1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Had van mij ook niet gehoeven inderdaad, een happy end was voor mij gewoon prima geweest.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2011
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Over Blu-Ray gesproken, ik heb m'n PS3 langer als een jaar maar nog nooit een Blu-Ray gekocht, laat staan gekeken op dat ding.
     
  3. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    inception standaard hollywood verhaaltje met een potentieel leuk concept wat brak is uitgewerkt. vond het een flinke tegenvaller na alle lovende recensies te hebben gelezen.
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Altijd leuk hoe jij dingen compleet afkraakt en als iemand anders dat doet over iets wat jij tof vind dan ga je er met subjectieve feiten tegenin, dit is ook weer zo'n uitspraak waar je geheid mensen mee op de kast jaagt gezien de toon en het ontbreken van een verdere onderbouwing. Vooral dat stuk over de "brakke uitwerking" vind ik apart en ik vraag me ook hard af hoe je het dan had willen zien? 8)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Snob!

    :+
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Anders zet je het even in de spoiler ;)
     
  7. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Snob!!
    8)
     
  8. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    er kon toch nog veel meer gedaan worden met de dromen? de enige beetje indrukwekkende special effects was dat de weg oprolde, iets wat ik ook al 10x in de trailer had gezien. meer en betere special effects waren gewenst geweest. op een gegeven moment komen ze in een setting terecht wat rechtstreeks uit een slecht ps2 speel leek te komen, wtf? uitleg over het droomsysteem tot op het irritante af, alsof je een kleuter ben die aan het handje wordt meegenomen. een op de automatisch piloot acterende leonardo. een geforceerd liefdesverhaal. had minimaal 3 kwartier afgekund. kan nog wel een tijdje doorgaan.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Na Spidey ook Captain America in pak:

    [​IMG]
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Nolan is geen Lynch he, dit had je in principe wel kunnen verwachten. Nolan wilde het 'realistisch' houden.
     
  11. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.483
    Leuk Bevonden:
    906
    Ik vond de film anders bol staan van mooie special effects. En daarnaast zijn special effects een mooie toevoeging, het hoeft niet direct de gehele film over te nemen.

    Automatische piloot acterende Leonardo...je kan van hem vinden wat je wilt maar hij is zeker weten een erg goede acteur! En ook in deze film levert hij een knap staaltje acteerwerk!

    Het liefdesverhaal...tja, wellicht dat dat mijn enige puntje van kritiek zou kunnen zijn waarom ik de film geen 10 zou geven maar een 9 :) Had wellicht iets minder zoetsappig / anders gebracht kunnen worden. Maar hoe, dat weet ik dan weer niet :+
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond het niet echt een liefdesverhaal eigenlijk. Vond het maar scary. :D
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    [yt]nx0GaB2EHUs[/yt]

    Hehe. :D Sowieso al mooi dat Labine erin zit, goede gast voor een comedy.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dan zou je dat wellicht eens kunnen doen...
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik zeg: 2001, A Space Odyssey. Moet m nog steeds eens kopen op blu-ray, maar die schijnt echt van uitzonderlijke kwaliteit te zijn.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ziet er wel tof uit, alleen die soldaten / robots op de achtergrond... :confused: Dat ziet er echt weer té dom uit!
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Gisteravond Bram Stoker's Dracula gekeken, gewoon vet!!!!! En zo net The Neverending Story, blijft geweldig ook.
     
  18. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt misschien suf maar ik ben bang te wennen aan die hoge kwaliteit. Ik vermaak me nog prima met dvd kwaliteit.

    Daarnaast is de stap nog een beetje groter omdat ik ook zo goed als niet game op m'n PS3. (Was een kerstcadeautje van 2 jaar geleden maar staat nu stof te vergaren.)

    Als er een film zou zijn die je per se moet zien op blu ray, welke zou dat zijn?
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net The Green Mile gekeken. Man wat is dat een mooie film zeg. Ik weet eik niet wat ik er verder over moet zeggen. :p Behalve dan: Waarom is dat kletshok van ons op zo'n film gebaseerd? We kunnen het beter "Half Baked" noemen. Dat is tenminste van een gelijkwaardig niveau. :+ En als het over dat "What happens in the mile, stays in the mile" gaat, dan hadden we het ook net zo goed Las Vegas kunnen noemen. :+
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Escape From New York (John Carpenter, 1981)

    [​IMG]

    Manhattan is in de toekomst (de toekomst in de film, want 1997 is voor ons geen toekomst meer :9) omgetoverd tot een plek waar gevangenen gedumpt worden en met geen mogelijkheid meer uitkomen. Een soort open gevangenis dus. De president is onderweg naar een belangrijke vergadering met andere wereldleiders maar zijn vliegtuig wordt gekaapt en wordt in een gebouw in Manhattan gevlogen. De president is vlak daarvoor in een noodcapsule gekropen en is zodoende veilig aan de grond gekomen, alleen probleem is nu dat hij tussen de criminelen zitten die hem logischerwijs niet als vorst ontvangen. Gedetineerde Snake Plisskin wordt er op uit gestuurd om niet alleen de president en het land te redden, maar ook om z'n eigen vrijheid te verdienen.

    Deze film lijkt een inspiratiebron voor veel latere zaken te zijn geweest. Bin Laden en z'n crew hebben zonder twijfel ook Escape From New York gezien, en Hideo Kojima (de maker van Metal Gear Solid) moet hier ook de nodige ideeën uit hebben opgedaan. Om binnen de filmwereld te blijven: de sfeer en muziek deden erg Blade Runnerish aan, hoewel die films volgens mij te kort op elkaar zijn gemaakt om van elkaar te kunnen pikken, maar het tekent in ieder geval het tijdbeeld binnen het sci-fi genre. Verder erg gaaf om Lee Van Cleef te zien, al had de tijd hem geen goed gedaan. Isaac Hayes speelt natuurlijk ook een opvallende rol.

    De film zelf is overigens meer dan kijkbaar. Tempo zit er flink in, de sfeer is lekker kil en grof (mede dankzij de bizarre karakters) en de speelduur is precies goed. De setting vind ik simpelweg briljant, ondanks het ontiegelijk simpele concept eigenlijk. Uitstekende actiefilm met typische Carpenter suspense (dat mag ik na drie films van hem gezien te hebben wel constateren).

    Ik was daar ook bang voor, zeker omdat ik geen geld heb voor Blu-Rays, maar treur niet, zo enorm is het kwaliteitsverschil niet en ik kijk nog net zo graag dvd's. Sterker nog, ik heb een stapel BR's liggen waar ik nooit naar kijk, en ik kijk gewoon alleen maar dvd's. Ik zie het meer als een extraatje af en toe: even genieten van superieure beeldkwaliteit, meer niet.

    Als ik je een instappertje mag aanraden is dat Planet Earth. Dat was volgens mij ook de eerste Blu-Ray die ik heb gekocht, en het is en blijft een geweldige documentaire. Te duur? Koop dan de samenvatting (maar desondanks toch volwaardige documentaire): Earth.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina