1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ze had trouwens wel erg snel die tas met geld gevonden, die mandarijn was nog vers:+
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    King Kong afgekeken...

    Ik kan me het nog goed herinneren. Het was een mooie dag in 1933, en met wat vrienden ging ik King Kong kijken in het theater.
    Toen was het natuurlijk al een en al spektakel, dus ik was redelijk verheugd dat er (weer) een remake kwam, dit keer van niemand minder dan Peter Jackson. Nu tijd voor een herziening.
    Echter, het was toch wel schrikken toen ik de speelduur zag.. 3.5 uur (ik heb de Extended Version gezien), dat is een hele zit! Ik heb een beetje het vermoeden dat Peter Jackson voor een epische benadering ging zoals bij Lord of the Rings het geval was. Jackson heeft waarschijnlijk gewoon moeite om in zijn films te knippen. In LotR kon hij er nog wel mee wegkomen aangezien LotR een sprookje is met een schare fans die bereid is om lang te zitten. Echter, in mijn mening is King Kong gewoon een onvervalste blockbuster die daarom veel korter had moeten duren (max 2.5 uur).
    Het begin is inderdaad een beetje langdradig. Op zich geen probleem, alleen vraag ik me nu af wat ik ook alweer de eerste drie kwartier heb zitten kijken. Het was in ieder geval weinig interessants want het is me ontschoten. Je zou zeggen dat de karakters wat introductie/uitdieping krijgen, maar helaas is dat allerminst het geval. Eigenlijk zien wel alleen dat Ann aan de grond zit en Denham ontslagen is. Alhoewel dit trage begin mij alleszins storend overkwam, ben ik wel van mening dat een schaar hier geen overbodig luxe was geweest. Anyway, na een uurtje zitten we eindelijk op het beruchte eiland en kan het echte smullen beginnen. Ik was na het zien van het begin nog een beetje sceptisch over de CGI, maar na het zien van de ongetemde jungle, gevolgd door verschillende dinootjes en aapjes ben ik om. Helaas blijkt het niveau van de CGI/special effects niet van een constant hoog niveau, want hier en daar zitten toch wel wat missers. De scene met de Brontosaurussen (mijn kennis over prehistorische herbivoren gaat niet verder dan wat Jurassic Park en NGC, dus vergeef om een eventuele foute naam) vond ik namelijk flink tegenvallen. In bepaalde gevallen klopte de verhoudingen echt voor geen meter. Bij deze scene had ik dan ook gelijk het idee dat de cast gewoon voor een bluescreen aan het rennen was, want overtuigend was het allerminst...
    Na dit CGI minpuntje genoemd te hebben, moeten de hoogtepunten ook volgen. De King himself is werkelijk een pixel-pareltje. Haarscherp, goede motion capturing en heuse gezichtsuitdrukking maken dit wel toch wel tot een mooi staaltje computer werk. Het gevecht met de rexes was dan ook smullen geblazen. Ik verbaasde me wel over het feit dat 4 carnivoren ter grote van een gemiddelde flat zich zo bekommerde om een piepklein mens (al moet ik bekennen dat Naomi Watts natuurlijk wel een schitterende exemplaar is :p), maar daar moet je maar niet te veel bij stilstaan als je naar een film als King Kong kijkt.
    Naast dit gevecht was de natuur zeer mooi in beeld gebracht, en die scene met al die insecten was ook zeer geslaagd.
    Het was nogmaals even slikken toen ik zag dat ik nog een uur te gaan had nadat Denham en consorten het eiland verlieten. Vervolgens daalde het tempo even flink, maar gelukkig herpakte de film zich nog snel met een grande finale in NYC, die ook weer uitblonk in grafische pracht. Eigenlijk zelfde kritiek als bij de intro, IETSJES korter had wel gemogen.

    De cast vond ik erg gedurfd. Vooral Jack Black, in mijn ogen een raskomiek, als Carl Denham was een keuze die niet echt voor de hand lag, en in mijn mening ook niet echt goed uit de verf komt. Zelfde geldt eigenlijk voor Brody als anti-held Jack. Watts was daarentegen wel sterk deze film. Kong deed het ook niet slecht, al vond ik het wel jammer dat de film niet duidelijk maakte dat Kong gered had kunnen worden door Ann, iets wat in het origineel wat duidelijker naar voren kwam.
    De muziek maakt de blockbuster status nog even compleet, met die lage blazers die de bombastische figuranten van Skull Eiland een goed recht doen.

    Al met al dus een film waar meer had ingezeten als er minder uit was gehaald, als je snapt wat ik bedoel ;).
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    12 angry men is inderdaad een van de beste films die ik heb gezien. Dat Catfish klinkt ook erg interessant, moet ik ook eens zien.
     
  4. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    @ Tyrant: iemand's recensie gecopy-pasted?

    Beetje aan de oudere kant om nog te gamen, niet?
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Neem 't vooral niet met een korreltje zout.
     
  6. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik snap de pun ervan gewoon niet, het is niet grappig, noch gevat of sarcastisch gezien de 'toon' van de rest van de recensie.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603


    Jij vind het wel een oude dag om te gamen, maar geen oude dag om een blockbuster te kijken ofzo?

    :mad:
     
  8. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik snap hier geen snars van.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik vind het grappig dat je vind dat iemand die in 1933 King Kong sowieso te oud moet zijn om te gamen, maar het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vind dat hij King Kong (2005) kijkt. Terwijl hij dan ook minimaal 80 moet zijn 8)
     
  10. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je niet als er meer uit was gehaald? Anders snap ik 'm niet nee:p

    edit: dan snap ik 'm wel maar beetje raar geformuleerd, maar who gives a fuck.

    Ik zelf zou dus echt niet aan die extended edition beginnen. Om de een of andere reden ben ik er twee keer voor naar de bios gegaan, en de tweede keer was het echt werken om m'n aandacht erbij te houden. Vooral de intro en de inzet naar het einde duren inderdaad veel te lang.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik bedoel dat hij wat korter had gemogen, dus de zin 'klopt' wel :p.
     
  12. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Er zit een behoorlijk verschil tussen gamen op je 80ste en een film kijken op je 80ste, wat een stuk minder intensief is. Ja, dat vind ik eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ok, maar om dan te gaan beweren dat ik een recensie copy paste...
    Beetje voorbarig, niet?
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Was toch niet moeilijk te zien dat Tyrant gewoon niet serieus was bij z'n inleiding?
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zelf Sheldon zal dat nog snappen...
     
  16. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zag ook wel dat je hem zelf in elkaar had geflanst, maar zoals ik al eerder citeerde, die inleiding van "1933 ... " viel zo uit toon met de rest van je recensie dat ik eigenlijk niet snap waarom je dat erin zet.

    Je begint met een dromerige inleiding om daarna gelijk in een recht-toe-recht-aan recensie te vallen.
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Iemand The Departed gezien? Gisternacht opgezet en toen had ik zo'n 1.5 uur gekeken, maar telkens zat ik te denken; Wie is Costigan nou weer, wie is die nou weer, en die etc. Kan best komen omdat ik een beetje moe was maar ik kon het allemaal niet zo goed volgen en vond het een mindfuck worden. Ga wel de film morgen afkijken though.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Om het ijs te breken?
    Het is ook weer wat als je gelijk met de deur in huis valt. Daarentegen is het ook niet mijn bedoeling om na 1 klein grapje opeens een complete humoristische recensie te schrijven.

    Maarja, het was maar een geintje.. Niet echt als speerpunt bedoeld 8).
     
  19. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    whahah waar mensen tegenwoordig een discussie over voeren 8)
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Gaat idd weer nergens over. Films mensen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina