1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Das Weisse Band vond ik echt ontzettend saai. Enorm langdradig, terwijl ik er wel veel van verwacht had. Misschien te veel dan.

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ok, ik ga hem wel kijken. :+ Hij speelt toch ook in een Bond-film? LeChiffre of zo, staat me bij.

@Nera: haha, np.

Elgee: Langdradig qua vorm, of inhoudelijk?

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond het gewoon niet boeiend om te kijken, terwijl het verhaal op zich best interessant leek. Het duurde gewoon allemaal veel te lang en verliep ontzettend traag.

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Darjeeling Express heb ik 3x geprobeerd te kijken maar het boeit gewoon simpelweg niet.

Ik hou best van een arthouse/cult/blabla film, maar ik viel gewoon iedere keer in slaap tijdens Darjeeling.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet verwachten, dus ik zie het wel. 't Is met die Owenbroertjes, niet helemaal mijn ding, maar wie weet is het de moeite waard. Hij staat ook niet bovenaan m'n lijstje hoor :+

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    The Royal Tenenbaums is 3 keer leuker, als je die nog niet gezien hebt kun je die beter kijken.

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Gezien uiteraard :) Weet niet hoe het met AnubisNefer zit.

Wel heel lang geleden trouwens, en was er ook niet heel erg kapot van volgens mij. Kan ik weleens opnieuw kijken ook.

8. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik heb hem gezien en ik vond het een ontzettende boutfilm. Je moet het complete verhaal zelf verzinnen en in het beste geval is nog steeds een lege boutfilm. Ik vond de sfeer bout, het verhaal bout, de muziek bout, het einde bout. Ik heb nog nooit zulke antipathie gevoelens bij een film gehad als bij deze. Het gaat zelfs zo ver dat ik de film haat, de makers haat, alle acteurs haat. Ik vond de viking cultuur best een geinige cultuur, maar dat is ook voorbij.

Het enige positieve is dat het de film lukt om zoveel irritatie op te wekken. Dat is ook knap.

(sommige gevoelens overdrijf ik natuurlijk, maar ik vond het een zeer oninteressante film)

Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat klinkt niet best.

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik weet het. Ik heb dat niet zo snel, want ik heb zeer veel slechte films gezien en dan interesseert de film me gewoon niet. Maar dit vond ik echt naar. Ik ben wel nieuwsgierig wat anderen vinden, want misschien begrijp ik het gewoon totaal niet. Zou zomaar kunnen.

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Verhaal compleet zelf verzinnen? Lijkt me duidelijk dat dit het verhaal is:

Verschillende stammen/groepen Vikingen organiseren gevechten en daar plaatsen ze weddenschappen op. Eén stam heeft de hoofdpersoon. Op een gegeven moment besluiten ze mee te gaan met de Christenen op Kruistocht. Ze zitten in die boot maar door de mist varen ze verkeerd. Ze denken dat er een vloek op hun boot rust door de hoofdpersoon. Uiteindelijk komen ze aan in Amerika, waar ze vermoord worden door de inheemse stammen daar.

De muziek (en ook vaak de afwezigheid daarvan), net zoals het geluid, zetten IMO juist perfect de desolate sfeer neer die deze film wil overbrengen. Ik snap ook niet dat je de acteurs slecht vind. Behalve dat er heel weinig uitgebreid acteerwerk in de film zit - waarop je dus een mening kan baseren - vind ik het acteerwerk natuurlijk.

Als je de film in HD kan kijken met goed geluid (liefst surround, lekker hard!) heeft de film een licht 'trippy' effect. Vind ik echt goed gedaan!

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja precies, dat begrijp ik en dat is dus in 2 seconden vertelt. Het is zo jammer dat dat echt alles is. Zijn relatie met het jongetje is bij vlagen nog iets, maar jezus...daar kijk ik gewoon niet graag anderhalf uur naar.

De acteurs zijn zeker niet slecht. Ik haat ze gewoon, maar dat komt met name door de sfeer in die film. Het is zo...irritant. Begrijp je wat ik bedoel? De kwaliteit is misschien goed, maar het verhaal, de sfeer, wat ze proberen te vertellen...dat irriteert me gewoon mateloos. Het is lastig uit te leggen.

Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is inderdaad alles aan het verhaal, maar is het daarom slecht? Volgens jou heeft de film meer verhaal nodig en zou hij dan beter zijn? Ik vind het helemaal niet erg dat het verhaal kort (of weinigomvattend) is. Ik heb anderhalf uur met interesse naar de beelden kunnen kijken.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kende alleen de laatste niet, ook maar eens aanzetten. Maar verder heb je echt een stel mooie films gekeken!

Gisteren Iron Man 2 aangezet. Aangezien ik 1 best een vermakelijke actiefilm vond. Wat een boutfilm zeg. Na 1 uur lijden op de bank hem uitgezet.

Het verhaal staat compleet op losse schroeven en wordt onsamenhangend verteld, geen karakterontwikkeling, reteslecht acteerwerk, dialogen die zo mogelijk nog erger zijn, de setting kende we al wel etc etc etc

ik wil dat uur terug!

2,5

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja ik vind in dit geval van wel, maar het is goed om te weten dat anderen iets anders vinden.

16. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Echt waar? Ik heb dat dus absoluut niet. Die film vond ik echt briljant, hij zet zo ongelovelijk goed en mooi de sfeer van modern India neer. Het verhaal is misschien wat losjes maar de plaatjes van de omgeving en het hele India gebeuren vond ik echt geweldig.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Valhalla Rising is ook zeker een film die niet voor iedereen is weggelegd.. For obvious reasons natuurlijk. Ik vond de schitterende vergezichtigen en omgevingen al een goede reden om te kijken.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010)

Een naamloos maar bekend schrijver, gespeeld door Ewan McGregor, wordt gevraagd om de memoires van Brits ex-prime minister Adam Lang (Pierce Brosnan), inmiddels residerend in de Verenigde Staten, te schrijven. De vorige schrijver die die opdracht kreeg is op verdachte wijze om het leven gekomen en zijn opvolger dient nu de taak om het werk te voltooien. Zoals het begin al doet vermoeden schuilt er meer achter dan slechts het gortdroog overpennen van wat persoonlijke herinneringen en komt de schrijver achter een bedenkelijke waarheid.

Opzich een sterke film. Het isolement waarin de schrijver zich bevindt is bijzonder sterk weergegeven door de kille en afstandelijke omgeving, maar het geeft tevens de film eenzelfde kille, emotieloze aanblik. Jammer dat mijn immer speculerende gedachten de uiteindelijke clue al vrij snel hadden achterhaald als meest logische verklaring (achteraf gezien gaf het verhaal daarvoor ook elke aanleiding). Boeiend, maar niet briljant.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Omdat we het er nu zo over hebben, heb ik nog een stukje van de film opgezet. Heb de blu-ray gedownload. Oordoppen in, geluid lekker hard. Dan heeft de film echt een soort 'trippy' sfeer. Dat vind ik echt briljant.

20. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Tinker Bell and the great Fairy Rescue http://www.imdb.com/title/tt1216515/
    Tinker Bell, Elfjes .. need i say more? :)
    lekker zoetsappig kindersprookje, vond hem nog wel te kijken

Moon (2009) http://www.imdb.com/title/tt1182345/
    film over een astronaut op .. de maan. Hij heeft alleen een robot bij zich, die vond ik zo vet :D die smileys op z'n lcd scherm, geniaal

eerste deel van de film vond ik beetje saai, wist niet goed wat ik ermee moest maar toen er opgegeven moment wat gebeurde en werd het wel erg interessant. Wel een aanrader :)

Laatst bewerkt: 27 sep 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina