1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net Snatch gezien. Vet! :D Erg genoten, geweldige personages, toffe dialogen, fijne mix tussen snelheid, rust en die flitsende scènes. Het verhaal is fantastisch, lekker overdreven en over de top, maar heb er wel regelmatig om kunnen lachen. De vele plottwists houden de film constant interessant, de laatste twintig minuten zijn echt! _O_
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat je die nu pas hebt gezien :eek: Inderdaad een briljante film, al wel tig keer gezien. Heerlijk al die personages en dat verhaal, gewoonweg geniaal!
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tja, kan niet elke dag twee films kijken. 8) Staat nog genoeg op m'n lijst, ga gewoon alles afwerken. ;)
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat staat er zoal nog op je lijst? Wel benieuwd naar.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Onderstaande films heb ik nu liggen, binnenkort kijken. Verder ga ik via IMDB op zoek naar films om te kijken, bijvoorbeeld via de pagina van een acteur die ik tof vind spelen. Of ik ga op zoek naar andere films van de regisseur van een film die ik net gezien heb en goed vind.

    Empire of the Sun
    Last of the Mohicans
    Little Miss Sunshine
    Lock, Stock and Two Smoking Barrels
    Serenity
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Okee interessante films, ga je nog plezier aan beleven (al heb ik last of the mohicans nooit gezien). Ben de laatste tijd ook weer veel films aan het kijken, slaap toch haast niet meer voor 2/3 uur en vind het dan wel fijn om gewoon een filmpje te bekijken.
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik kijk de laatste tijd echt bijna nooit films meer, terwijl ik films vroeger echt geweldig vond. Best wel raar dat ik geen zin meer heb om ff een filmpje te kijken op een avond. Ik ga liever gewoon wat tv kijken/internetten of gamen als ik dan toch moet kiezen.

    Maar kan natuurlijk ook nog dat ik vroeger veel films keek omdat ik verslaafd was aan de Rambo trilogie. :+ :9
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oja, ook laatst nog Road to Perdition gezien! Goed! :eek: De hele cinematografie is echt dik. Er zitten zoveel beelden die echt 'klassiek' voelen. De film pakt precies die jaren 70 mafiavibe. Ik moest wel even wennen aan Tom Hanks, het is net alsof hij in de eerste scènes even op gang moet komen. Het begin van de film is prima, pas wanneer je weet waar de film écht over zal gaan, komt hij ook daadwerkelijk op gang. Een aantal scènes in de film deden de haren op mijn rug overeind staan, geweldig gedaan. Eigenlijk niets aan te merken op de film, hij is niet briljant, maar gewoon erg goed. Een uitstekende film dus. 8,5/10.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Heb hetzelfde, alleen janken mijn buren dan als ik m'n boxen aan heb staan. :+

    Ga morgen maar eens 'My Name Is Nobody' afkijken.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Iemand trouwens Mr. Nobody en/of Valhalla Rising gezien? Twee films waarover ik tijdje terug wat geschreven heb. Beide vrij onconventionele films, vind ze zelf beide erg goed en interessant, maar verwacht dat de meningen er over uiteen lopen. Iemand?! :eek:
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The Good, The Bad and The Ugly

    Wow dat was idd een rit. Wil eigenlijk zoveel dingen vertellen maar ben zoveel vergeten door de overvloed aan toffe momenten. :D
    De film is zo anders dan de eerste 2e films wat toch wel een aangename verijking was.
    Eerste 1.5 uur ja gebeurd er niet zoveel maar toch vloog de film al voorbij. Zoals ik al bij de andere films zei je blijft gefocused kijken waardoor de tijd voorbij vliegt ook al gebeurd er niet extreem veel bijzonders. Laatste 1,5 uur is gewoon geweldig. Alles klopt gewoon. Heerlijke kijk op de Burgeroorlog in een bijna Band of Brothers/Hollywood sfeer met prachtige shots, en dat voor die tijd. Tuco steelt voor de rest de show voor mij. Hij is een onzettende klootzak maar toch beschouw hem ook weer als de good guy van de film. Einde is precies zoals het moet zijn als het anders was afgelopen had ik toch met een nasmaak gezeten.

    9.4/10
     
  12. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Dan heeft Conrad L. Hall geen goed werkt afgeleverd want de film speelt zich in de jaren '30 af.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Welke film vond jij btw beter?
    Once Upon a Time of Il Buono?

    Ik heb gister trouwens nog There Will Be Blood gekeken van PT Anderson:
    There Will Be Blood
    Ik denk dat iedereen het met mee eens moet zijn dat beelden meer voor zich spreken dan woorden.
    There Will Be Blood lijkt een van de weinige films die dit wil bewijzen. In de moderne film wereld lijkt het haast een trend om elk dingetje grondig uit te leggen, zodat de kijker het snapt, en vervolgens toch nog een open einde eraan te plakken (*kuch nieuwste Nolan *kuch).
    PT Anderson doet dit zeker niet. In een iets on- Andersonse film zijn het vooral de prachtige beelden die je aan het denken zetten.
    Neem de eerste scene, ik kan die 10 minuten wel 3x per dag bekijken. Er zijn geen woorden voor nodig om te beseffen wat er gebeurd, de kijker is toch niet dom? Laten zien en de kijker in zijn waarde laten.

    Het verhaal mag dan zeker niet het meest originele zijn, ik ben blij dat Anderson ook bewijst dat hij wat 'nuchtere' films kan neerzetten dan zijn bekroonde films als Magnolia en dergelijke. Al weet je het natuurlijk nooit met Anderson, zou er meer aan vast zitten dan wij denken? Daarover later meer .
    We volgen het verhaal van een beginnende oliebaron. Als je na een halfuur mr Daniel Plainview zou moeten beschrijven, zou het een beleefde, haast charmante zakenman zijn, die toch zijn sluwe trekjes heeft. Daniel-Day Lewis zet zijn rol werkelijk ijzersterk neer. Ik denk dat geen bladertje van de Oscar gestolen is. Je kunt gerust stellen dat Lewis de film draagt.

    Zoals gezegd, een standaard verhaal.. Nadat we 'The Rise' hebben gezien, wordt ook 'The Fall' grondig behandelt met de aandacht die het verdient. Tijdens de film worden er mooie shots gehanteerd, het camerawerk is van hoog niveau. Als je het werk van Anderson zo'n moeten omschrijven, is het niet speels, maar vooral doordacht. Het resultaat mag er zijn.
    Waar ik bij Taxi Driver niet tot de hoofdacteur kon doordringen, is dat bij There Will Be Blood totaal niet moeilijk. Zijn psychische toestand is zo goed in beeld gebracht dat het geheel zeer geloofwaardig is.

    Enige minpunten zijn eigenlijk dat de film iets te lang duurt (het theatrale einde op de baan was mooi, maar iets te gestrekt) en de muziek die niet altijd aansloot op de feeling van de film. Het was zeker een mooie film, misschien dat het na een nodige herziening nog kan stijgen. Om mijn woorden uit de eerste regel kracht bij te zetten: ga deze film gewoon eens kijken!

    Cijfer: 7,5

    9
    Animatie films zijn altijd een apart genre. De regisseur kan altijd vrijuit in zijn fantasieën: geen berg te hoog en geen oceaan te diep.
    Echter, wat mij opvalt is dat animatiefilms bomvol cliché's zitten.
    Terwijl dat nergens voor nodig is?

    Eigenlijk is dat ook het verhaal met 9. In de tijd dat animatiefilms allang niet meer voor de kiddo's zijn bedoeld, schrijft Acker een film over een post-apocalyptische wereld met wat poppetjes erin.. Die de wereld gaan redden.
    Aan de ene kant kun je denken: leuk dat Acker een serieuze film wil maken, maar aan de andere kant is het natuurlijk pijnlijk duidelijk dat dit verhaal flinterdun is, en al in vele films de revue is gepasseerd. Het pad dat de film bewandelt is al compleet versleten: hoofdpersonages die (meerdere) near-death experiences hebben, een sort-of love interest en natuurlijk, een goed eind. Dit allemaal weergegeven door 9 poppetjes, die volgens mij elk voor een apart stereotype staan: de dommekracht, de eigenwijze leider, de sympathieke redder, de slimme ouwe vent, de gek die later opeens belangrijk is en de stoere chick met vechtskills.
    Waarom moet dit? Ik snap het niet?
    Ik denk JUIST dat je dit slechte cliché verhaaltje strenger kan aanrekenen bij een animatie (waar echt alles mogelijk is) dan een Hollywood blockbuster.
    De graphics zijn niet slecht (had eerlijk gezegd iets beter verwacht), maar ook hier denkt de regisseur weer dat een apocalyptische wereld maar uit 1 kleur bestaat (te weten grijs) en dat elke boom onmiddelijk een gewisse dood sterft. Vreemd. Verder vind ik het net iets te zacht, ik had liever wat scherpere kleuren gezien. Niet echt een eye catcher, al zet het natuurlijk wel een sfeertje neer.
    De muziek is goed geschreven, niks mis mee.
    Al met al een degelijke animatie film, al had ik gehoopt dat de regisseur eens wat ballen toonde en van de bewandelde paden afweek.

    Cijfer: 4
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2010
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja dat is meer mijn fout, heb de film vorige maand gezien, wilde er nog wat over schrijven en bedacht me toen pas dat ik eigenlijk niet meer goed weet in welke tijd het zich afspeelt. :+ Maar het zette die tijd wel goed neer IMO. Jaren '30. ;)
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Lol, dus je vind dat de film een goede 70's sfeer had, maar toen je hoorde dat het in de 30's afspeelt vind je dat de film een goede 30's sfeer had?
    Aparte observatie 8).
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha. Nee, je moet het zo zien: de tijd waarin de film zich afspeelt, ziet er heel realistisch uit. Het ademt echt. Nu ik er over nadenk, geen idee waarom ik 70's noem. Toen waren de auto's en wapens al wat verder gevorderd. De film laat duidelijk jaren '30 zien. ;) En goed. :+
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Vergeet niet dat dit wel een aparte inleiding heeft. De maker van deze film had in de 1e instantie een schoolproject gemaakt en dat filmpje duurde 10 minuten. Dit is opgepakt door een aantal andere mensen, waaronder Tim Burton en zij hebben hier en daar geholpen. Zodoende heeft deze student (!) een volledige film gemaakt van de oorspronkelijke 10 minuten.

    Met dit in je achterhoofd vind ik het meer waard dan die 4 die je nu geeft. Toch mooi als je 1e project op deze manier eindigd. :cool: Kun je alleen maar van dromen.
     
  18. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    haha :D

    ik vond Road to Perdition wel redelijk, sfeer was briljant maar verhaal niet super

    haha 9 vond je een degelijke animatie film maar geeft hem een 4 :9
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik heb dat oorspronkelijke filmpje gekeken op Youtube ja, maar dat neemt niet weg dat dit nogal een saaie film is vol met cliché's!
     
  20. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Pixar ook altijd enorm veel cliche's. Dat vind ik het mooie er van, ze pakken het gewoon super goed aan! Voorspelbaar allemaal, maar het verveelt geen moment. Ik vind het ook prachtig dat ze dat doen, aangezien kinderen nog geen besef hebben van cliche's (ik had dat in die tijd niet iig). Vind het niveau van de Pixar films dan ook wel echt ongekend!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina