1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Case 39 (2009)


    Thriller/horror/mystery met Rene Zellweger in de hoofdrol. Ze speelt een sociaal werkster voor families met problemen. Case 39 gaat over een 10 jarig meisje die wordt mishandeld door haar ouders, ze vertelt haar dat ze bang is dat haar ouders haar gaan vermoorden etc. Naarmate de film vordert komt je erachter dat er meer aan de hand is.


    ----

    Goed acteerwerk van Rene en de film is spannend, helaas zitten er wat mindere dingen in die het uiteindelijk voor mij dan ook wel een mindere film maken, maar toch nog heel ok.
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo herkenbaar inderdaad. Als ik nu terug kijk kan ik concluderen dat ik nu eigenlijk alleen maar uitblink in Engels. En dat is nog geeneens dankzij die kutschool, maar vooral dankzij Engelstalige TV-serie en game magazines (Mean Machines, EGM enz enz)

    ontopic:
    Gister Dinner for Schmucks gezien. Beetje teleurgesteld eigenlijk, verhaal stelde niks voor en was behoorlijk cliche. De pluspunten vond ik enkele hoofd- en bijrollen. Steve Carrell was irritant, dus goed. Zelfde kan gezegd worden voor Zach Galifianakis denk ik:) Paul Rudd kan ik sowieso altijd wel hebben, maar wie echt de show stal was Jemaine Clement (Flight of the Conchords) als Kieran._O_

    6/10
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2010
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vanavond The Bucket List op tv, met Jack Nicholson en Morgan Freeman, heb gehoord dat ie heel nice is.
     
  4. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Top film, sowieso elke film met Jack Nicholson is goed.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Zijn acteerwerk is volgens mij altijd top notch, maar toch lang niet elke film is goed met hem? Ik dacht dat er nogal wat 'meh' spul bijzat?
     
  6. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar ik denk dat dat vooral smaakgebonden is. Bijvoorbeeld lang niet iedereen kan de humor van Adam Sandler waarderen, maar alleen al Jack Nicholson's aanwezigheid in de film 'Anger Management' maakt die film het aanzien waard.
     
  7. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Kick-ass gezien. Was de eerste keer dat ik het zag, maar wat een vette film. Voor een lekkere actiefilm gewoon deze een keer opzetten, verhaal stelt weinig voor, maar daarvoor kijk je deze film niet.
    8/10
     
  8. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    true as a mofo! Sandler kan mijn nooit boeien. ik vind het maar een zeer irri manneke in films. not my kind of humor laten we dan maar zeggen. Nicholson owns bigtime! Bucket List is een superfilm. Morgan Freeman speelt er ook geweldig in, samen een super duo dus een must see!
     
  9. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Catfish

    Deze film had heel veel in zich om echt heel mysterieus en spannend te zijn maar helaas... juist niet veel over gelezen (wordt immers overal aangeraden) daardoor verkeerde verwachtingen geschept..

    De opbouw van de film, spanning, het mysterie is perfect voor een spannend verhaal en een einde waar je nog heel lang over na kan denken. Op het moment dat je die moeder ziet en ziet dat het geheel dus niet klopt weet je dat ze de boel waarschijnlijk gewoon voor de gek houdt en zelfs vanaf DAT moment tot het einde hoopte ik dat er een hele twist/ontdekking zou komen.

    Helaas is niets minder waar, het loopt gewoon uit tot het einde waarbij e.e.a. wordt uitgelegd. Ben dus ook met verkeerde verwachting de film in gedoken want ik wist totaal niet waar hij over zou gaan maar het is dus meer een documentaire over het internetprofiel/vrienden fenomeen dan een blair witch achtige film.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2010
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Harry Potter and the Deathly Hallows

    Hmm kan er niet echt een cijfer aan geven omdat het echt uit 2 delen bestaat.
    En niet zoals Kill Bill waar je ze beide nog wel apart kan bekijken vind ik

    Met Harry Potter heb ik een haat en liefde verhouding. Om voorbij Deel 1 te komen duurde bij mij 3 jaar. Vond het allemaal te zoetsappig waardoor ik snel afhaakte. Heb toen een keer doorgezet. En vanaf Deel 3 begon ik het best wel leuk te vinden. Mede omdat het volwassener werd en er een goed tempo inzat.

    Alleen is het tempo voor te zoeken in deze.
    Wat de echte fans waarschijnlijk geweldig vinden maar kan mij niet echt bekoren. Het hele 2e uur ging veel te langzaam. Maar ik begrijp omdat er zoveel verteld moet worden dat ze nu maar te tijd hebben genomen en 2 delen hebben gemaakt. Had btw liever gezien dat ze 1 film gemaakt hadden ipv van op te splitsen. Dan maar een 4,5 uur durende film. Dat zou een echte afsluiter zijn geweest. Maar zoals ik al zei kan er niet echt een cijfer aan geven.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Ik check ook alles in het Engels, maar Engels zelf is echt een grafvak. :emo:
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Piranha 2010 versie.

    Mijn god. Gore en tieten.
    Wat heb ik me kapot gelachen zeg.

    Super film. :cool:
     
  13. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Saw 3D

    Zo, net gekeken. Voor een ieder die nog van plan was deze film te gaan checken: NIET DOEN. Ik ben een enorme liefhebber van de Saw-films, en alhoewel niet alle delen even sterk waren (en geen van allen konden tippen aan het geniale eerste deel) is dit laatste deel een teleurstelling van heb-ik-jou-daar. Ongeïnspireerd, niet spannend, futloos, onbevredigend einde, stompzinnige "twists" die je al uren aan ziet komen, belachelijk verhaal, meh. Jigsaw zelf is nog geen 3 minuten in beeld, en ook de terugkeer van Dr. Gordon is knap kansloos. Tuurlijk, wel weer wat leuke manieren om pijnlijk dood te gaan gezien, maar dat was het dan ook wel. Komt bij dat ze in deze film wel niet zo extreem over de top gaan, dat je je afvraagt of er niet 500 handlangers van Jigsaw zijn, want met minder kun je die vallen niet bewerkstelligen. Ongeloofwaardig. Tuurlijk, niemand heeft het middenin een drukke straat in de gaten dat er een val met grote kettingen en cirkelzagen in elkaar wordt gezet en dat er 3 mensen worden vastgebonden aan bouwgereedschap... Rrrright.

    Houterig geacteerd, stompzinnige 3D effecten (ik keek in 2D overigens), het tofste aan deze film is de soundtrack. Maar dat deuntje gaat inmiddels ook al 7 films mee..

    Jammer. Héél erg jammer. Binnenkort deel 1 nog maar eens kijken, for old times sake.

    Hierna maar doorgegaan met
    Despicable Me

    Geniaal... Ik ben sowieso een enorme animatie/Pixar/Dreamworks/etc. liefhebber, en deze is ook weer een lust voor het oog. Erg grappig, leuke anti-held, de minions heerschen en Agnes is een schatje.

    Top!
     
  14. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vond deze film weinig bijzonder.... Kan ook niet precies zeggen wat ik nou gezien heb behoorlijke aparte trip :+ Ik zal wel de kern gemist hebben (kan je me, in spoiler tags uitleggen wát je precies zo sterk vond aan het verhaal?).
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Toy Story 3, maar met een half oog naar gekeken. Het 'been there, done that' gevoel was direct aanwezig. Kids hebben wel genoten

    6
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Goede vraag.

    Ten eerste is het de stijl van de film die me enorm aanspreekt, daardoor ga ik het verhaal waarderen. De manier waarop het verteld worden, ook met beelden, zorgt er voor dat ik van het verhaal ga genieten. Ik hou van sprookjes zoals het verhaal van The Imaginarium. Daarnaast vond ik het idee heel origineel, de spiegel die een wereld creëert en de strijd tussen Parnassus en de Duivel. Een ander goed aspect aan het verhaal vond ik dat het niet allemaal mooi en lief is. Tony is een eigenlijk een gemenerik en de Duivel wordt niet per se verslagen, maar Parnassus wint ook niet. Zulke verhalen spreken mij gewoon enorm aan.
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    haha erg herkenbaar
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7

    Ah oke oke, ja ik dacht iets voorgeschoteld te krijgen als The Curious Case of Benjamin Button wat ik echt een prachtige film vind. Alleen die is wat samenhangender lijkt wel. Vond sommige beelden ook prachtig in The Imaginarium of Doctor Parnassus maar niet alle CGI even indrukwekkend, sommige beelden waren nogal "leeg", beetje zelfde gevoel als ik had met CGI in "The Lovely Bones". Alleen in Parnassus blijft veel onduidelijk het leek mij wel een goed idee om per ziel bijv. een soort chapter te maken, ik noem maar wat waarin de keuze centraal staat.
    Daarnaast was ik zelf op het einde niet even scherp en had het idee dat dat niet zo sterk was? Een deal sluiten met duivel gast bij duivel krijgen = dochter weer vrij? Wat die gast zei maakte ook wel sense "als je mij naar duivel brengt is het de laatste ziel die hij nodig heeft". Maargoed zal wel hij keek verder wel goed weg ;)

    Ik snapte overigens wel dat de duivel gefrustreerd was overigens doordat die gozer maar niet te pakken kreeg met z'n fluitje
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  19. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Zonet Harold and Kumar, go to white castle gezien. geweldige film, vooral dat stuk bij 'your special bush'._O_ Of die 'extreme dudes'. :p
    7.5
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Op tv net

    The Bucket List

    gezien, fantastische film met Jack Nicholson en Morgan Freeman. Geweldig acteerwerk van beide mannen en gewoon prachtig, that's all i am gonna say!!!

    Daarna het laatst uurtje van TBS nog gezien, die had ik een paar jaar terug al gezien maar blijft zwaar goed.
    het einde vind ik ook echt erg, zielig voor dat meisje, en uiteraard haar ouders. Het is gewoon een verdomd onprettig stukje dat ze hem volgt naar die plek, en waar hij haar uiteindelijk ook dood maakt. Zo koud en zo onnodig....

    Wel zwaar te waarderen van NL films weer en ook allerlei andere non-USA films, waar die dingen dus wel gewoon gebeuren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina