1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je er tijd en zin in hebt zou ik het echt gaan lezen. De film doet namelijk vrij veel afbreuk aan de comic (met name het einde). Het einde word in de comic zoveel beter uitgelegd en heeft dan ook een veel diepere impact. Vind het persoonlijk enorm jammer dat er een film van is gemaakt (terwijl ik in het begin laaiend enthousiast was). Zo'n verhaal past gewoon niet in 2.5 uur en ook niet in 3.5 uur.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind dat de film en het boek prima naast elkaar kunnen bestaan. Als je los kan laten dat het niet EXACT het boek volgt is het een hele toffe verfilming die ook heel veel goed doet.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben ik het mee eens. Daarnaast is het einde van het boek totaal niet geschikt voor het filmmedium. Het gaat gewoon net wat té ver. Het zou volledig misplaatst zijn, denk ik. Daarnaast vind ik het einde van de film wat geloofwaardiger, als je naar het totale plaatje kijkt.
    The Black Freighter is inderdaad overbodig in de Ultimate Cut. In het boek is het mooi om de parallele thematiek tussen Freighter en het verhaal te zien, maar in de film komt dit niet over.
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Misschien toch nog es ergens de comic van Watchmen weghalen... altijd wel leuk om te lezen. Las idd al dat de freighter comic als verhaal los in the watchmen comic zat. Maar omdat het verhaal in principe helemaal niks met de Watchmen te maken heeft hadden ze wat mij betreft het ook best bij bv de extra's mogen zetten. Snap dat de originele comic van the Watchmen hem had, maar vond het wel jammer dat dat verhaal niks met de film zelf te maken had, ook niet een moraal of wat dan ook wat weer op de film zou slaan, daarom vond ik het een beetje apart. Maar in het licht van de originele comic kan ik het nu dan begrijpen. Was wel een lange zit though :+



    [​IMG]


    How to Train your Dragon
    Had van verschillende mensen al gelezen dat het een goede film was, dus ook maar es even gezien en was prettig verrast dat het idd een goede film was. Ben de laatste jaren niet meer zo van de animatie films omdat bij veel films het verhaal waardeloos is en het merendeel draait om de mooie animaties ipv dus om het verhaal, of het spreekt me helemaal niet aan. maar deze film is echt heel leuk gedaan. Goed verhaal, mooie animaties en het klopt allemaal. Zeker een aanrader.
    8,4/10
     
  5. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    In de graphic novel overlappen de Black Freighter verhalen ook met andere gebeurtenissen die op dat moment in het Watchmen universum spelen. Daardoor versterken de twee verhalen elkaar. In de film zijn het gewoon 2 verhalen die enigszins op elkaar inspelen, maar lang niet zo goed als in de novel. Ik kan me wel voorstellen dat een kijker van de Watchmen ultimate cut die niet de novel heeft gelezen zich afvraagt wat er nou opeens gebeurt als die comic er vrij onverwachts in komt.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Due Date

    Mwah ging. Net zo overated als de Hangover imo.

    7/10
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gister ook Due Date gezien.
    Heb wel een paar keer dubbel gelegen, maar vond de film duidelijk veel minder als The Hangover.

    Bij dat weed-dealende vrouwtje thuis, krijgt Downy Jr. eerst die dino op z'n bek. Sorry, it slipped. Daar lag ik, plat op de bank.
    Paar tellen later, staat datzelfde kereltje aan z'n stropdas te rukken. Uit het niets haalt Downy uit. Daar lag ik weer, met tranen in mijn ogen van het lachen.


    6,5/10 van deze kant.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    "We will wok you" :+

     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Daar ging ik ook wel even stuk, enigste moment uit de film eigenlijk wat ik geniaal vond. :+
     
  10. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie net een trailer van Black Heaven, iemand die al gezien? :9 Lijkt me opzicht nog niet eens zo hele verkeerd.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Voelde mij heel B achtig aan. ;)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mwoah ik ben normaliter een behoorlijke zeikerd qua films, maar deze b-horror meuk kon ik best wel waarderen :cool:
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vanavond ook maar weer eens proberen Watchmen te kijken.
    2x geprobeerd maar was het na een half uur al zat. Waar ik eigenlijk dit soort films best wel leuk vind. Misschien weet ik gewoon niet genoeg van het comic wereldje denk ik.
    Ken Batman, Iron man en Captain America etc. Maar snap nooit de relaties tussen characters en het verhaal.
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Haha, ja ik weet het, maar ik kon het toch niet laten na die post. :+
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en ik stink er nog in ook O-)
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Hoe is Kiss Kiss Bang Bang?
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet je standaard komedie. Meer zwarte humor waarvan je moet houden.
    Ik vind hem super persoonlijk.
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Hmm, kan je dat wat nader uitleggen?
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is een misdaad film die redelijk hard kan zijn soms. Maar word heel luchtig gebracht met enig cynisme. Kan de film in het rijtje zetten van Big Lebowski of Trainspotting. Toch wel "zware" onderwerpen die in komedie vorm worden gebracht. Dus niet je standaard komedie film. :)
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kiss Kiss Bang Bang... die film vind ik toch maar 'mwa'. ;) Het idee is er, maar het wordt gewoon niet goed gebracht. Ik weet niet heel goed wat ik er nou fout aan vind, maar de film blinkt in ieder geval nergens in uit. Daarnaast is het niet écht boeiend. Robert Downey Jr. is ook wel een beetje een gehypte acteur op het moment, in Kiss Kiss Bang Bang is hij ook niet bijzonder.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina