1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Je hebt weer een week geen zin om te gamen? :+

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Heb gisteren The Hitchhikers Guide To The Galaxy gezien op Comedy Central. Mwah. Vond het wel vermakelijk, maar toch echt geen topklasse film. Beetje simpel allemaal. Sommige dingen waren wel vet, zoals die aarde die gebouwd werd. Ik geef het een 7. Een aardige film.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    De boeken zijn ook veel beter dan de film. ;)

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Breek me de bek niet open over die film, de enige reden dat die in deze vorm het daglicht heeft gezien is dat Douglas Adams dood is..

waar halen ze het gore lef vandaan om zoveel aanpassingen en eigen toevoegingen op de beoeken te doen terwijl de schrijver zelf al jaren aan dat screenplay heeft lopen schaven.

het enige goede aan de film is Stephen Fry als de stem van the guide

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nee :+

Plus rustig op school dus ik ga er lekker voor zitten :p.

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Find Me Guilty voor de 2e keer gekeken. Laatste keer was zo'n 2 jaar terug. Ik zag em toevallig staan in een grote lijst van films en had meteen het gevoel dat ik deze weer is wilde opzetten. Vandaag meteen gedaan. Ik weet nog dat ik de film erg leuk vond en dat vond ik nu weer. Het is een maffia film, maar ook weer niet.

Er gebeurd heel weinig. Geen actie, vaak dezelfde sets, weinig characters (met diepgang), maar de dialogen zijn gewoon erg leuk en dat het ook nog is een waargebeurd verhaal is maakt het voor mij nog leuker. De chemie tussen Jackie en de rechter is erg tof om te zien. Ook Peter Dinklage speelt uitstekend als advocaat. 8/10

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Last house on the left (2009)

Aardig gedetailleerde uitleg, dus wil je niet echt spoilers...hop onto IMDB ff.

http://www.imdb.com/title/tt0844708/

Meisje gaat met haar familie een weekendje weg, naar een soort vakantiehuis in bos. Meisje besluit een vriendin op te zoeken die op dat moment aan het werk is, uiteindelijk belanden de twee bij een jongeman thuis om wat wiet te scoren. Lijkt allemaal goed te gaan...maar al gauw blijken ze op de verkeerde plaats te zijn op de verkeerde tijd. Vrienden (en vader) van de jongeman komen terug en dit blijken criminelen te zijn, waarvan één ontsnapte gevangene.

Zij realiseren dat ze de meisjes niet meer kunnen laten gaan, en dan volgt een soort kidnapping en het gaat al gauw van kwaad tot erger. Ik had echt zwaar medelijden met de meisjes en de manier waarop dingen gebeurden, het was absoluut 'disturbing' te noemen, het is maar een film maar het wist mij dusdanig te boeien dat ik het echt erg vond. Plus het feit dat dit soort vreselijke shit echt wel gebeurd natuurlijk.

Ze laten de meisjes achter, zoeken onderkomen in een dichtbijzijnd vakantiehuisje, HET vakantiehuisje. Uiteindelijk komen de ouders erachter en dan is het voornamelijk een 'revenge-flick' maar wel verdomd goed.

8. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    last house on the left vond ik ook wel spannend
    net zoals Eden Lake _O_

I Love You, Beth Cooper (2009)
    high school, nerd, nerd is verliefd op cheerleader, cheerleader heeft stoer vriendje .....de rest kun je zelf wel bedenken :9
    Hayden Panettiere (die chick uit Heroes) is Beth Cooper .. maar in Heroes was ze nog wel cool, nu is ze beetje nep. Film is gewoon slecht, nog slechter dan ik had verwacht 8) Maar dacht misschien prima filmpje voor op m'n iPhone om onderweg af en toe een stukje te kijken :)

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Eden Lake...poeh....die was pas echt disturbing te noemen, goddamn. Ik ga vanavond het origineel van Last house kijken,ik hoor dat ie juist eng is, hoe goed ik Last house (2009) ook vond, eng vond ik het zeker niet nee.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Einde was idd fucked up. All about the $. Zat wel even te twijfelen of MR Brainwash echt was of niet. Maar lijkt me idd niet, film is idd een statement. Dacht eerst dat het puur een documentaire was, maar het is idd gewoon een statement film. Desondanks vond ik het einde maar saai.

Scott Pilgrim vs The World
    Vond em echt nice. Dat hele game sfeertje, de special effects de muziek :thumbs: Lekker over the top, maar wel erg goed gedaan. En films met Michael Cera zijn altijd :thumbs:
    8,1/10

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Het moét wel nep zijn.. Hoe komt die opeens aan al het geld voor zijn expositie?
    En een Banksy zou nooit accepteren om gratis publicity te maken voor MBW toen die daarom vroeg.
    Plus, de naam al, Brainwash. Een regelrechte slap in het gezicht van marketing.

The French Connection (1971)
    The French Connection is een redelijk spannende thriller die pas echt interessant wordt naarmate het einde vordert.
    Vooral het begin is eventjes doorbijten.
    De prachtige locaties vallen wel op, het New York uit de 70s, evenals Marseille en Washington ademen een hele goede sfeer uit, en dan vooral de nightshots van NYC. Hier had ik wel wat meer van willen zien, maar helaas speelt het merendeel zich af op klaarlichte dag (wat mij trouwens wel een beetje verbaasde, gezien het hier op criminelen gaat). Ik zit altijd te genieten van de voertuigen uit de 70s, terwijl ik echter geen autofiel ben ofzo.
    Mijn grootste probleem met het eerste halfuur was dat ik totaal niet werd betrokken bij het verhaal. Ik voelde me meer een toeschouwer op afstand, en wat thrillers vaak zo leuk maakt, is dat je er helemaal in gaat zitten. Bij The French Connection ontbrak deze connectie (o wat flauw).
    Aan Hackman en Scheider heeft het zeker niet gelegen, beide spelen erg goed, en vormen samen een fantastisch duo! Er zat echte chemie tussen (zoals de scene waar ze Boca afluisteren, komisch), en beide brachten het erg overtuigend. Waarom Scheider aan het einde van de film schitterde door afwezigheid (het was vooral Hackman waar het om draaide) is mij een vraag, dit brak toch wel een beetje het idee van het duo af.
    De muziek en de spannende tunes vond ik weer fantastisch. Het paste helemaal bij de film, vooral de stukken waarin een achtervolging plaatsvond (en dit was nogal een groot deel van de film, dus erg tof). Het had wel iets Bonds over zich heen, zij het zelfs in een iets meer horror achtige manier.

Zoals gezegd, hoe meer we als kijker komen te weten, hoe spannender het gaat worden. Het wordt ons duidelijk dat de climax in het einde gaat zitten. Helaas is het voor mij een beetje een anticlimax geworden. Ik ergerde me ten eerste aan de scene waarin de auto werd gestript. Alle bumpers demonteren, de banden leegprikken maar dan op dat plekjes niet kijken? Lijkt mij toch 1 van de eerste plekken waar je kijkt. Ook het feit dat het strippen + in elkaar zetten maar 4 uur in beslag neemt, ongeacht het feit of het uberhaupt mogelijk is zonder dat de bestuurder er wat van merkt, vond ik wat onrealistisch. Om nog maar te zwijgen van de uiteindelijk eindscene in het warehouse. Waarom hebben ze dit zo amateuristisch aangepakt? De hele film zijn Doyle en Russo zó vastbesloten om de gasten te pakken, ze doen er alles aan, maar konden ze niks beters verzinnen om ze in te rekenen? 40 meter onder de brug staan, ff zwaaien, wachten tot ze keren en dán pas de achtervolging inzetten... Om het vervolgens te laten aflopen op een fatale confrontatie waarin 1 van de hoofdverdachte het loodje legt, alsmede een handvol agenten. Way to go! Geen wonder dat ze gelijk worden overgeplaatst want dit was nogal amateuristisch.
    Tja, en dan de beruchte eindscene. Ik snap zelf eerlijk gezegd niet wat er zo geniaal aan was, want ik snap het eigenlijk niet.
    Voor mij absoluut geen klassieker, het is een leuke 'actiefilm' voor tussendoor met wat innovatieve shots, maar absoluut geen topper.

Oja, en kan iemand mij vertellen waar het begin uiteindelijk op sloeg? Heb nog even zitten nakijken, maar kan echt niet verklaren wat voor een invloed dit heeft gehad op het verhaal...

12. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Naja, hij zei dat hij het geld van zn vorige zaak had. Hij was een winkel eigenaar van vintage kleren werd gezegt dus daar had ie veel geld meer verdient. Dat was tenminste wat ze in de film zeiden... als dat waar is is dus maar de vraag. De naam Mr Brainwash dat is idd wel een dead give away en dat is ook waarom het gewoon een statement is. Haha, toen hij even paar "schilderijtjes verkocht voor 10.000 per stuk wat echt nergens op leek :D Echt vette ripoff van de Cambell blikken etc.... eigenlijk alles was een dikke rip off :+ Hoe meer ik erover nadenk hoe duidelijker het is.

13. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gelijk. (moet het niet in spoilers trouwens?)

scott pilgrim vs. the world trouwens geniale film. is michael cera op z'n lijf geschreven die rol.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mhm, had de trailer van Scott Pilgrim bekeken maar vond het maar niks. Nu ik die reacties zo zie toch maar wel even doen denk ik.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik check net IMDB, staat daar een 8.1! Ben hem nu ook aan het downloaden. :9

16. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik ook, ik ga niet tot eind november wachten dan he..:+

17. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister ook eventjes Scott pilgrim vs The World gedownload na het berichtje hier.
    Leuke over de top film, zit lekker vlot in elkaar en kijkt lekker weg. Als gamer zijnde herken je zoveel kleine dingetjes.
    Ook als de hoofdpersoon gehaast door de deur heen rent hoor je op de achtergrond dat Seinfield deuntje, en zulke dingen maken de film toch ook wel erg tof.
    Één klein minpuntje vond ik dat Michael Cera weer eens de awkward kid speelt met een twist. Rol past natuurlijk wel bij hem maar juist omdat ik het een goede acteur vindt wil ik wel eens wat anders van hem zien :+

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Van het hele Scott Pilgrim gebeuren heb ik nauwelijks iets meegekregen, ik snap ook niet waarom het zo populair is geworden in Amerika...of is het ook zo groot hier in Europa?

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Maar heb je wel de film gezien? 8) Die schijnt namelijk best goed te zijn. De rest boeit mij ook niet. Is er meer dan een film dan?

20. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    De film is gebaseerd op de graphic novel serie Scott Pilgrim van Bryan Lee O'Malley.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina