1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    How to Train Your Dragon

    Wow! _O_ Wat een gave film! :D Echt super leuk. Heb anderhalf uur genoten. Vanaf de openingsscène tot de spectaculaire climax en het kleurrijke einde. How to Train Your Dragon is echt een fantastische film, dé animatiefilm van 2010. Laat Toy Story 3 ver achter zich. Geweldig. Fantastisch geanimeerd, geweldig ingesproken, de personages zijn heel leuk ontworpen. Dat koppie van Toothless! <3 Iedereen die van animatiefilms houdt, kijken. 9,3/10

    [​IMG]
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat vond ik nou ook. Ik zat ook de hele film lang zo van "Awesome!", omdat het gewoon echt een geweldige film is. :D
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, haha. Inderdaad. Constant van die momentjes: "Aight :cool: "
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    (schots accent:) "Night Fury!" Iedereen gaat liggen, terwijl er niets aan de hand is. :+
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er zitten zoveel goede grappen en grapjes in de film. Echt genoten. Een héél leuke film.
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, Revolutionary Road is niet te vergelijken met Titanic.
     
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me eigenlijk best nog wel een interessante film. En had stiekem gehoopt wel eentje met actie. Maar dat valt dus nog tegen?!
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zit wel wat actie in, maar niet te vergelijken met een District 9.

    De actie is veel indirecter, je ziet wat in de verte, of je hoort wat, maar niet full in your face actie met machine geweren a District 9. Maar verder wel een leuke film. Hij is wat realistischer, voor zover je dat natuurlijk kan zeggen.


    Ja waarom geeft een leraar je een 7,2 en niet een 7,3 ;) Hij is beter dan een 7, maar wil hem geen 7,5 geven, tis een gevoel en als ik hem met andere films vergelijk geeft mn gevoel een 7,2 ;) Het is niet dat ik een lijst van kritiek punten heb en goede punten en dan mn rekenmachine erbij ga pakken, zo werkt het niet. Bovendien is dat ook nog eens subjectief. Gevoelsmatig geef ik hem een 7,2
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Net Zombieland gekeken, even geen tijd voor een uitgebreide review, maar zeker een leuke, lache flim.
     
  10. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Push 2009

    Het idee, gedachte erachter is zo geniaal! Het komt voor in meerdere films maar tot nu toe ben ik er nog geen 1 tegen gekomen die het ook echt goed uitwerkt. Vind het zo'n zonde!! De Duitsers waren bezig in WII met experimenten om mensen te 'verbeteren' en in soldaten te maken voor hun leger. Ik vind het hele Nazi experimenten concept gewoon super!

    En ik ben vooral gefocused op main stream movies en vraag me af of er films zijn die dat concept ook hebben maar ook leuk zijn om naar te kijken?

    7/10 Omdat het je warm maakt met gruwelijke gedachte's en dan keihard teleurstelt maar toch leuk is om naar te kijken :)
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Fan van animatie, maar heb hem nog nooit gezien! Even naar op zoek gaan, jij/jullie zijn zo enthousiast!:thumbs:
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm lag gister in bed en moest hier aan denken.

    Wat wij denken wat de echte wereld is kan toch niet die droom wereld zijn van hem? Want dan moet die een keer wakker worden want wat wij denken wat de echte wereld is is dan voor hem Level 1 droom wat redelijk kort is en waar die toch redelijk snel uit moet ontwaken (timer).

    Of misschien is het omdat wij in droom ook zitten van hem dat het daarom 2.5 uur kan duren zonder dat hij wakker wordt? Omdat de tijd langzamer gaat daar

    Maar ook dat tolletje valt altijd wanneer die weer terug is in de echte wereld. Dus dan kan het ook geen droom zijn?
     
  13. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister weer is The Gangs of New York & Hostel gekeken

    Hostel vond ik een paar jaar geleden wel tof, maar nu vond ik het eigenlijk niks meer. Het eerste uur gaat een beetje over die gasten die rondtrekken door Amsterdam (leuk zo'n blauw straatbord maar het leek niet eens op Amsterdam) en daarna Slowakije. Hier en daar wat tieten en seks. Daarna komt het grauwere deel en wat gruwelijkere deel. Maar ik vond het eigenlijk enorm meevallen, alleen dat met die chinees was nog een beetje nasty. Wel aardig bedacht maar film maakte eigenlijk weinig indruk meer.
    5.8 / 10

    Gangs of New York speelt zich af rond 1850 ofzo in New York, waar verschillende 'gangs' bepalen hoe het leven eraan toe gaat. Leonardo DiCaprio speelt een redelijke rol, maar niet meer dan dat, de echte uitblinker is die vent die ook in There will be blood zit. Cameron Diaz zit er ook nog in, maar dat had van mij niet echt gehoeven. Film heeft een heerlijke 'oude' sfeer en aardig verhaal. Helaas faalt het wel een beetje op bepaalde punten: bloed stroomde af en toe wel erg rijkelijk (en nep), ik zag mensen stenen gooien (maar die stuiterde vervolgens weer een halve meter op van de grond 8) ) sommige gevechten waren wel erg nep, sloegen gewoon super mis :lol: Film duurt 2,5 uur maar bleef opzich wel interessant, ook al zag ik hem voor de 2e keer.
    7.5 / 10
     
  14. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Het tolletje was niet gevallen. Het leek alsof het viel, maar je weet het niet zeker. Daardoor is er ook heel veel gepraat erover. Ik vind het persoonlijk awesome dat je er zo over kan praten.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik vond het einde van Inception anders behoorlijk crappy. Ik zag het een uur van tevoren aankomen dat we zoiets zouden gaan krijgen.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Het einde was flauw en leidde teveel af van de hele film ervoor die best goed was.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ging me niet om het einde. Maar omdat:

    Willem zegt denk ik. Dat wij zijn droom meemaken. Wat wij denken dat de echte wereld is zegt volgens mij Willem dat we in zijn Level 1 droom zitten. Imo klopt dat niet want als die in Level 1 droom zit de hele film. Zal dat tolletje nooit vallen maar die valt wel een paar keer in de film
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Tenzij hij droomt dat ie valt :+
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Monsters (Gareth Edwards, 2010)

    [​IMG]

    Een NASA-missie die buitenaards leven terug moet brengen loopt in het honderd en de capsule crasht in Mexico. Jaren later heeft dat een geïnfecteerde zone tot gevolg waarin buitenaards onkruid welig tiert. Andrew is een fotograaf die de dochter van zijn baas dwars door dit gebied terug moet brengen naar Amerika, dat zich omgeven door een gigantische muur veilig waant. Dat kan natuurlijk nooit allemaal even vlotjes verlopen...

    De titel doet op de een of andere manier een nogal oppervlakkig, hapklaar filmpje vermoeden, en dat is het eigenlijk ook. Maar wel een vrij bijzondere. Hoewel Monsters in helemaal niets echt uitblinkt boeide hij mij van begin tot eind. Ik ben een liefhebber van scenario's waarin aliens een rol spelen; check, ik hou van post-apocalyptische settings; check en ik vind deze beide ingrediënten helemaal boeiend als dit een realistische fundering heeft; check. Het zeer lichte en voorspelbare liefdesverhaaltje dat de tocht door deze wereld mogelijk maakt is op geen enkel moment storend. Niets in de film doet zich duurder of zwaarder voor dan het is, en dat geeft de film in mijn ogen z'n karakter. Op zo'n manier dat zelfs het einde me totaal niet tegenstond.

    Gaat dat zien, wat mij betreft!

    Edit: Wat zeker niet onvermeld mag blijven is het feit dat naast de twee hoofdrolspelers, de regisseur (tevens cameraman), geluidsman en nog twee mensen de volledige crew vormen die de film hebben gemaakt. Vier crewleden en een cast van twee man sterk. De rest is allemaal improvisatie met mensen op locatie en te danken aan editing. Chapeau!
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoezo dat dan? Die dudes daar in die zone die daar bij dat kampvuurtje zitten en in die auto's rijden, die hun begeleiden, die horen toch zeker ook bij de crew? Ik kan me niet voorstellen dat die toevallig daar waren en dat die mee mochten doen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina