1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik zie dat Moon er ook tussen staat, net gezien (zondag filmdag :+) en ik vond er echt geen moer aan. Het hele concept is al een aantal keer gedaan (Zelfs in films als The Island) en de opbouw was zo rete traag dat ik bijna in slaap viel. Het is mij ook echt een raadsel waarom de film zo hoog scoort op IMDB. Het is IMO niet bepaald origineel en de uitwerking is ook niet denderend. Nee, ik heb ze stukke beter gezien wat dat betreft.

    4/10.
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vond Moon ook niet zo inderdaad. :)
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Island is behalve het idee van het psychologisch misleiden van mensen in opsluiting echt totaal niet te vergelijken. Op geen enkel vlak zelfs.
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Naja.

    Ze denken dat ze echt zijn, vervolgens komen ze erachter dat het maar kloons zijn en raken enorm in de war. Dan zoeken ze contact met de echte wereld om zo meer uitleg te krijgen over wie ze zijn en hoe het allemaal is gebeurd en als laatste gaan ze terug naar hun leven zoals zij dachten dat ze het hadden opgebouwd.


    Het bovenstaande slaat toch echt op beide films wat dat betreft. Dat er ook nog genoeg zaken zijn die verschillen lijkt me duidelijk maar de opbouw ernaartoe en de gedachte erachter is al in diverse films, op een soortgelijke manier geprojecteerd.

    Ik vind het dan ook geen appels met peren vergelijken. Ik had bij veel dingen gewoon al het idee dat ik het eerder had gezien en die opbouw vond ik echt vreselijk, het kakte te vaak in en dat voor een film die maar 90min duurt.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat ik zo goed vind aan Moon:

    De manier waarom kloon1 en kloon2 met elkaar omgaan, dat is echt geweldig op film gezet. Hoe hun relatie constant verandert is echt geweldig. Ook super om de verschillen in houding en lichaamstaal te zien. Daarnaast vind ik de stille opbouw erg mooi, hoe Sam Bell alleen werkt en hoe hij verschillende aspecten van zijn leven een plaats geeft. Ook zijn omgang met de vreselijke serene GERTY en zijn omgeving vind ik bijzonder. Dat de film dan ook nog eens erg mooie muziek heeft (Clint Mansell is echt een held!) maakt het voor mij af. Dat hij uiteindelijk toch weet te ontsnappen en naar de aarde reist, vind ik zelf wat minder. Had liever gezien dat de film een slechte, treurige afloop kent. Héél goede film.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mjah oké, vooruit. Maar verder zijn de films qua insteek op elk vlak totaal anders natuurlijk. Ik vind dat vooral slaan op de uitwerking van het concept dat jij benoemt. Je kritiek is dat je het al gezien hebt gezien terwijl de uitwerkingen in mijn ogen echt volledig anders zijn.

    Het gevolg is (voor mij althans) dat je twee totaal andere films voorgeschoteld krijgt. Moon kent een veel rustiger tempo, een andere setting, een heel ander hoofdpersonage en de film probeert ook op psychologisch vlak een heel andere kant op te gaan. En daar komt nog bij dat de genres enorm verschillen. Ik vind The Island gemiddeld genomen (het begin is wat vlakker) vooral een actiefilm, terwijl Moon voor mij zich meer richt op sfeer en karakter.

    Overigens vond ik Moon ook een prima film, maar zag hem laatst opnieuw en toen bleek het me allemaal een stuk minder te boeien. Dit soort films hebben toch meer diepgang nodig als ze meerdere keren willen blijven boeien blijkbaar. En gek genoeg vind ik The Island wel nog altijd een boeiende film om te zien, maar dat kan ook komen omdat Scarlett Johansson nog nooit zo lekker op m'n televisie is verschenen :+
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
  8. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja Piranha zeker die je 10/10 gaf :+

    ik vond Moon wel een verrassend goede film
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Liefhebbers van Moon kan ik trouwens met volle overtuiging Solaris aanraden, als men die al niet gezien heeft.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    In The Island gebeurd ook wat meer en daar is de hele setting ook uitgebreider, dit is gewoon een maan en het grootste gedeelte speelt zich af in de standaard witte ruimte kamer zoals we die ook kennen van films als Alien en noem ze maar op. Ook lag het tempo een stuk hoger in The Island en dat scheelt imo ook wel als je films voor een 2de keer kijkt.

    Hehe, ik zal ook niet ontkennen dat ik meer van de mainstream films ben (wat veel filmliefhebbers als "zooi" zouden omschrijven :+). Maar als er films bij zijn die mij worden aangeraden of die positief op IMDB in het daglicht staan dan wil ik ze ook nog wel eens checken en over het algemeen vind ik ze dan ook wel tof en zo niet dan zie ik wel in waarom mensen de film kunnen waarderen, maar bij Moon had ik dat gewoon geen van beide.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Jij en een remake aanraden? :eek:
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    The American

    Mwa, mwa... weet niet goed wat ik er maat matig aan vind. De film bevat genoeg fraaie plaatjes, maar dat is het dan ook. In principe is het ook wel goed geacteerd, maar het is absoluut niet bijzonder. Echt een tegenvaller. 6,5/10
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vond die film zelf ook enorm tegenvallen , inderdaad mooie plaatjes maar dat is dan ook het enige waar de film op teert. Er gebeurt voor de rest gewoon helemaal niks , waardoor het na een uur wel érg saai wordt. Moet wel erbij zeggen dat ik wat meer actie had verwacht, aangezien ze in de trailer toch alle spannende momenten lieten zien.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het is geen remake ;)
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Precies, tenzij er meer diepte in een film zit, zoals ik al zei :b:
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Oh, ik zie dat ze allebei gebaseerd zijn op het boek.
     
  17. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Net Green Zone gezien, vermakkelijke film.
    Je merkt vooral op het einde dat het van dezelfde regisseurs is als van twee Bourne delen.
     
  18. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    13.

    Remake van 13 Tzameti. Heb het origineel niet gezien, maar vond deze uitvoering prima te pruimen! Spannend, origineel, vette film. Wellicht dat het origineel beter is, maar fuckit.. Aanrader.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik zat een beetje rond te neuzen op IMDB en zag dat Alexander daar een 5.4 staat! :eek: Ik heb de film al lang niet meer gezien, maar heb de DVD regelmatig gekeken. Wie vind het nog meer een matige tot slechte film? Zo ver ik me kan herinneren is dat echt een goede film.
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Piranha

    Zo fout dat ie gewoon leuk is 8)
    Heel errug overdreven,maar goed past precies bij de film.
    En ontzettend veel lekkere wijfen!:p

    Zag ik nou gianna michaels in de lucht hangen??

    7,5
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina