. Staat zeker hoog bij mijn favoriete mob movies.

    En dit is echt heerlijke muziek:
    [yt]pZYyrdoh0q4[/yt]
    [yt]CDE_fTtL93k[/yt]
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    A Fistfull of Dollars

    Was een paar dagen geleden ook begonnen.
    Ja hij was wel leuk om te kijken en de muziek maakte veel goed. Maar het verhaal etc was nog niet veel soeps en het lijkt of ze het met een budget van 300 dollar moesten doen.

    6/10

    Bijna nu ook bijna klaar met For a Few Dollars More en die vind ik al een stuk toffer.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ze hadden ook nauwelijks een budget. Clint moest zelfs zijn eigen kleren regelen voor op de set en er was van de outfits maar 1 set, waardoor ze daar ook nog eens voorzichtig mee moesten zijn. Zegt genoeg.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Het was in die tijd gebruikelijk dat Italianen wilde meeliften op het succes van die grote Wayne westerns uit de 50's enz. Dat gebeurde met een klein budget.
    Leone wilde ook een beetje meeliften, maar omdat hij zo goed was zette hij een compleet nieuw genre neer!
    Dus het is gewoon schitterend dat iemand met zo'n vetpotje echt een toffe film kan neerzetten :).
     
  15. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Volgens mij wou die gewoon zijn eigen draai geven aan Kurosawa's Yojimbo dan op andermans succes meeliften, wellicht zelfs evengoed met een fan-tas-tische Mifune.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat klopt inderdaad. De man was ogeloof ik ook een fan van diens stijl.
     
  17. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Die heb ik hier al een tijdje liggen, maar ben nog niet aan de film begonnen :eek:
    De westerns die hier voorbij komen, op het lijstje gezet. Normaal gesproken zijn dit soort films niet mijn ding, maar wat hier allemaal is genoemd, wil ik nog weleens kijken.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Wtf, marvel die bloed/ledematen eraf laat gaan in tekenfilms :+
     
  19. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    ik heb dus gister na alle verhalen hier 'the good, the bad and the ugly' gekeken. Supermooie film inderdaad. maar op het einde begrijp ik niet helemaal.
    Waar is die hele toestand met die strop bij dat graf nog voor nodig?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Blondie is a SON OF A BI..!

    Film wil aantonen dat er in ieder persoon iets kwaads zit. Blondie wil dus gewoon nog Tuco ff pesten/naaien.
    En waarom die strop nodig is? Vergeten dat Tuco 2x heeft geprobeerd om Blondie te vermoorden? 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina