1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ook als Arabische prinses:+?
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja natuurlijk! Daar prik je zo doorheen :9
     
  3. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    stond lange tijd op m'n lijstje, eindelijk gezien Into the Wild (2007).
    Er is genoeg over geschreven in dit topic .. het was een mooi verhaal maar het overtuigde me niet altijd. Kon me niet helemaal vinden in de hoofdpersoon, vond hem wel erg naïef en egoïstisch. Had graag nog wel wat meer struggle willen zien in het wild, ipv van die hippie scenes. Ga hem zeker ooit nog een keer kijken.
    7.5 / 10
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Bedoel je dat je niet overtuigd bent door de manier waarop het verhaal wordt verteld of vind je de keuzes van de hoofdpersoon niet geloofwaardig?
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb de film ook nog steeds niet gekeken omdat het me allemaal te hippie achtig is. Hou daar totaal niet van.
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Yep !

    In ''The Disappearance of Alice Creed'' is ze ook wel aantrekkelijk. :)
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    denk wel dat het een combinatie is, het is lastig inleven als je het niet echt eens bent met de gedachtegang van de hoofdpersoon. Had na afloop ieder geval niet het gevoel van dat dit een briljant mooie film was. Wat ik eigenlijk wel had verwacht na veel reacties hier. Het viel niet tegen hoor, maar het had voor mij niet dat extra beetje waardoor hij zich echt zou moeten onderscheiden van andere films.
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Na het lezen van deze mening denk ik inderdaad dat identificeren met de hoofdpersoon dan toch wel een vereiste is om deze film te waarderen. Ik heb nog nooit naar de hoofdpersoon gekeken met de gedachte van "egoïsme", dat lees ik hier in deze thread voor het eerst. Zijn drijfveer naar vrijheid is ontzettend goed in beeld gebracht, maar als je dat niet aanspreekt (of zelfs tegenspreekt!), dan is de film misschien inderdaad niet iets voor jou. :)
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik kon met totaal niet in leven in de persoon. Komt omdat ik een totaal ander karakter heb en wat hij deed nooit zal doen. Maar ik had een zekere zin groot respect voor hem omdat die gewoon deed wat die wilde doen. Je kan het egoïsme noemen maar net zoals Matrix heb ik nooit aan dat woord gedacht omdat ik egoïsme wel een heel groot woord vind voor iemand die gewoon zijn droom volgt. Ik heb meer genoten van de beelden en heerlijke muziek. En toen ik achteraf las dat het echt gebeurd was was dat de "icing on the cake" voor mij.
     
  10. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat je een totaal ander karakter hebt betekent nog niet dat je je niet kan inleven in iemand. Ik denk dat je er sowieso voor open moet staan.

    Zelf heb ik niet zoveel met mensen zoals hij, ik denk dat ik daar te sociaal voor ben, maar ik kon wel enorm veel respect afdwingen voor de keuze(s) die hij gemaakt had.

    Ik vond het al met al een prachtfilm. Alles klopte gewoon.
     
  11. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat egoïsme zat denk nog wel in m'n hoofd toen ik die film keek. Maar vooral toen die oude vent vroeg: 'waar is je familie?' -ik heb geen familie (o.i.d) vond ik dat wel bevestigend.
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    RED
    Weet het niet, eerste half uur/uur vond ik hem behoorlijk gaar eigenlijk. Af en toe wel erg overdreven maar tegelijkertijd wel vermakelijk omdat je de film sowieso niet serieus kan nemen. Tegen het einde aan begon ik hem toch wel te waarderen en is vooral John Malkovich geniaal. Leuke wegkijker, maar meer ook niet. 7

    Straks maar Stone kijken.
     
  13. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah not true. Ik kan me niet vinden in de hoofdpersoon, maar ik vond het toch een prachtige film. Ik kon het bijvoorbeeld wel waarderen dat 1 persoon (in feite een nobody) met een sterke ideologie zoveel invloed kan hebben op de mensen om hem heen. Dit komt redelijk duidelijk naar voren, en wordt nog eens benadrukt door de slot scenes.
    Verder is het gewoon een heerlijk zweverige film. Gewoon laat op de avond opzetten en met een biertje genieten van de beelden en de soundtrack(!).:)
     
  14. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hij heeft ook wel een kutfamilie gehad. Op z'n zusje na dan. Hij heeft van een tante oid aan de andere kant van Amerika moeten horen dat z'n pa er lange tijd 2 vrouwen op na heeft gehouden. Volgens mij was z'n zusje ook van die andere vrouw ofzo. Anyways, hij voelde gewoon alsof z'n hele jeugd een leugen was geweest. Thuis altijd ruzie e.d. Dus ik kan me wel voorstellen dat ie zoiets zou zeggen. En het scheelt ook weer een boel lastige en vervelende vragen.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Babylon A.D.

    Wat een kutfilm blijft het toch ook. Op zich begint het best cool en heeft de film vette actie, maar het verhaal slaat echt nergens op. Je zit nog middenin een 'oorlog' tussen 2 groeperingen, maar opeens is de film afgelopen. Volgens mij is er door de productiemaatschappij een heel stuk tussenuit geknipt.

    4/10
     
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het ook een slechte film, ik verwachtte er heel wat van :lol: Het had zo'n goeie film kunnen zijn!!! :'-(
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik had hem al eens eerder gezien, maar toen dacht ik ook al dat ik had zitten slapen, want ik miste hele stukken verhaal. :+
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Eindelijk Shutter Island gezien, nu kan ik alle spoilers van een paar pagina's terug eindelijk lezen!
    Zeer toffe film tho. :)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The Sorcerer's Apprentice

    Typische Bruckheimer film. Maar wel een van de mindere.
    Ach gewoon een no brainer.

    7,3/10
     
  20. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Dinner for Schmucks

    Ik kan ontzettend goed begrijpen dat sommigen mensen zo iets hadden van: ''wat een kut film zeg''. Tja, het is eigenlijk Hate it, or Love it. De ene vind de grappen ontzettend saai, en de ander lacht er keihard om. Ik ben dus de ander. Vind wel dat Carell het een beetje te veel 'probeert' om zo over te komen.

    Hoe dan ook... 7/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina