1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Het is toch realiteit? Ik weet niet precies hoe Boll het gaat brengen.. Maar bepaalde scenes in The Pianist en Schindler's List zijn ook schokkend.
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    als een goede regisseur hem had gemaakt zou ik het goed vinden dat ze het in beeld brengen maar Uwe Boll kennende gaat daar iets heel stoms omheen wenden wat het gewoon verpest.
    Uwe Boll, een reggiseur met 0% waarde... kan heel die gast niet uitstaan.
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Vind ik ook. Alleen maar omdat het Uwe Boll is kijken mensen er anders naar. Als het een gerespecteerd regisseur was geweest was het een film om naar uit te kijken.
     
  4. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dan zou ik het alsnog respectloos vinden, maar dat kan aan mijn liggen hoor.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Wat nou als de film de gruwelen van die tijd nog eens duidelijk maakt aan de nieuwe generatie, zodat ze er stil bij staan?
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Robin Hood
    Zeer vermaakt die twee en half uur dat de film duurt. Verhaal is wel aardig, en bleef wel boeiend. Lijkt niet op de Robin Hood die je kent uit al die sprookjes en dergelijke maar ik ken volgens mij ook niet het originele verhaal (of al die andere verhalen). Anyway, lekker boeiend. Gevechten zijn tof, al vond ik die final battle niet echt heel super. Maar goed, ik kan sowieso echt genieten van veldslagen met zwaarden en dergelijke in films, dus kwam wel goed. 7,5
     
  7. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    We hebben het hier over Uwe Boll, wtf man 8)
     
  8. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    deze week gekeken:

    Lucky number Slevin (2006)
    voor de 2e keer gekeken, maar had het beter bij 1x kunnen laten :)

    Clercks (1994)
    briljante film, superdroge humor _O_

    Paparazzi (2004)
    Paparazzi doet van alles om een filmster te fotograferen, veroorzaken een auto-ongeluk en dan neemt die filmster wraak. Gewoon een spannende B-film, maar vond hem op zich wel oké.

    Centurion (2010)
    Stoere Romeinen jagen een volk op .. volk jaagt Romeinen op. Ook wel een B-film, had er weinig van verwacht. Het is ook niet veel, maar de film keek superlekker weg, beetje spanning, beetje vechten, veel bloed, aardig tempo, verveelde niet .. precies wat ik vanavond wilde :)

    sommige B-films moet je wel een beetje in perspectief zien natuurlijk :D
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind Lucky Number Slevin een goede film, maar het is er inderdaad met een lage herkijk waarde aangezien de film het écht moet hebben van het plot.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik vind Lucky Number Slevin dan weer overgewaardeerde pulp, wat een vreselijke dialogen hé 8).

    Ben btw weer de Godfather Trilogy aan het herkijken, aangezien Mafia 2 binnen is en ik weer in de sfeer wilde komen!
    The Godfather (1972)
    Ik moet zeggen dat The Godfather een van de beste openingsscene's heeft die ik me voor de geest kan halen... De bruiloft is in mijn inziens ook 1 van de belangrijkste scenes als het gaat om het begrijpen van maffia films. Het duurde een halfuur, maar ik vond het geen minuut te lang duren. Echt heel slim van Coppola om je film zo te beginnen! De sfeer die we zien is echt fantastisch. Ik zat er na een kwartier al helemaal in, alsof ik zelf als een Italiaan in New York bij het feest aanwezig was. Hoogtepuntjes vond ik de vrouw van Corleone die wat ging zingen, gevolgd door die ouwe, waarbij iedereen moest lachen (zelfs het orkest, en ik glimlachte gewillig mee :D). Aan de andere kant weer de serieuzere kant uiteraard, en dat zijn dan de audiënties bij de Don.. Zo laat Coppola op fantastische wijze zien dat het leven als maffioso uit 2 delen bestaat: personal and business. Dit komt trouwens ook meerdere malen weer terug in de film. Er wordt echt een hele grote waarde aan gehecht.

    Nu de sfeer er echt goed inzit, vliegen de volgende uren ook voorbij. Het stuk in Corleone vond ik ook heerlijk om te kijken, zo mooi gefilmd, zo mooi in de tijdsgeest gebleven. Heerlijk.
    Het tempo ligt redelijk. Dat mensen hier beweren dat er weinig gebeurd: ongelofelijk?! We zien langzaam hoe een imperium dreigt in te storten, maar 'dankzij' geweld en verderf wordt dit omgedraaid door de persoon waarvan je het niet verwacht Michael. Pacino zet hier al direct zijn beste rol ooit neer. Wat kan deze man fantastisch acteren. Geweldig! Velen hebben het constant over Brando, maar het mag duidelijk zijn dat Michael hier de show steelt. Brando kwam bij mij nogal zwak over.. Het was dan ook niet echt een hele complexe rol. Eigenlijk kan iedereen wel als Don spelen. Beetje zware stem opzetten, beetje moeilijk doen etc. Alleen de scene waarbij hij moest huilen om de dood van zijn zoon maakte echte indruk.
    De subpersonages werden ook goed vertolkt, al vond ik Clemanza nogal zwak. Ik vond vooral de rol van Rocco (Moe Greene) erg leuk, en uiteraard was Duvall als Tom top notch.

    Om terug te komen op die scheiding tussen personal and business uit de openingsscene, Coppola gebruikt dit mooi om het verhaal te vertellen. We zien constant hoe The Business uiteindelijk zijn consequenties heeft op het persoonlijke leven van de familie.. En hoe dat weer invloed heeft op the business! Zo worden de actie scenes afgewisseld door de emotionele scenes waarin we de ontwikkelingen van de familieleden volgen. Dit houdt de film constant fris en interessant. Vooral de personal scenes vond ik erg sterk, vooral omdat daar het acteer talent van de cast goed naar voren komen.

    Ik vond de camerabeelden ook een plaatje.. We zien het bekende New York zoals iedereen kent, maar toch weer in een ander tijdsbeeld. Vooral de auto's waren gracieuze voertuigen die lekker glimmen en de film lekker dat 40's sfeertje geeft. De muziek/score is inmiddels natuurlijk ook legendarisch: alsof goede films standaard ook een fantastische soundtrack hebben! Waar in de meeste films een riedeltje eindeloos wordt herhaald, wordt The Godfather Theme gewoon sporadisch gebruikt in scenes waar de muziek ook echt iets toevoegt en een zekere meerwaarde heeft.

    Voor dat ik het wist, was ik alweer bij het laatste halfuur gekomen. Hier vind ik eigenlijk dat de enige minpuntjes van The Godfather zitten, namelijk: het gemak waarmee Michael zomaar even alle andere Dons om het leven brengt... Als ik me niet vergis, worden ze allemaal op klaarlichte dag in een tijdsbestek van 6 uur neergeknald.. Dit zorgde er toch wel voor dat de geloofwaardigheid iets daalde.. De hele film is duidelijk dat Corleone onmogelijk een hit kan plaatsen op ieders hoofd, maar aan het einde is hier helemaal niets terug van te zien? Nogal raar als je het mij vraagt. Zou het dan niet logischer als een machtigere familie, zoals Barzini's, allang de Corleones en alle anderen ten val hadden gebracht?. Daarnaast ergerde ik me een klein beetje aan het feit dat Kay wel erg makkelijk en gewillig terugkeert naar Michael.. Uit alles blijkt dat Kay verliefd is geworden op de onschuldige Michael, de oorlogsheld die het geweld voortaan afzwoor. Van de een op de andere dag vertrekt hij, komt een jaar later terug, verteld dat hij voor z'n vader werkt... En Kay accepteert dat gewoon?. Uiteraard snap ik dat hier in de andere films aandacht aan wordt besteed, maar toch vond ik dit niet helemaal kloppen.
    Uiteraard, dit zijn maar 2 nihile dingetjes, en hebben het kijkplezier zeker niet verpest. Want ik zit nu nog gewoon steeds te smullen van die sfeer, de muziek, Pacino en de rest. Fantastische film.
    O en Goodfellas vind ik beter btw ;)

    9.1
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nieuwe trailer. :D

     
  12. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Niet met je eens, ik vond 'm juist de tweede en derde keer nog beter dan de eerste. Bij de eerste keer werd ik enigszins overrompeld door de plotwending waardoor ik niet alles meekreeg. Bij de tweede keer weet je wat er gaat gebeuren, waardoor je juist kleine hints in het begin oppakt en je het complete verhaal veel beter begrijpt. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen... :p
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vond Prince of Persia ook echt een geweldige film!! Een echte Jerry Bruckheimer! Echt een toppertje, zeker op Blu-ray.

    Heb gisteren Green Zone met Matt Damon gezien. Vond het echt een hele goede film! Spannend en boeiend van begin tot het einde.

     
  14. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Once upon a time in America gezien. De film is geweldig van de hand van Sergio Leone. Het verhaal wordt in beeld gebracht door flashbacks naar het verleden en sprongen terug naar de huidige tijd waarin de hoofdpersoon speelt (Robert DeNiro). Alle acteurs zetten een overtuigende rol neer van hun personages, zowel wanneer de personages jong en oud zijn. De muziek is uitmuntend in de film. Er is niets slechts over de film te zeggen.
    Als je de film nog nooit hebt gezien, kijk hem dan. Laat je niet afschrikken door de speelduur van de film (bijna 4 uur), de tijd vliegt voorbij. Een aanrader.
    9,5/10
     
  15. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ga vandaag POP Sands of time en Green zone halen. Gaan we die vanavond eens flink aan de tand voelen. :)
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké wtf, nu heb ik dus echt totaal geen idee meer wat ik moet verwachten. Damn dit moet ik zien!
     
  17. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou Centurion een B-film moeten zijn?
     
  18. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is B-film wel iets te laag voor die film idd. Maar het was geen grote film met een groot budget. Dus je moet het niet met iets als gladiator gaan vergelijken dat is een andere categorie
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede regisseur, goede acteurs, bescheiden budget en vechtscene's die er beter uitzagen en spannender waren dan bijv. Robin Hood maken dit voor mij eigenlijk een verrassing van 2010.
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heb gisteren Toy Story 3 (3D) gezien. Leuke film, alleen erg jammer dat ie alleen in het nederlands draaide, dat was een beetje een afknapper. Ook had ie van mij wel iets korter mogen duren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina