1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij liepen die wegen niet direct er naast om vandaar erop te springen. En over die ontsporing moest ik ook lachen idd. Eerst gaat die vriend van hun er voor rijden om hem af te remmen hij ontspoort en vliegt volledig in brand. Dan willen ze idd dat ding zelf laten ontsporen en weten dat die dan op zijn zij komt en in brand kan vliegen als het lukt. Maar staan ze idd 5 meter er naast naar te kijken. Zelfde met die politie auto die net op tijd wegkomt. Lol die had je niet eerder kunnen wegzetten.
    Maar ja overal was het toch nog best wel een leuke film. :)

2. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    De jongen die naast die chick zit die het vliegtuig bestuurd blijkt later in het vliegtuig te hebben gezeten die is neergestort en werd bestuurd door de moeder van die chick. Hij was de enige overlevende. En hij is zwaar para dus alles wat hij in gedachten heeft, gebeurt ook. Hij leest veel comics en dat gaat dus over een monster dat een vliegtuig aanvalt en alles wat er in de comic staat heeft hij in gedachten. Toen hij in het vliegtuig, dat was neergestort zat las hij ook een comic dat een vliegtuig werd geraakt door een ander vliegtuig. Later blijken zij dat ene vliegtuig te zijn dat hun raakt (echt zwaaaar vaag. Hun vliegen dus ineens 10 jaar terug in de tijd:emo:..). Hij moet dus zijn gedachten op iets anders weten te focussen.

Maarja de film is echt zwaaar bout, gaan ze ook even de vleugels repareren door iemand met een touw uit het vliegtuig te droppen zodat hij even de vleugel kan repareren.

Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Law Abiding Citizen (2009)
    had hem al is gezien toen vond ik hem best wel heel vet. Nu eigenlijk weer, wat een heerlijke film. Gerard Butler speelt een van z'n bestte rollen en het verhaal op zich is ook erg tof. Het is natuurlijk allemaal niet erg geloofwaardig, maar als je daar doorheen kan kijken is het een superfilm :)
    8.5 / 10

The American (2010)
    ben altijd wel fan van George Clooney, hij heeft zo'n chille stem *) . Erg rustige film, met supermooie beelden. Film geeft eigenlijk wel een mooi beeld van de leegte en eenzaamheid van een huurmoordenaar. Ik had verwacht dat het een tegenvaller zou zijn gezien de reacties die ik al had gelezen, maar eigenlijk vond ik de film niet saai en kon hem wel waarderen.
    7.3 / 10

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Powder
    Gaat over een gast met bovennatuurlijke krachten die niet veel mensen begrijpen. Had er nog nooit van gehoord, maar was best een ok film, met toch wel bekende acteurs. Hoofdrol wordt gespeeld door die gast van Young Indiana Jones en Boondock Siants.
    7,4/10

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Er zouden twee nieuwe Matrix films aankomen, in 3D! :eek: Althans, dat beweert men hier.

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Lijkt me echt, al zou het volgens de bron 1 script zijn voor 2 films (zoals Reloaded en het vervolg). Natuurlijk is nog steeds de vraag of de film er wel degelijk echt gaat komen... maar ik durf te gokken van wel.

Verder kwam ie ook nog met volgend nieuwtje:
    Bron: Aint it Cool

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Grote plannen daar bij WB. Was T2 niet lange tijd verreweg de duurste film ooit gemaakt? Tot Titianic o.i.d?

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Nope,

eigenlijk is het nog steeds Cleopatra. (rekening houdend met inflatie)

Pirates of the Carribean at worlds end is ook erg kostelijk.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    The American gekeken. Goeie film, maar ook niet echt bijzonder goed. Weet eigenlijk niet echt goed wat ik er van moet zeggen. Lekker wijf :cool:

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Toy Story 3

Gewoon super tof. Kapot gelachen om Ken en Spaanse Buzz.

8/10

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, thanks, die was ik alweer even vergeten, Spaanse Buzz is Epic _O_

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik hoop wel dat dit het laatste deel was, rek is er uit.
    van mijn part zo huppatee de oven in!

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520

The Cove
    Documentaire over de dolfijnen/walvissen vangst van japan. Echt asociaal als je het ziet. Iedereen kent de walvis vangst van japan wel, maar dat ze ook elk jaar even 23.000 dolfijnen afmaken op barbaarse manier.

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Allemaal afschieten die mensen :'-(.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Hypocrieten!

Die documentaire is gewoon belabberd slecht. Mist totaal zijn doel.

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Leg eens uit waarom.

Volgens mij heb jij een hele andere film gezien dan die ik net gezien heb.

Mist zijn doel? Het doel was om bekendheid te krijgen over deze dolfijnen slachting elk jaar weer. Zelfs Japanners weten hier niet van en waren geschokt dat ze dolfijnen uitmoorden en stiekem dat vlees in de winkel gooien als walvis vlees. Daarnaast is het ook nog eens zo dat Dolfijnen vlees zwaar vergiftigd is en hoge concentraties kwik bevat. Niet iets wat je je kinderen wil geven. Zelfs de bestuursleden van dat dorpje in Japan protesteerden hier tegen ook al zou dat waarschijnlijk hun baan kosten.

Dus leg me maar uit hoe de film zn doel mist. Ondanks dat je niet op die plaats kan komen hebben ze als enigen in de wereld er beelden weg kunnen krijgen zodat mensen kunnen zien wat er gebeurd.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nou ik denk dat het doel was om aan te tonen dat dolfijnen vlees giftig was.
    Beetje verkeerd gebracht.

Daarnaast vind ik het weer typisch 'wij in het westen vind dit niet kunnen en daarom kan het niet'.
    In Nederland worden ook jaarlijks duizenden koeien geslacht. Dat vinden ze in India ook heiligschennis!
    Westen moet eens cultuurverschillen accepteren.
    Wij eten zelf toch ook tonijn? Die zijn bedreigder dan tuimelaars...

Dat dolfijnen intelligent zijn en het daarom zieliger is vind ik ook altjid maar vreemd.

Maar ik kan je de docu 'Earthlings' wel aanraden dan! Dat is precies hetzelfde als The Cove, alleen dat veel objectiever gebracht en niet alleen met een wijzend vingertje richting Japan wijzen, maar ook je eigen zonden erkennen.
    http://www.imdb.com/title/tt0358456/
    Beter dan dat overgewaardeerde The Cove IMO.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Ik kan je aanraden eerst de film eens te gaan zien, want de punten die je daar noemt worden nu precies in de film uitgelicht.

Het doel van de film is bekendheid te genereren over iets dat zelf de Japanse bevolking niet weet wat gebeurd laat staan het "westen". De Japanse mensen waren gechoqueerd dat dit plaats vond. Net als in het "westen" vinden de meeste Japanners het helemaal niet normaal om dolfijnen vlees te eten.

En dat wat je nu noemt komt precies in de film voor. Een dolfijn is geen koe en Japanners zien dolfijnen ook niet als hun koe. Dus dat je zegt dat wij koeien eten en zij dolfijnen is een fabeltje, mensen daar wisten niet eens dat dit gebeurde. Wat je had geweten als je de film had gezien aangezien het breed wordt uitgemeten.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Jij bent niet echt de meest snuggere he? :emo:
    Lekker kinderachtig dit.

Wie zegt dat? Dit is namelijk de grootste valkuil van de film. O'barry beweert dat de traditie van dolfijnenslachten helemaal niet bestaat. Dat het 1 grote leugen is. Vervolgens doet hij echt helemaal niks om deze beschuldiging kracht bij te zetten. Hij gaat er helemaal niet dieper op in namelijk. Er wordt helemaal niet gekeken naar de historie van Tajin of naar de culinaire gewoontes. Nee, ze gaan linea recta naar Tokyo (8)) en vragen daar lukraak wat mensen er van vinden, waar ze natuurlijk gelijk de reactie krijgen die je verwacht. Dit is hetzelfde om 3 Amsterdammers te vragen wat ze vinden van de praktijken in Staphorst, en dan concluderen dat Staphorst totaal niet wordt geaccepteerd door de Nederlandse bevolking. Kortzichtigheid ten top dus!

BTW, misschien heeft Ric o'Barry wel gelijk! Misschien is deze traditie gewoon 1 grote leugen. Maar toon dat dan aan. Dit grote gat vond ik het grootste manco van de film, aangezien het belangrijkste argumenten van de vissers gewoon wordt weggeveegd met een tegenargument 'leugens'.
    Als ze het echter wel konden aantonen was de film veel beter geweest

Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    True Romance ( 1993 )

Clarence is een gewone geeky vent die in een stripboekwinkel werkt en op een dag een callgirl(in eerste instantie voor hem besteld) ontmoet die de liefde van zijn leven blijkt te zijn. Hij bevrijdt haar van haar 'pimp'(Gary Oldman 8), ik herkende hem niet eens) waarna ze op de vlucht raken en zijn drugs proberen te verkopen.

Het verhaal is geschreven door Tarantino en is wat mij betreft ijzersterk, dialogen zijn ook erg goed. Ik vond vooral de hoofdpersonage Clarence Worley geniaal neergezet. Een vent die helemaal niks van drugshandel afweet en op een soort naieve wijze voor zijn liefde maar wat improviseert als dealer. Waarbij hij gesteund wordt door een imaginary Elvis(waar hij groot fan van is). Het is heel geloofwaardig neergezet door Christian Slater. Naast het liefdesverhaal komt er ook tamelijk veel bruut geweld in en heeft het ook nog een komisch tintje. Zo speelt Brad Pitt een of andere stoner-roommate die de maffia op een gegeven moment uitnodigt om even TV bij hem te komen kijken. :lol: Verder zitten er echt een aantal briljante scenes tussen, zoals de ondervraging van Clarences pa en de confrontatie tussen Clarence en de pimp. Het acteren is ook top, cast is zeker niet mis. Zeker een must-see wat mij betreft. Ik kan niet zoveel minpunten bedenken eigenlijk, maar vond het toch wel minder dan Pulp Fiction nog. Misschien omdat ik die chick een beetje vreemd vond.

8.5

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina