1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Moon? Solaris?
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  2. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Grown Ups

    Mwa, humor is soms wel erg flauw(leuk:)) maar zit helaas totaal geen verhaal in! Ondanks de vele (goede!) acteurs vond ik 'm toch maar magertjes.

    6+

    Trouwens net ook een stukje van deze film gezien op Film1 bij een maat van me, moest helaas gaan maar denk dat ik 'm binnenkort ff binnenslurp:)! Soort scream.
    [yt]MbdY3_vLc2k[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Wat voor een verhaal verwacht jij eigenlijk precies?
    En noem eens een komedie met echt een degelijk verhaal :p.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Pineapple Express :+
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Fear & Loathing, Big Lebowski, Dr. Strangelove, The Great Dictator.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    The Big Lebowski een goed verhaal??!

    Damn, z'n tapijt wordt gejat en hij gaat ernaar op zoek rofl.
    In Fear and Loathing zit ook niet echt een verhaal... Een journalist gaat verslag doen van een rally in Vegas en snoept wat teveel drugs.

    Of heb ik een ander perceptie van een verhaal?
     
  7. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Degelijk verhaal hoeft er niet in te zitten, als het maar ergens over gaat:9. Scary Movie heeft nog een betere verhaallijn zelfs:cool:..
     
  8. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    In the Loop, beste komedie van 2009 die i.t.t. het overgewaardeerde Hangover zelfs een Oscarnominatie in ontvangst mocht nemen voor het vlijmscherpe scenario.
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    +1! Wat een geniale dialogen! Met name Peter Capaldi is voortreffelijk _O_
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik bedoel meer te zeggen, in de meeste komedies staat het verhaal in dienst van de humor.. Die film die jij noemt heeft een klein verhaaltje, maar alleen bedoelt om het hele Witte Huis en Senaat belachelijk te maken ;).

    Uiteraard bestaan er komedies met komedies met ene verhaal, maar dat maakt voor een komedie IMO weinig uit.. Vandaar dat ik ook reageerde op de uitspraak 'jammer genoeg zit er helemaal geen verhaal in'.

    Voordat jullie allemaal andere films gaan opnoemen, uiteraard zijn er ook komedies met een heel grappig verhaal ja. (O Brother :lol:)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    uuuh ja. In Fear and Loathing wordt de 2e American Dream (trek naar het westen) belachelijk gemaakt. Zit dus zeker wel wat achter ;)

    Gisteren gekeken:

    Moon

    [​IMG]


    Moon gaat over een kerel die in zijn eentje een maanbasis moet onderhouden/bemannen die verantwoordelijk is voor de energievoorziening op aarde. Hij zit een contract uit van drie jaar en is in zijn laatste twee weken beland. Thuis wachten vrouw en kids op hem en hij kan niet wachten om terug te gaan.

    Ik ga er niet meer over vertellen want dat is ondoenlijk zonder het hele verhaal te spoilen. De film is echt een genot om te zien. De shots van het maanlandschap, de aarde en outer space zijn adembenemend (HD versie checken!) en de muziek past er perfect bij.

    Het acteerwerk is ijzersterk gedaan en het verhaal op zich erg leuk in elkaar gezet.

    Toch mist de film voor mij een aantal zaken die ik beter had willen zien. Zo is de film behoorlijk voorspelbaar. Natuurlijk weet je dat er iets gaat gebeuren, maar als kijker kan je dat 'iets' al snel raden of waren het hoogstens twee opties die resteerden.

    Verder had de eenzaamheid op de maan van mij veel soberder en pijnlijker in beeld gebracht mogen worden. De makers lijken nogal haast te hebben om het hele verhaal uit de doeken te doen. De film duurt 90 minuten maar had van mij zonder problemen nog een half uur extra beeldmateriaal mogen bevatten. Toch een hoog cijfer vanwege de combi verhaal + shots + acteerwerk

    8
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Is dat niet de boodschap ipv het verhaal ;)
     
  13. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zag je vraag en dacht ook gelijk aan Oh brother where art thou. Maar voor komedies met een goed verhaal, zit je dan al niet snel in Coen-brothers hoek.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    She's Out of My League
    Nice! Comedy over onzekere gozer die met een mooie meid gaat. Aantal geinige momenten, verhaal is wel aardig en is gewoon wel nice. Pluspunt is dan ook gewoon die chick, want die is <3
    7
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, zo kun je elk verhaal doodrelativeren: In Once Upon A Time In The West gaat een kerel op zoek naar wraak.

    In The Big Lebowski en Fear & Loathing zit geen briljant verhaal, maar weldegelijk meer verhaal dan in de gemiddelde poep- en plaskomedies.

    Ja, bij horrorfilms staat het verhaal in dienst van de opgewekte spanning. Duh :{

    Je vroeg om komedies met een degelijk verhaal, en ik gaf je daar voorbeelden van ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Straks om 20.30u Dogma op Comedy Central!
     
  17. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Is dat een goede film?
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heb er ooit een keer een stukje van gezien, maar die heb ik afgezet omdat het al midden in de nacht was en ik de volgende dag vroeg op moest. Maar het is wel een goede film volgens mij. Jay & Silent Bob. Dat zegt genoeg denk ik.
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dogma is geniaal.. wel echt zo'n "moment"film maar prachtig niet te min :D
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wall Street (Oliver Stone, 1987)

    [​IMG]

    Buddy Cox is een jonge beurshandelaar met een enorme bonk ambitie, maar in z'n huidige werkomgeving lijkt hij niet snel die ambities te kunnen vervullen. Hij laat zich verleiden door frauduleuze zaken en mensen en de sky lijkt de limit als geld en luxe hem toe lachen.

    IJzersterke film over wat zich achter de gordijntjes van Wall Street afspeelt, natuurlijk enorm gechargeerd voor het filmisch effect (althans, dat neem ik maar even aan). De gladde Charlie Sheen is perfect op z'n plek en Michael Douglas is geknipt voor zulke rollen. Leuk om papa Sheen zijn vaderrol op beeld te zien vertolken ook. Een typische Oliver Stone film.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina