1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RvQ

RvQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    So true. Walgelijk Amerikaanse burgerlijke indoctrinerende stereotype christelijke gezins reclame kak film.

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vond het vooral verbazingwekkend om te zien hoeveel clichés er in 1 film passen. Er zaten echt 3 timers in geloof ik. 8)

Net Scott Pilgrim VS the world gezien, na alle berichten hier. Ik vond hem heel tof, grappig ook, en dat heb ik zelden met films die ook daadwerkelijk grappig bedoeld zijn. :)

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Laats Avatar: The last airbender gezien.

Uitermate saai en voorspelbaar en slecht geacteerd zootje. Het enige wat ik er vermakelijk aan vond is dat ik sommige kata herkende (heb zelf een paar jaar Tai Chi gedaan). Met name in 1 scene waarin dat kale mannetje met dat meisje in dat ijsdorp staat te trainen zat een vrij bekende kata die ik nog steeds wel kan dromen.

Voor de rest vond ik er niets vermakelijks aan (moet ook eerlijk zeggen dat ik meer Game dev story op mn telefoon zat te spelen dan dat ik de film volgde)

3/10

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Net Lucky Number Slevin weer eens gezien, één van de toffere films die ik kan blijven kijken.

@Delphiki Ooit de tekenfilm serie gezien?
    Ik twijfel nog om die film te kijken, hoor niet al te goede verhalen.
    Maar ikzelf vond de serie wel grappig, wellicht dat het dan wel het kijken waard is.
    Of is hij gewoon echt tergend slecht. Anyone?

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Zodiac (2007)

Zodiac is een heerlijke thriller die, ondanks een lengte van dik tweeënhalf uur, geen seconde verveelt.

Het valt mij meteen op dat de camerashots stuk voor stuk prachtig waren. Dit geldt voor vrijwel de complete film, maar om toch wat scenes te noemen, de moord op Stine en de bouw van die toren in SF. Maar over het algemeen bekroop mij een heel lekker gevoel tijdens het kijken dat ik me realiseerde dat ik naar een goede film zat te kijken. Fincher is dan ook een perfectionist die alles tot in de puntjes wil hebben geregeld. Dit zorgt zeker voor een goede sfeer, door de muziek en outfits (van vooral Ruffalo, fantastisch) waan je je echt in het SF van de jaren '60/'70.

De cast is ook echt top.. Ruffalo vond ik heel sterk, en samen met Edwards vormden hij een heel leuk duo om naar te kijken. Gyllehaal als de verlegen comic geek die daar zijn beroep van heeft gemaakt, vond ik ook erg overtuigend. Zijn grootste kritiek was dat hij hier zonder ziel speelde, maar ik vond dat juist bij zijn rol passen. Tja, en van Downey ben ik totaal geen fan, en ook dat semi-intellectuele stemmetje wat hij opzet kan ik van gruwelen, maar gelukkig krijgt hij niet al te veel screen time. Het is en blijft een hate or love acteur, en ik hoor zeker bij de eerste categorie.

Het verhaal is natuurlijk fantastisch. Alhoewel het vast en zeker immoreel is, heb je als kijker toch wel een beetje verwantschap met de dader, die speelt met de SFPD en ze telkens te slim af is. Als dit een fictief verhaal zou zijn, zou je bijna hopen dat hij niet gepakt wordt. Echter, in dit geval wordt je na het einde van de film juist alleen maar nieuwsgierig.. Het is en blijft natuurlijk 1 van de meest grote onopgeloste mysteries in het crime circuit. Daarom vond ik het ook wel ietsjes jammer dat het einde wel erg snel werd afgeraffeld, maar mag de pret niet drukken.
    Het constant benoemen van plaats en datum helpt zeer zeker bij het gevoel van waarheid, maar werd op den duur nogal vervelend vond ik. Al was het wel weer leuk om te zien hoe het straatbeeld en de acteurs meegingen met het tijdsbeeld, vast en zeker iets waar Fincher veel op benadrukt heeft tijdens het schieten van de film.
    Het deel waar Graymith zich ermee gaat bemoeien heeft een redelijk snel tempo, en als je het eerste gedeelte niet goed hebt gevolgt (het gedeelte waar Edwards en Ruffalo vooral centraal staan) kun je bepaalde namen en gebeurtenissen niet meer herkennen.

Al met al een hele spannende film, maar vooral erg interessant en heerlijk om op te zetten dankzij die typische Fincher touch. Ondanks dat je de uitkomst van het onderzoek al weet, is de honger naar antwoorden zo groot dat je het einde hoe dan ook wilt zien. Dat een er misser (zoals Graysmith die op bezoek gaat bij Vaughn) inzit mag de pret voor mij niet drukken. Dit is gewoon een hele goede film die Fincher een van mijn favoriete regisseurs maakt.

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Paths of Glory (1957) Top 250 #52
    Beetje anti-oorlog film, gebeurt wat en daarna wordt het een onderzoek/rechtszaak. Geeft wel aan hoe de machtsverdeling (misbruik) bij het leger in elkaar zat. Maar een paar mooie shots en wat goede dialogen maken het voor mij geen geweldige film. Boodschap is oké, maar hoeft van mij niet in de top 250 te staan.

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Net Kick-Ass gezien.
    Had er eigenlijk niet veel van verwacht en gedacht dat het niet mijn film zou zijn, maar vond hem best grappig om eens te zien, wellicht omdat ie zo fout is.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    The Virgin Suicides (1999, Sofia Coppola)
    Ik kan hier niet heel veel over zeggen. Het is het type film dat je moet liggen, en dit ligt mij heel erg. De film heeft een prachtige opbouw en straalt de zelfde rust of kalmte uit als Lost in Translation, incl. het nare onderbuikgevoel. Je blijft jezelf continu dingen afvragen, zonder antwoord te krijgen. [9/10]

9. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had precies hetzelfde gevoel bij deze film.
    Werd me aangeraden door een vriendin nadat ik om de een of andere reden erg veel zin had om wat obscure psychologische films te kijken.
    Dit was dus een van de eerste.
    Hij had wel iets langer mogen duren van mij. Het einde was kort, en zo hoort het misschien ook; maar ik heb altijd het gevoel gehad dat daar nog wat meer uit gehaald kon worden.

Zelf gekeken:

I Love You, Phillip Morris

Mooie film, Carrey en McGregor komen beiden erg overtuigend over.
    Alhoewel het op sommige momenten net iets te veel van het origineel afwijkt i.v.m. Hollywood; blijft het geen slechte film.
    Persoonlijk vond ik McGregor toch wel zeker de sterspeler in deze film, volledig in zijn personage opgegaan en ik heb geen moment kunnen vinden waarop ik hem bespeurde een te groot typetje te spelen, in tegenoverstelling tot Carrey die af en toe hier wel naartoe neigde.

8/10

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dit is toch niet de film waarin een meid uit een gelovig gezin een lesbische affaire krijgt met een vriendin en later zelfmoord pleegt?
    Vond ik ook een erg indrukwekkende film. Virgin Suicides ook maar eens kijken dan, volgens mij heb ik die nog niet gezien.

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is een andere.

12. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hij is écht écht écht tergend slecht, zo. :+

13. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag naar Due Date geweest. Leuke buddy / road movie met veel leuke momenten en een paar hele leuke momenten. Ik vond de film minder geslaagd dan The Hangover (zelfde regisseur), al was de "masturbatiegrap" in deze film wel net zo grappig.
    Goed samenspel tussen Robert Downey Jr. en Zach Galifianakis. Dat is wel een must bij zo'n film. Dat de twee hoofdrolspelers een chemie hebben.
    Ook ben ik een stuk wijzer geworden, hoe te handelen bij irritante kinderen. Informatief is de film dus ook.
    Benzine stations van Texaco bezoek ik voorlopig niet meer en koffie dronk ik gelukkig sowieso al niet.
    8/10

Film gekeken in Utrecht. Eerste keuze was om naar Pathé Rembrandt te gaan, maar daar draaide de film niet vroeg in de middag. In de Catharijne bioscoop draaide de film wel op dat tijdstip.
    Over de bioscoop ben ik niet echt te spreken. Het enige goede is de ligging.
    De WC's waren smerig en de vloer was er plakkerig. De zaal zelf was klein, met een nog kleiner scherm. Het geluid was niet al te goed. Ook vond ik het raar dat er een pauze ingelast werd in een film van zo'n 100 minuten.
    Voor mij zaten drie jongens, waarvan eentje na een paar minuten maar van stoel wisselde. De stoel waar hij eigenlijk op zat, bleek scheef te staan. De zaal was ook smerig. Rommel op de grond, vieze stoeltjes =(
    De bioscoop heeft me niet uitgenodigd om vaker te boeken. Misschien als ik weer een keer in de buurt van Utrecht ben en dit de laatste redmiddel is om mijn tijd door te komen.
    2/10

14. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    En dan schaamde ik me al als ik naar de film ga en ik zie sommige wat nieuwere collega's even de vloer smerig laten 8) En een scheve stoel?! Die demonteren wij meteen en dan is de plaats ook in de computer gewoon bezet en kan niemand die kaart kopen...slecht geregeld.

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kick-ass is helemaal niet fout !

16. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Heeft iemand zondag het eerste deel van Bellicher: De Macht van meneer miller gezien? Ik was eerst wel benieuwd want het boek was ontzettend goed. Maar auw, wat was dat slecht! Het hele verhaal door de war, en zelfs Theo Maasen kon het niet meer redden. Wat een teleurstelling 4/10

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Martyrs
    Dit is een film die heel goed inelkaar steekt. Halverwege de film denk je, kom op …… schiet is op, maar dit is allemaal de bedoeling van de Director. Dit om je het gevoel te geven wat de hoofdpersoon meemaakt. Dag in, Dag uit.

Irreversible
    Had deze film al meer dan een jaar in de kast liggen. Vriendin wou hem ook kijken en ik was al bang voor de beruchte 8 min durende ‘rape’ scene. Nou toen kwam het, wat duurde die scene lang zeg. Het enige wat door mijn hoofd ging is, stel dat dit bij je vriendin gebeurt ? Hoe gek zou ik worden ? Dit was de enige scene waarbij wij moeite hadden. Toen de film afgelopen was, waren we allebei zeer blij dat we de film eindelijk hadden gezien. Weer een franse topper. Persoonlijk kijk ik graag franse films, van arthouse tot horror/cult. Zij zijn er meesterlijk in.

Cannibal Holocaust

Wat een troep. Het enige wat ik schokkend vond was dat er een dier erin werd mishandeld. De rest van de film is gewoon lachwekkend.

Men under the Sun

Een film over japanners die krijgsgevangen gebruiken voor experimenten. Hierin zitten wel een paar zieke experimenten in. Voor de rest niet zo schokkend.

Guinea Pig
    Ziek, gewoon ziek. Punt. Uit.

Antichrist
    Mooie beelden, zit aardig wat sfeer in, maar moest moeite doen om wakker te blijven. Vind deze film vele malen minder dan Let die Reta Komma in (Let the right one in). Let the right one in heeft de juiste balans tussen mooie shots, een lopende en boeiende verhaal en nog belangrijker: Je bent benieuwd naar het einde. Bij Antichrist verlangde ik al naar het eind na 20 min.

Serbian Film / Srprski Film
    Film was opzich wel te kijken echter 2 scenes waren voor mij de dooddoener.
    Namelijk de babyscene en het einde. Mijn god wat vies, vulgair en Out of the Ordinary. Gadverdamme wat pervers.
    Heb een natuurlijke interesse in zulke films, altijd al gehad. Heb zelfs Hellraiser, Poltergeist en dat soort films van jongs af aan al mogen kijken omdat ik er blijkbaar geen nachtmerries van kreeg. Ben altijd benieuwd hoe ziek of hoe ver het menselijke brein kan gaan. En dat is duidelijk gelukt bij Srprski Film. 1x gekeken, nooit meer.

Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  18. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Zulke films zou ik nou echt nooit kunnen kijken.

19. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ken de hele film niet :+ Alhoewel ik moet bekennen het klinkt wat bekend in de oren

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan zulke films nooit kijken. Zie het nut van zulke zieke films ook niet, zoals Serbian met die scenes. Waarom zal je dat verzinnen en dan ook verfilmen? Maar misschien ligt dat aan mij.
    :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina