1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ik? O-)

    Hehe, wil nog wel eens crossposten tussen die fora ja ;) Wie ben jij daar dan?
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    "Klassiekers" idd. Vaak klassiekers omdat als je ze niet goed vindt of beter dan hedendaagse films dan ben je geen filmliefhebber. Vaak mensen die met een air op andere mensen neerkijken als ze niet van die films houden.

    Dus wat wou je zeggen. Wat zegt dat over mij?

    Alsof oude films per definitie beter zijn dan hedendaagse films, daar heb ik wat op tegen. Er zijn genoeg onbekende "nieuwe" films waar niemand hier van heeft gehoord, maar die ik liever zie dan een oude film die zogenaamd een klassieker is. Een film moet je aanspreken, dan maakt het geen reet uit of het een nieuwe of oude film is. Kijk films oud en nieuw, van bekend tot onbekend. En je aanname dat ik alleen maar voorgekauwde meuk (Je bedoeld zeker mainstream films) kijk is echt te dom voor woorden aangezien ik waarschijnlijk meer onbekende films kijk dan mainstream films, waar jij nog nooit van gehoord hebt. Vindt het dan ook knap hoe jij aan je inzicht hierin bent gekomen. :F:

    OT


    [​IMG]


    American Teen
    Op aanraden van Henrive's lijstje. Docu film over het leven op een doorsnee Amerikaanse highschool die het leven volgt van een aantal verschillende mensen uit verschillende groepen op school. Moraal van de film is wel dat hoe populair of niet populair je bent, hoe rijk of arm je ook bent, hoe verschillend mensen eruit kunnen zien ze allemaal dezelfde angsten en verwachtingen hebben. Zeker de moeite waard om te zien.
    7,5/10
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Post zelden hoor, sta geregistreerd als Willlem. Heb daar nog een jaartje als redacteur geschreven, tot ik het te druk kreeg met andere zaken. ;)
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik reageer zo omdat jij mensen die zulke films boeiend vinden geeks noemt, knuppel. JIJ bent degene met een vooringenomen en generaliserende mening, en als je die dan terugkaatst ben ik de elitaire beul, zoals ik het nota bene nog zeg in de reactie die je quote.

    En het mooiste is nog dat je vervolgens nog even moet benadrukken dat je allerlei onbekende films kijkt waar ik nog nooit van gehoord heb. Waar haal JIJ dat inzicht vandaan? En wie heeft hier nou een arrogante 'air'?
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  5. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Jezus dude, zit er een tampon vast ofzo?

    OT:

    Lost in Translation gekeken samen met het vriendinnetje.
    Nooit gedacht dat Murray en Johansson een goede combo zouden vormen.
    Geen slechte film en dat allemaal met een plot dat maar over een week of twee spant. Een van de betere slice of life's die ik heb gezien zou ik zeggen.
    Misschien dat er niet geklaagd mag worden over inhoud omdat het onderwerp zich er niet geheel naar leent, zeker omdat de mensen doodnormaal neer worden gezet. Maar ach, dat was het enigste dat me tegenviel.

    8/10
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hmm, characterbuilding is verdomd goed, maar qua verhaal had ik het gevoel dat ik al 4 uur aan het kijken was naar The Town.

    Characters, zijn verdomd goed neergezet, ze hebben bijna allemaal ook een evengroot deel in het verhaal, maar het voelde voor mij zo langdradig aan.

    6,8/10


    The Girl With The Dragon Tattoo

    Een ouderwetse heerlijke film ! Vanaf minuut 1 word je in het verhaal gezogen. Goeie opbouw, geloofwaardige characters en een ''leuke'' einde. Had bij deze film een ''Silence of the Lambs'' gevoel en dat is goed !

    7,8/10
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  7. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Ging iets mis hier
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Castle of Cagliostro
    Castle of Cagliostro is niet alleen mijn eerste kennismaking met Miyazaki, maar stiekem ook mijn eerste kennismaking met Japanse animatie (of je dit al animé mag noemen, geen idee, ik ben een leek!). Ik heb niet bewust gekozen voor een oudje uit 1979 of omdat het een pre Ghilbi is, maar puur omdat het door Moddereter werd aangeraden :+. Het feit dat dit een klein beetje Euro-orientated is, helpt zeker mee aan het feit dat het wat toegankelijker is voor mensen zoals ik.

    Op het moment dat de film startte zat ik er eigenlijk al helemaal in. Hoe lang heb ik al geen tekenfilm (als in de echte zin van het woord) gekeken? Wat een nostalgie. Op het moment dat ik de openingscredits zag had ik al het fantastische gevoel dat ik naar iets heel moois, unieks zat te kijken. Kan dat eigenlijk niet beschrijven maar ik had zin om die hele film in 1 ruk uit te kijken.
    Vooral de kwaliteit vond ik echt nog verrassend goed. Het contrast tussen de scherpe voorgrond en de geweldige achtergronden (vooral de natuurwonderen) zag er heel mooi uit. De hoofdpersonages waren ook goed vormgegeven.
    De muziek is heerlijk. Beetje poppy/disco (het was nog steeds de 70's, alhoewel ik mij afvraag of ze in Tokyo ook met rolschaatsen de dansvloer over gleden, maar dat terzijde), en past perfect bij het heerlijke tempootje van de film. De achtervolging was erg goed, en de toon was gezet. Op het moment dat het betreffende kasteel van Count Cagliostro in beeld kwam hoopte ik op wat mystiek en stealth, helaas kwam ik hier ietsjes bedrogen uit. Het viel een beetje tegen toen de film opeens de 'Hollywood' kant opging, met gun blazing cops en massale shootouts. Stiekem had ik hier juist gehoopt dat Lupin en Jigen samen het geheim ontrafelen, zonder dat de Count er ooit achter is gekomen wat er precies is gebeurd. Ook had ik het idee dat de shootouts wat op visueel vlak inleverde (vuurwerkincidentje bijvoorbeeld). Ik zag hier al mensen die referenties naar James Bond (ik ben een absolute Bond fan), maar ik had juist meer het idee dat Bond wat waakzamer tekeer ging op zijn missies. In dat opzicht vond ik het einde wel een beetje tegenvallen.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Modder-eter,komt er maar in...


    :+
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, ze heet Grave.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    <3

    Nu Porco Rosso. :p
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Waar heb ik gezegd dat ik "zulke mensen" geeks vindt? Enige wat ik heb gezegd heb is dat je mensen hebt die alleen maar oude films goed vinden en alles wat nieuw is afkraken puur en alleen omdat het nieuw is. Mensen die met een air van "wij zijn veel beter" oude films kijken. Ik heb niks tegen oude films, maar wel tegen lijstjes en mensen die alleen oude films de moeite waard vinden puur en alleen omdat het oud is en dan automatisch beter is dan nieuwe films, dus niet kijkend naar de kwaliteit.

    Heb niks tegen oude films of mensen die oude films kijken want dan zou ik ook iets tegen mezelf hebben aangezien ik ook vaak "oude" films kijk. Maar ik zeg wel, een film wordt niet ineens beter omdat ie gewoon heel oud is, wat bij sommige mensen wel het geval is.

    Dus snap jouw reactie niet, ik heb nergens iets over "geeks" gezegd en al helemaal niet op de manier die jij nu hier neer zet. Bovendien ben jij degene die iets over mij zegt aan de hand van niks, wat ik erg knap vindt. Arrogante air? Sorry maar jij maakte aannames over mij, ik niet over jou of iemand anders hier op het forum, dus mag je eerst es goed naar jezelf kijken met je agressieve reactie die nergens op slaat. Lees eerst es even beter iets en reageer dan es normaal.



    Hoe oud ben je...
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hier:

    Je generaliseert de fans als geeks en doet denigrerend over de films. Precies waar je mij later van beticht. Maar als ik het doe ben ik arrogant. Waarom denk je dat ik zo reageer? Om te laten zien dat het irritant is. Ik heb helemaal niks tegen mensen die oudere films niet te pruimen vinden (vind het zonde, meer niet). Jouw manier van formuleren was echter wat me tegen de borst stuitte. En dat je dan vervolgens gaat lopen roepen dat je allemaal onbekende films kijkt en ik waarschijnlijk niet maakt je helemaal een hypocrietje pur sang.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ... Ja joh ik generaliseer films geeks en generaliseer mezelf dus ook even |:- Ben je hyper gevoelig ofzo? Of wil je gewoon alles negatief lezen zodat je er maar op in kan gaan. Heb een duidelijke uitleg gegeven wat ik ermee bedoelde, en dat is niet hoe jij het wil lezen.

    De laatste keer. Ik had het over mensen, die bij de bios staan in de lobby en nieuwe films afkraken omdat vroeger alles beter was en nieuwe films niet eens een kans geven omdat ze al hebben vast gesteld dat vroeger alles beter was. Zulke mensen had ik het over. Niet over mensen die het niet uitmaakt welke tijd een film komt, zolang ie maar goed is.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Léon (1994)
    Léon heb ik ooit gekeken toen ik ongeveer de leeftijd had van Mathilda zelf. Nu een goed moment om eens te herzien...

    Laat ik allereerst bij het sterkste punt beginnen: de cast. Vooral Portman (12 jaar) is echt het absolute hoogepunt van de film. Wat een talent (en ook nog eens is uitgekomen op latere leeftijd!), dit tilt de film echt naar een hoger niveau. Gevestigde namen zoals Gary Oldman (speelt ook heerlijk, als een soort geschifte bad cop) en Jean Reno (als een soort sukkelige anti-sociale hitman) volgen op zeer gepaste afstand. Vooral Reno is lastig te peilen, aangezien hij nogal een klunsig rolletje (IMO) speelt. Of dit komt omdat hij zelf gewoon verbaal niet al te best is, of omdat hij hier ijzersterk acteert, durf ik niet te zeggen.
    Wat mij als 2e opviel was de heerlijke filmscore van Leon. Alhoewel de spanning in de film voor mij ver te zoeken was (later meer), was de spanning qua muziek zeker wel aanwezig, echt mooi geschreven.
    Dan het verhaal.. Eigenlijk mijn grootste ergenis van de film. Ongeloofwaardig als wat. Een huurmoordenaar woont in een flatje en toevallig is er een DEA inval en wordt iedereen neergeknalt.. Huurmoordenaar neemt meisje in huis, meisje wordt verliefd op huurmoordenaar, huurmoordenaar besluit meisje te trainen tot gevechtscommando.. FYI, meisje is 12... Tegenwoordig ga je voor minder de bak in :p
    Tja, dit gaat er bij mij niet in. Kick-Ass deed dit 16 jaar later dunnetjes over, maar met een air van 'dit hoef je allemaal niet te geloven hoor'. Bij Leon mis ik dit gevoel. Doordat ik het allemaal wat ongeloofwaardig vind, mis ik binding met de personages en word ik nooit 1 met de film, voel me steeds een beetje toeschouwer van een proces dat mij niet serieus neemt. En dat is jammer, want dan blijft er voor mij een vrij oppervlakkige film over. De shootout aan het einde is nog best te pruimen, ware het niet dat ook hier wat pijnlijke 'foutjes' inzitten (de huiskamer ramen worden onder vuur gehouden door 2+ snipers, maar intussen kan Leon wel ff de keuken verbouwen terwijl daar toch ook overduidelijk een raam aanwezig is. En dan natuurlijk nog de knappe omkleedscene die zich voltooid in 3 seconden. Chapeau!
    Al met al een film die mij dus niet wist te grijpen, vooral door het feit dat het script wat rammelde. En dat is jammer, want de ingredienten voor een ijzersterke film waren wel degelijk aanwezig.
     
  16. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Je 2e zin, grappig. Geld voor mij ook. Was best jong toen ik hem keek. Weet alleen dat het over een huurmoordenaar en een meisje ging, en dat meisje wilde ook een huurmoordenaar worden maar moest eerst melk brengen :p.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.918
    Is Catch me if you can een beetje goed?
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja prima film. :)
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603

    Om maar ontopic te blijven gasten:
    [yt]Zf0ZyoUn7Vk[/yt]
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vermakelijke wegkijker en best nog wel een beetje niveau. Niks mis mee.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina