1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Net eens Up! opgezet.
    Weer een heel vermakelijk Pixar animatiefilmpje met een hoog aaibaarheidsgehalte. Tof om even tussendoor te zien. Verhaal is niet bijster origineel, maar het stijltje maakt veel goed.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond ze allemaal tof.
    Deel 1 was vernieuwend. Met toffe actie en verhaal.
    Deel 2 was de actie veel beter en het verhaal iets minder
    Deel 3 was de actie minder met het verhaal een stuk beter.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het gaat er niet zozeer om of ze goed zijn of niet maar om of ze zo goed zijn als deel 1. En dat vind ik absoluut niet. Deel 2 en 3 zijn leuk om 1 keer te zien vanwege het spektakel maar deel 1 was echt een fenomeen toen de film uitkwam.

    Het verhaal en hoe het in beeld gebracht werd was op dat moment nog nooit vertoond. De twee vervolgen werden qua verhaal alleen maar vager zonder dat er echt nog elementen toegevoegd werden die de moeite waard waren en de special effects waren in de vervolgen natuurlijk ook prima maar ze waren hun tijd niet meer ver vooruit zoals in deel 1.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hm, wat je zegt over het verhaal (en wat de films nou eigenlijk toevoegen?) is waar hoor Delphiki, maar ik vind de audiovisuele stijl van met name Reloaded echt zo dik! De muziek, de choreografie van de gevechten, de moves... Neem bijvoorbeeld deze vechtscène:

    [yt]UU3wPWYV6HQ[/yt]

    Zelfs de seksscène vind ik goed, puur doordat de beelden worden afgewisseld met de dansende menigte en dan die geweldige muziek die er onder staat.

    Oh, en zie bijvoorbeeld deze achtervolging. Zet het geluid keihard en bekijk de Blu-Ray _O_.

    [yt]WBWOnPI7j5s[/yt]
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik heb het idee dat mensen die juist na de andere Leone-westerns deze film gaan kijken verwachten dat het ook zo'n actie-epos is als 'Il buono...', maar deze film is juist een epos op een heel ander niveau. IMO neigt de film ook meer naar drama/suspense dan een typische western. En met het verwachtingspatroon van de eerdere films verslik je je dan tijdens deze heerlijke vijfsterrenmaaltijd.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het zijn natuurlijk je eigen cijfers, maar 'een leuke actiefilm' verdient toch geen acht? 6 of 7 is toch ook voldoende?

    anyways ik vond de andere twee delen ook leuk om te zien, al zijn die stripjes super _O_
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Volgens mij heb ik toendertijd Once Upon eerder gezien dan TGTBTU, en nog steeds vind ik dat laatsgenoemde beter is. Volgorde van kijken maakt weinig uit.
    Neemt niet weg dat ze beide super zijn, maar ja, 1 moet er de beste zijn niet? ;)
    Plus Clint is gewoon mijn held, dus dat speelt ook mee :p.
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Uh was het niet andersom? deel 2 was zoveel gelul met minder actie terwijl deel 3 een en al actie was en minder verhaal.
    Niettemin vond ik alle 3 de films erg geslaagd (maar deel 1 het beste vanwege de originaliteit)
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat zeg ik ook niet, maar ik denk wel dat het meespeelt als ze eerst de films met Clint kijken. Ze hebben dan toch een bepaald verwachtingspatroon dat Once Upon totaal niet waarmaakt.

    Maar na al dat gepraat over beide Once Upon films (Ja, ik weet dat er ook nog andere zijn, maar dat zijn niet de echte :+) wil ik ze weer gaan kijken, maar ik heb er totaal geen tijd voor op het moment. 8)
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Deel drie is echt megasaai joh! Eerste halfuur is geloof ik alleen maar gelul tussen de mensen ondergronds, en het laatste halfuur is alleen maar knallen ondergronds. Beide vreselijk saai.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee man. Reloaded had die vette actie scene op het plein en in die hal. En die toffe actie op de Snelweg. :)
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zit volgens mij ook wat dingen door elkaar te halen, dacht effe dat die snelweg ook in deeltje 3 was vandaar :+
    Te lang geleden dat ik ze heb gezien, wordt maar eens tijd ze weer uit de kast te trekken!:)
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat denk ik ook. TGTBATU gaat natuurlijk ook iets minder de diepte in dan OUATITW, daarmee niets af willen doen aan eerstgenoemde overigens.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Inderdaad, TGTBTU is een redelijk oppervlakkige western, maar daar hou ik wel van.
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Nee, maar vond het toch wel gaaf om al die actiehelden in 1 film te zien, vandaar die 8:cool:.. Maar die was misschien wel iets te optimistisch;). 7tje dan..
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    My Name Is Nobody (1973 )

    Modder heeft alweer een western gekeken, waarvan alweer, alhoewel dit keer een kleine, directierol van Sergio Leone te vinden is. Daarnaast is natuurlijk ook de gebruikelijke musicus Ennio Morricone van de partij met dit keer wat lichthartige muziek. De film begon echt veelbelovend, met een geweldige scheerscene met niemand minder dan Henry Fonda in de kappersstoel. Naarmate de film vorderde werd de film echter steeds luchtiger en op bepaalde momenten zelfs heel erg flauw. Toch vond ik het knap hoe Terence Hill zo'n onnozel personage op een geweldige manier vertolkt. Hoogtepunten naast de openingsscène waren toch wel de 'shoot-out' voor het einde en de conclusie van het verhaal. Uiteindelijk wel een leuke film, maar toch echt erg flauw en niet van constant niveau.

    7/10
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The Expendables

    Pfff zonde van het geld wat ze voor deze film gebruikt hebben. Standaard kut verhaaltje met bekende acteurs en thats it. Geeneen grappig moment of een echt tof moment.
    Meest zeilige was nog dat ze een soort van liefdesverhaal erin wilde stoppen. Wat echt lachtwekkend voor woorden was.
    Arnold was nog wel tof om te zien. Maar je zag dat die totaal uit zijn element was in die scene.

    3/10

    Voor de moeite en Terry.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoe kan je die film nou niet tof vinden :eek:. Je kijkt 'm toch gewoon puur voor de overdreven actie,daar vond ik zelf helemaal niks mis mee.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Was het na een half uur al zat al die overdreven actie. Ook teveel van gezien en stukken beter in andere films. :)
     
  20. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vond het wel grappig toen Bruce met Sylvester sprak
    over Arnold en dat Stallone toen zei: Ja, die wil president worden ofzo:cool:

    Humor was er zeker wel, maar moet er maar van houden..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina